Pagina 1 van 2

service bij computers

Geplaatst: 06 jan 2002 16:53
door Marc
mijn ervaring: de meeste kleinere "op de hoek" computerwinkels, niet bij een keten aangesloten, zijn niet alleen veel goedkoper, maar hebben ook nog eens betere en snellere service.

Re: service bij computers

Geplaatst: 10 jan 2002 13:20
door W. Tolhuis
Wie heeft er ervaring met het ontploffen van een originele Microsoft cd in de cd speler. Microsoft schuift de verantwoordelijkheid af op de gebruiker. De cd ontplofte halverwege het spel. Gaarne reacties b.v.d.

Re: service bij computers

Geplaatst: 11 jan 2002 12:56
door harrie
De Cd-speler zal vervangen moet worden door de leverancier, naar mijn idee.
De cd, is mijn persoonlijk ervaring, kunt u vaak zo compleet mogelijk opsturen naar de fabrikant, waarna u meestal wel een nieuw exemplaar krijgt.
U betaalt immers voor de licentie en niet voor het harde product, te weten een CD.
Ook is het legaal om bijvoorbeeld van precies dezelfde Windows versie een kopie te maken, van een kennis bijvoorbeeld, en die te gebruiken. U heeft immers een Licentie.

mvg,
Harrie

Re: service bij computers

Geplaatst: 11 jan 2002 15:15
door Marc
En als je een breedband internetaansluiting op je computer hebt zorg je dat je Kazaa (http://www.kazaa.com) installeert en dan kun je met een beetje geluk alle software die je maar wenst gratis downloaden (dus ook die van Microsoft).

Re: service bij computers

Geplaatst: 16 jan 2002 01:04
door Millenaar H.J.
Reactie op de ontplofte cd van W. Tolhuis. Op 11-01 ontplofte met een behoorlijke knal de cd-rom. Het voorkantje lag enige meters verder in de kamer en delen van de schijf lagen door de hele kamer heen. Nog een geluk dat de cd-rom laag stond ivm mogelijk oogletsel. Dixons en Sky vergoeden, als het goed gaat, wel de cd-rom speler. Wel na enig aandringen van mijn vrouw. Onze reactie: gevaarlijk en rijp voor een evaluatie.
H.J. Millenaar

Re: service bij computers

Geplaatst: 20 aug 2002 21:18
door Walter
Ik ben het volledig eens met bovenste reactie. Ga naar die kleine winkel op de hoek.
Koop in elk geval niet bij bedrijven als Modern elec.. Dixons of V&D. Ze weten daar totaal niet waar het over gaat.
Vraag: wat voor moederboard zit er in dit systeem?
Dixons: een creative 24 speed?????

En zo kan je een lange lijst van onbenulligheden maken. Overigens wel grappig. Maar je zal er maar staan als leek.

Re: service bij computers

Geplaatst: 15 sep 2002 16:08
door Lestat
De opmerking niet bij zaken als moder electronics, it's, dixons en dergelijke te kopen omdat het personeel daar geen verstand van de producten heeft vind ik onzin.

Ik werk zelf bij een modern electronics computer afdeling, maar wil toch niet zeggen dat ik of mijn collega's weinig verstand hebben van computers. Zelf ken ik die dingen van binnen en buiten, heb bijna mijn CCNA certificaten, en mijn collega heeft MCSE. Dat wou ik toch niet onder de categorie leek plaatsen.

De vraag of het verstandig is computers als packard bell of compaq te kopen is een andere, maar naar mijn ervaring voor de leek wel.

Uiteraard weet niet iedereen alles van ieder apparaat, maar mensen die op een bepaalde afdeling staan hebben zonder meer verstand van de apparaten op de betreffende afdeling. Ook ken ik mensen bij dixons en correct en dat zijn ook niet bepaald leken te noemen.

Re: service bij computers

Geplaatst: 27 sep 2002 21:00
door Walter
Als reactie op lestat wil ik zeggen dat waarschijnlijk niet alle medewerkers van genoemde zaken te weinig verstand van hun produkten hebben. Mijn ervaring in zowel Arnhem als Nijmegen, alwaar ik woon, is zoals ik eerder geschetst heb. Bij genoemde zaken kan je de vreemdste antwoorden verwachten of ze verwijzen je naar een servicecenter van een fabrikant/leverancier.

Re: service bij computers

Geplaatst: 13 nov 2002 11:33
door Hendrik-Jan Smink
Ik heb onlangs een Pentium 4 gekocht bij Havecom in Amersfoort, netjes thuis afgeleverd.
Ik vond dat de voeding veel lawaai maakte en belde ze op.
Zonder vragen te stellen werd vier dagen later een nieuwe voeding ingebouwd.

Klasse!!!

Re: service bij computers

Geplaatst: 09 dec 2002 21:37
door peter
Goed zo. Walter!
(MCSE heeft zeer weing te maken met kennis en ervaring van computers). Hij verdoet trouwens zijn tijd in die winkel mocht ie een volledig gecertificeerd iemand zijn!!

Re: service bij computers

Geplaatst: 20 okt 2003 21:46
door 360degreez
Hendrik-Jan Smink
Gast

Geplaatst op 13 Nov 2002 12:33 door Hendrik-Jan Smink


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb onlangs een Pentium 4 gekocht bij Havecom in Amersfoort, netjes thuis afgeleverd.
Ik vond dat de voeding veel lawaai maakte en belde ze op.
Zonder vragen te stellen werd vier dagen later een nieuwe voeding ingebouwd.

Klasse!!!


Hendrik, Tipje, om het leek-gehalte enigsinds omlaag te brengen

Als je zegt "ik heb een pentium4 gekocht" hebben de lezers er weinig aan, het is het zelfde als waneer je zegt "ik heb een 1.6 inj. gekocht, weten wij niet wat voor auto en type je bedoeld.

De pentium4 is de processor van de computer, noem dan , " ik heb een HP Pavilion T180 gekocht" ofzo, weten we ook weer dat HP nog een beetje service levert :-)))))))

of ben ik nu aan het mieren******* :-)

Re: service bij computers

Geplaatst: 21 okt 2003 12:40
door #_#
JA

Re: service bij computers

Geplaatst: 04 feb 2004 11:13
door BounceMeister
Je hebt wel gelijk, Pentium 4 zegt erg weinig over de pc.

Computerzaak in de buurt kan ik aanbevelen, als er dan wat is hoef je niet eerst 3 uur te rijden naar een winkel die ooit 20 euro goedkoper was.

Re: service bij computers

Geplaatst: 05 feb 2004 13:27
door Gast
Waarom naar de winkel gaan. Gewoon online bestellen :)

Re: service bij computers

Geplaatst: 05 feb 2004 16:19
door Gast
Mikro Elektro / It's / Dixons / Megapool / V&D ....geklassificeerde (gecertificeerde) medewerkers? Laat me nie laggu!

Als je iets over computers vraagt heb je de kans dat de verkoper het nog over de werking van de stofzuiger heeft die hij zojuist aan een ander klant heeft uitgelegd.
Trouwens een aantal verkopers zouden veel mensen een plezier doen als ze uit hun eigen assortiment eens een electrische tandenborstel gebruikten. :lol:

Re: service bij computers

Geplaatst: 08 feb 2004 14:03
door Newweb
(MCSE heeft zeer weing te maken met kennis en ervaring van computers).
Vergeten mensen soms wat MCSE betekend????

Microsoft Certified System Engineer

Dat is ook niet niks

Re: service bij computers

Geplaatst: 09 feb 2004 10:29
door Gast
Vergeten mensen soms wat MCSE betekend????

Microsoft Certified System Engineer

Dat is ook niet niks
En ik heb het certificaat HM1KL.

Vergeten wat dat betekent?

Gecertificeerde Huisman 1e Klas!

Dat is ook niet niks!!! :lol:

Re: service bij computers

Geplaatst: 09 feb 2004 10:32
door Newweb
dat is ook aan uw reactie te merken ja....

Re: service bij computers

Geplaatst: 09 feb 2004 10:40
door Gast
Sorry NewWeb voor de bovenstaande opmerking.
Een beetje kwaad geworden.

Maar meeste verkopers praten je gewoon naar de mond. Zoals zoveel verkopers.
Vind jij iets mooi of toon je ergens interesse in? Laten ze dat nou toevallig ook in huis hebben cq gebruiken!
Ik heb niet zo'n hoge pet op van verkopers.
Uiteraard zullen er goede opgeleide mensen tussen zitten, maar je kunt toch niet overal in gespecialiseerd zijn?

Als ze mij proberen uit te leggen hoe snel een PC wel niet is, en voorbeelden op het racepark Zandvoort gaan geven, heb ik gelijk de neiging om te vragen waar het benzineklepje zit.

Re: service bij computers

Geplaatst: 09 feb 2004 10:48
door Newweb
Benzine klepje? Die zit achterin de kast meestal bovenin. Dit noemen ze ook wel de voeding.

Ikzelf ben IT/Telecom adviseur en ik kan mensen ook uitleggen hoe een computer werkt zonder computertermen te gebruiken, maar ik ben het ermee eens dat veel van de medewerkers van computerwinkels geen verstand van computers hebben.

Mijn advies? Loop niet naar de verkoper, maar naar de technische dienst en vraag ze daar om hun mening. Dat werkt vaak 10x beter.

Groeten,

Newweb