background branding

Klant mist kennis bij winkelmedewerkers

bouwmarkten.jpg

De kennis van veel winkelmedewerkers schiet tekort, terwijl juist service en kennis worden gezien als een van de belangrijkste factoren om voor een bepaalde winkel te kiezen.

Dat stellen economen van ABN AMRO in een vrijdag gepubliceerd rapport over de Nederlandse winkelbranche. De deskundigheid van het winkelpersoneel wordt in bijna alle branches als belangrijkste verbeterpunt voor winkels gezien, constateert ABN op basis van eigen onderzoek onder 4000 consumenten.

Gebrek bij bouwmarkten

Dat geldt vooral voor bouwmarkten, waar de kennis volgens 53 procent van de ondervraagden tekortschiet. Bij elektronica- en sportwinkels vindt circa 40 procent van de consumenten de kennis van het personeel te beperkt.

Advies op maat

Vooral ouderen hechten waarde aan het advies van winkelpersoneel, aldus de bank. Jongeren baseren zich meer op de mening van vrienden en op internetrecensies.

Bron: ANP

Meer over