background branding

Mars plakt bewustwordingsstickers op snoepautomaten

middelschool_snoepautomaat.jpg

Snoepproducent Mars gaat automaten op middelbare scholen en mbo's voorzien van stickers, zodat scholieren voor aankoop weten hoeveel calorieën in het product zitten. Daarnaast staat op stickers hoeveel minuten gefietst moet worden om de calorieën te verbranden.

Volgens Mars helpt de informatie scholieren om gezonder te leven. 'Heerlijke chocoladeproducten passen prima binnen een gezonde levensstijl als je ze met mate consumeert. Transparante informatie helpt jongeren daarbij', zegt Mars-directeur Jack Tabbers in het AD donderdag.

Mars is een van de ondertekenaars van een programma om het voedingsaanbod op scholen te verbeteren. De voedingsproducent verkoopt geen snoep op basisscholen, omdat het bedrijf zich met marketingactiviteiten niet richt op kinderen onder de twaalf jaar.

'Stap in de goede richting'

Staatssecretaris Martin van Rijn van Volksgezondheid noemt de sticker een stap in de goede

richting, maar wil in de toekomst ook gezonde producten in de automaten.

Bron: AD