LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
el

Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door el »

De PVDA vindt dat het niet de verantwoording is van de politiek om gedupeerden financieel tegemoet te komen omdat dan de belastingbetaler die niets met aandelenlease te maken heeft dan in feite opdraaid voor degenen die hier wel voor gekozen heeft, een standpunt dat ik goed kan begrijpen.

Echter hoeveel van onze belastingcentjes hebben ze wel niet in de Betuwelijn gestoken, miljarden denk ik, hebben wij hier om gevraagd dan, er is altijd veel protest geweest over de aanleg van de Betuwelijn maar omdat een egotrippende minister (Netelenbos) vond dat die lijn er hoe dan ook moest komen is het er maar even doorheen gedrukt.
Nog betalen wij onze belastingcentjes aan dit totaal nutteloze lijntje, inmiddels wil men de bouw stil leggen en overweegd men een parlementaire commissie in te stellen die o.a. moet onderzoeken of het nog wel haalbaar is.

Ik vind dit een grote schande dat een stelletje incompetabele ministers op zo'n manier met ons belastinggeld omgaat.

En dan maar moeilijk doen om grote groep mensen die zijn opgelicht door een stelletje criminelen, schadeloos te stellen.

Laten ze mij dan ook maar mijn belastinggeld teruggeven dat ze in de Betuwelijn gestopt hebben, ik denk dat ik daar ruimschoots mijn 'schuld' mee kan aflossen.

PLUKKER

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Wanneer zijn jullie nu eens blij met de aandacht waarom jullie zo wanhopig vragen als jullie die krijgen?

Ik verbaas me verschrikkelijk over het feit dat de PvdA echt z'n best doet voor jullie n.a.v. jullie mailbombardement en dat (een deel van) jullie het dan nog in je hoofd halen om kritiek te leveren.

Het Parool plaatst het stuk van Henk Westerveld en hij wil ze nota bene voor de Raad van Journalistiek slepen. En zo zijn er nog legio voorbeelden.

Wat willen jullie nou? Mijn tip is: ga wat voorzichtiger en dankbaarder om met elke strohalm die jullie krijgen aangereikt.

PLUKKER - denkt dat mensen straks niet meer zullen luisteren als dit jullie dank is (stank voor dank)

Dubio

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door Dubio »

Dat is appels met peren vergelijken el. En trouwens dat geld van de betuwelijn is al uitgegeven, net zoals het geld van de restschulden 'weg'is. Hoe moet je aan extra geld komen. De drukpers laten draaien, net als in Duitsland in de jaren twintig, met hyperinflatie als gevolg. Neen, dat zal onder Duisenberg wel niet meer kunnen.

el

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door el »

Plukker, deze reactie van jou stond al onder een andere topic.
Het is gewoon een mening wat niet wil zeggen dat wij gedupeerden niet blij moeten zijn met het initiatief van de PVDA, maar we mogen hier best critisch naar kijken, want wanneer ik het voorstel lees proef ik nog steeds dat het allemaal onze eigen schuld is.

PLUKKER

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Ja el, daar heb je misschien wel gelijk in. Maar jullie hebben in de e-mail gezet "Kijk maar eens op het forum van de TROS ter illustratie van de woede onder de gedupeerden." Stel dat ze dat echt doen, dan zou ik flink de pe in hebben als ik Ferd Crone was.

In plaats van de PvdA hier af te vallen, zou ik een e-mail met een bedankje en wellicht wat onderbouwde opbouwende kritiek passender vinden. Maar ja, dan spreek ik voor mezelf.

PLUKKER - denkt er het zijne van

el

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door el »

Nee Dubio dat vind ik dus niet, ik wil hiermee aangeven wat er allemaal in dit land aan geld verspilt wordt en dat er v.w.b. de misstanden omtrent de Betuwelijn nu wel ingegrepen wordt door de politiek en v.w.b. de aandelenlease problematiek, waar de overheid ook ernstig in gebreke is gebleven, er zijn n.l. al heel vroeg signalen gegeven naar de overheid dat hier veel mis mee was, er niet (genoeg) ingegrepen wordt.

el

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door el »

Plukker, ik heb vanochtend een mailtje naar de PVDA gestuurd en gezegd dat ik het voorstel toejuichte.
Ik heb ze ook vertelt dat ik nog steeds vind dat de schuld niet alleen bij de gedupeerden ligt etc...

Dubio

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door Dubio »

Het geld wat aan de betuwelijn is uitgegeven is in ieder geval ook door mensen verdiend; aannemers e.d. Het geld van de restschulden is gewoon weg; verdampt op de beurs. En voor die betuwelijn krijgen we in ieder geval een spoorlijn terug. Ikzelf vind dat we maar wat minder JSFjes moeten kopen. Pim was daar trouwens ook voor. Mats eerste daad in de politiek was om die transactie wel plaats te doen vinden. We handelen in de geest van Pim, Ja ammehoela.

Pim F.

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door Pim F. »

is het niet zo dat als je gaat goochelen op de beurs dat je het risico loopt geld kwijt te raken??
Kan aan mij liggen hoor...

el

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door el »

Ja klopt Pim, maar wat velen niet wisten is dat ze een gigantische restschuld konden overhouden en dus gewoon misleid zijn.

Het feit dat mijn aandelen nu minder waard zijn vind ik niet zo erg, maar dat ik vast zit aan een wurgcontrakt en dus volkomen machtloos ben daar heb ik wel een probleem mee.
Ik wil best mijn verlies nemen en mijn contrakt beeindigen, maar dat is alleen mogelijk met een gigantische boete.

Dus bespaar me jouw wijsheid a.u.b.

toet

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door toet »

Dag el .Ik vind het ook niet erg om verlies te nemen als het op een eerlijke manier was gegaan.Vandaag het jaar verslag gehad van spaarbeleg .Al deze maanden durfde ik ze niet te bellen omdat ik bij hun ook aandelen heb.Toch maar gedaan bij spaarbeleg heb ik er een lopen van vijftien jaar ik moet nog tot 2009 .Wat schets mijn verbazing van de 18000 die ik in de jaren betaald heb staan er nog 12000 gulden die als ik wilt zonder problemen af kan kopen dus het bedrag van 12000 kan ik zo in mijn handen krijgen.Die mevrouw gaf de raad laten staan ze gaan nu weer omhoog.Dat is ook wat ik doe.Ik vertelde van de driewinstverdubbelaar en de ellende die zoveel mensen nu hebben.Kijk daar zit nu het gemene je kunt geen winst maken van een aandelen pakket die maar drie jaar loopt.De winst gaat alleen naar dexia .Al met al voor mij was dit een leuke dag dacht dat ik bij spaarbeleg ook niets meer had.groetjes toet

Anke

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door Anke »

Dag Toet, dat is weer een veilige gedachte op deze zonnige dag toch? Ik heb trouwens een bank kunnen vinden die mijn restschuld gaat overnemen. Ze hebben net bevestigd. Ik heb met veel moeite een bank kunnen vinden, heeft mij wel 3 werkdagen vrij gekost, maar ik had een te grote angst voor de incassobureau's en voor een negatieve BKR-registratie. Nu nog hopen dat de stichting op een goede manier gaat schikken met Dexia. Ik ,persoonlijk, hoef alleen mijn restschuld terug te hebben dan ben ik tevreden en kan het Dexia verhaal achter mij laten. Dit was ook de minimale eis van de stichting. Zij wilden minimaal dat de gedupeerden de restschuld terugkregen. Nu de politiek ook druk uitoefent, hoop ik dat dit op het minst gerealiseerd wordt.

jaap

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door jaap »

Er was in nederland een wet die luidde dat je vooruitbetaalde rente van je belastbaarinkomen mocht aftrekken.
Die wet is destijds door de 2de kamer goedgekeurd.
Die wet hield dus dat geld van de Nederlandse belastingbetaler naar mensen ging die de rente van een lening vooruit betaald hadden.
In het begin deden dat alleen de "rijkere".
Op die manier konden zij op een "0-inkomen" komen,
dwz zoveel aftrekken dat ze helemaal geen belasting behoefden te betalen.
Toen Jan met de Pet hier ook van ging profiteren heeft de vorige regering dat een paar jaar geleden van de ene op de andere dag afgeschaft, zonder naar de gevolgen te kijken voor diegenen
die een contract hadden wat voor een deel op dit belastingvoordeel was gebaseerd.
De regering heeft dus wel degelijk schuld aan ons verlies.

toet

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door toet »

Jaap ben het 100 procent met je eens.In dit land worden wetten op de een dag zo maar veranderd.Ik zie met angst de toekomst tegemoet zeker als de dag komt dat wij ons hand moeten ophouden bij de regering.Voor anke heb jij je restschuld dan al betaald?groetjes toet

jaap

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door jaap »

als DExia eerlijk was geweest hadden ze gekeken hoeveel geld ze konden missen en dat op een eerlijke manier onder de gedupeerden verdeeld.
wat deden ze nu echter? :
stap1 - zoveel mogelijk mensen dwingen de restschuld te
betalen.
stap2 - met een 1ste aanbod komen met veel onduidelijkheden,
weer een aantal mensen die betaalden.
stap3 - een 2de aanbod met iets meer duidelijkheid,
gevolg: weer een aantal mensen die tekenden.

de volgendse stap zou kunnen zijn dat er een aantal mensen
genoegen nemen met het kwijtschelden van hun restschuld.

en da laatste stap dat de overblijvenden ook de betaalde
maanttermijnen terug zouden kunnen krijgen.

De moraal van mijn verhaal is dat diegenen met de langste adem er waarschijnlijk het best vanaf komen en dat degenen die een bepaald verlies geaccepteerd hebben, al of niet uit geldgebrek, wellicht met een kater komen te zitten, gelieve hiervan notie te nemen.

Anke

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door Anke »

Dag Jaap en Toet,
Jaap je hebt gelijk, zo zie ik het ook. Alleen heb ik helaas geen lange adem. De angst voor incassobureau's en de BKR-registratie heeft mij de das omgedaan. Ik ben wanhopig gaan zoeken naar banken die mij konden helpen. En ik heb vandaag bevestigd gekregen dat het geld overgemaakt wordt naar Dexia, onder protest natuurlijk. Tja ik ben al blij als ik schadeloos word gesteld voor de restschuld. Dan is er al een hele last van mijn schouders afgevallen. Ik zit nu namelijk door die restschuld op mijn maximum omdat ik geen eigen huis bezitter ben. Nu hoop ik dat de stichtingen snel gaan onderhandelen met Dexia en dat het antwoord gunstig voor mij uitpakt. Het is afwachten, kan inderdaad jaren duren.

jaap

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door jaap »

Anke, ik zit ook in dubio, wat is wijsheid he.
Mijn moeder zij vaak:
"Een ieder lijdt het meest,
voor 't geen hij vreest
maar nimmer op komt dagen"
de rest weet ik neut meer maar 't ging nog verder.

Hou me daar maar aan vast, samen met jullie.

Anke

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door Anke »

Inderdaad wat is wijsheid, ik wilde niet nog meer stress hebben vandaar dat ik fanatiek ben gaan zoeken naar een bank. Ik heb in ieder geval in mijn protestbrief naar Dexia vermeld dat ik ook geen reclame van hen wens te ontvangen. Ik ben na deze brief ook niet door hen gebeld of ik in wilde gaan op hun aanbod. Ik heb na deze brief helemaal niets meer van Dexia vernomen, op de acceptgirokaarten na dan. Zelfs een kopie van mijn contract sturen mij niet toe. Dat vind ik wel een beetje vreemd, maar daar wacht ik nog op.

toet

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door toet »

Ik zelf vindt ook dat iedereen naar zijn eigen situatie moet kijken .De kreet niemand moet betalen is niet voor iedereen de juiste oplossing.Het is dat er nu al deurwaarderkosten bij zitten en de rente over die periode dus nu gaat ik zeker verder met niet betalen en zie wel wat er van komt.Maar anke ik geef je groot gelijk als dit je een rustig gevoel geeft.groetjes toet

jaap

Re: Mijn mening over het voorstel van de PVDA

Ongelezen bericht door jaap »

Anke, toen ik de 1ste keer belde om een copie van mijn contract hebben ze me 1 week laten wachten.
Toen ik de 2de keer belde waar het bleef had ik het binnen 2 dagen.

Gesloten