background branding

Marqt haalt producten met kindermarketing uit het schap

marqt-kindermarketing-14092018.jpg

Supermarktketen Marqt verbant kindermarketing op ongezonde producten uit de schappen van zijn winkels. Het bedrijf is naar eigen zeggen de eerste retailer die snoep, koekjes, dranken en ontbijtgranen die door middel van (strip)figuurtjes gericht zijn op kinderen niet meer gaat verkopen.

Marqt zegt volledig gehoor te geven aan de ambities van de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding. Die wil dat winkelbedrijven definitief afstand te nemen van producten die kinderreclame bevatten en buiten de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum vallen.

'Kindermarketing past niet binnen onze kaders'

'We bieden producten zonder onnodige bewerkingen of toevoegingen en die passen bij een gezond en gebalanceerd voedingspatroon,' vertelt Joost Leeflang, directievoorzitter bij Marqt, in een persbericht. 'Deze missie vertalen we naar een kwaliteitsbeleid waar onze partners aan moeten voldoen om bij Marqt in de schappen te liggen. Die producten met kindermarketing passen niet binnen onze kaders.'

De komende weken gebruikt Marqt, die momenteel vijftien filialen telt, nog wel om de huidige voorraad te verkopen. Het bedrijf denkt daar een week of vier tot vijf voor nodig te hebben.

Bron: ANP