background branding

Grote verschillen klantvriendelijkheid Nederlandse ziekenhuizen

ziekenhuizen.jpg

Er zitten grote verschillen in de klantvriendelijkheid van Nederlandse ziekenhuizen. Dat meldt RTL Nieuws. Het blijkt volgens de nieuwsrubriek uit een onderzoek van DVJ Insights onder 2600 patiënten van 28 grote ziekenhuizen. Vooral de houding van het personeel en de bereikbaarheid van de gebouwen kunnen flink worden verbeterd, aldus RTL Nieuws.

Uit het onderzoek komt het Zuyderland ziekenhuis in Heerlen als minst patiëntgericht naar voren. Parkeerproblemen, personeel druk met nieuwe computersystemen en verbouwingen zorgen voor ontevreden patiënten.

Meer aandacht aan klantvriendelijkheid

Het ziekenhuis neemt de klachten serieus. Ze erkennen dat er vorig jaar en begin dit jaar problemen zijn geweest vanwege een fusie. Dat heeft de bereikbaarheid van het ziekenhuis geen goed gedaan. Die problemen zijn opgelost en het ziekenhuis besteedt op dit moment veel aandacht aan klantvriendelijkheid en gastvrijheid.

Bron: ANP Mediawatch / RTL Nieuws