background branding

Maandag in Radar: Grote schuld door fout Zorgkantoor | ABN AMRO's voorwaarden

RA_CAK_STAPELFACTUUR_gelaagd_frame_1398-780.jpg

Een factuur van 20.000 euro van het CAK na een fout van het Zorgkantoor, hoe kan dat? En wat staat er precies in de hypotheekvoorwaarden die ABN AMRO ons vorige week beloofde en inmiddels heeft opgestuurd? Dit en meer, maandag 22 april in Radar.

20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Je schrikt je rot bij het lezen van een bericht van het Centraal Administratie Kantoor (CAK): het is een factuur van maar liefst 20.000 euro.

Wat is het geval? Omdat je ALS hebt en daarom continue zorg nodig hebt, krijg je een persoonsgebonden budget. Eerst vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning die vanuit de gemeente wordt geregeld. En later, omdat er meer zorg nodig is, vanuit de Wet Langdurige Zorg. Dat wordt geregeld vanuit een zorgkantoor, in dit geval Zilveren Kruis.

Het Zorgkantoor heeft het CAK – dat verantwoordelijk is voor het innen van de eigen bijdrage – twee jaar te laat de gegevens doorgestuurd. En jij krijgt de rekening gepresenteerd. Gaat Zilveren Kruis of het CAK hier iets in betekenen?

Spaargeld in de zak van de bank: de voorwaarden van ABN AMRO

Advocaat Hendrik Jan Bos laat zijn licht schijnen over documenten die ABN AMRO ons heeft opgestuurd naar aanleiding van onze uitzending van vorige week. Daarin besteedden we aandacht aan de hypotheek van Nellie en haar man.

Toen die laatste overleed, bleek de hypotheek die Nellie met hem had heel anders in elkaar te zitten dan de ABN AMRO-adviseur had verteld.

De verzekering, gekoppeld aan de hypotheek, keerde een ton uit, maar het gespaarde deel van ruim 69.000 euro ging naar de bank. Vreemd maar waar, en Nellie voelt zich op zijn zachtst gezegd belazerd.

ABN AMRO reageerde in de studio en deed de claim dat de constructie toch echt in de voorwaarden staat. Die voorwaarden hebben ze inmiddels opgestuurd.

Maandag 22 april 2019 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1