background branding

Bestelde stoel is heel anders dan op website stond. Wat nu?

stoel_webshop_kopen.jpg

Als je iets koopt of bestelt moet de winkel of webshop het product leveren dat beloofd werd. Als er staat dat een tas van katoen gemaakt is, maar hij blijkt van polyester, dan wijkt het product af van de koopovereenkomst die je gesloten hebt. Dat is ook zo als het product helemaal niet lijkt op de afbeelding op de verpakking of op de website. 

Maar wat kun je doen als dit bij jou het geval is?

Afwijkend product

Als je product afwijkt van de overeenkomst, dan heb je recht op het product dat wel aan de omschrijving voldoet. Neem contact op met de verkoper en vraag om een oplossing. Hier hoef je niets voor te betalen, ook geen verzendkosten, want je hebt recht op een gratis oplossing. 

Redelijke tijd

De verkoper moet binnen een redelijke tijd een oplossing bieden. Als het te lang duurt, kan hij tijdelijk een leenartikel geven. Als het juiste product niet geleverd kan worden, dan heb je recht op geld terug. 

Bedenktijd

Overigens kun je als je iets aan de deur of online koopt altijd binnen twee weken het artikel terugsturen. Als de verkoper je vooraf heeft laten weten dat je dit zelf moet betalen, dan is dat niet gratis. Maar bij een ondeugdelijk product draait de verkoper altijd voor de kosten op.