Dokters van Morgen over de darmen

Praat mee over de uitzendingen van Zorg.nu

Dokters van Morgen over de darmen

Berichtdoor Zorg.nu » 23 jan 2019 10:44

Praat hier mee over de uitzending van Dokters van Morgen over de darmen. Uitzending nog eens terugkijken: https://zorgnu.avrotros.nl/uitzending/22-01-2019/
Zorg.nuverified

Re: Dokters van Morgen over de darmen

Berichtdoor Paul de Willigen » 23 jan 2019 10:58

Het lijkt erop dat het aanvragen van een zgn. kit om het microbioom te laten onderzoeken en een voedingsadvies te krijgen bij Day2 momenteel alleen beschikbaar is voor Amerika en Israël.
zie: https://app.daytwo.com/ask

Heb ik dat juist geïnterpreteerd?

Fijne dag!

Paul
Paul de Willigen

Berichtdoor Robert » 23 jan 2019 11:37

Heb de uitzending vol interesse gezien en terug gezien. Ik denk dat het voor mij een enorme oplossing zou zijn. Had me bij de huisarts al gemeld voor een soortgelijke behandeling, voeding na onderzoek aanpassen met hulp van een 'lifestyle coach". Volgens de huisarts is er in mijn regio plaats voor slechts twee mensen in de hele praktijk op dit moment. En er zijn veel te weinig lifestyle coaches. Dus, voor het geval er ergens plaats komt sta ik nu op een soort wachtlijst. In de basisverzekering is dit programma opgenomen om obesitas tegen te gaan. Ik wil 25 kilo gewicht kwijtraken dit jaar. Dat vereist een compleet andere levenshouding en ander inzicht mbt voeding. Misschien weten jullie mensen tot wie ik me zou kunnen richten? Regio Katwijk/Leiden.
Robert

Berichtdoor Zahide » 23 jan 2019 11:40

Dit is waanzinnig! Dat rijst bij mij de vraag ; Hoe kan ik hierin hulp krijgen? Ik kamp met vele klachten en niemand (artsen ook in het VU)kan de oorzaak vinden. Met dit onderzoek zou ik hoogstwaarschijnlijk de oorzaak kunnen vinden. Maar hoe kan ik hieraan meedoen?
Zahide

Berichtdoor Sammy_74 » 23 jan 2019 12:00

Ik heb me gemeld op de site van day2 in istrael en aangegeven dat ik een notificatie wil ontvangen als je hier in Nl gebruikt van kunt gaan maken. Wel jammer dat ze in de uitzending laten zien dat het werkt en het in de praktijk dus niet beschikbaar is vanuit Nl. Ik zou er erg mee geholpen zijn. Ik zal de uitzending nog eens terug moeten kijken om te bekijken wat de 3 proefpersonen gedaan hebben
Sammy_74

Berichtdoor Alice60 » 23 jan 2019 12:23

Ik zou heel graag die test willen doen. Kan dat? Ik eet al jaren bijna glutenvrij waardoor het wat beter gaat met de darmen, maar ik heb nog steeds veel klachten. Daarnaast eet ik geen nachtschadegroentes omdat ik daar ontstekingen van krijg in de huid. Ik hoop op de mogelijkheid om de test te mogen doen.
Alice60

Berichtdoor Paul de Willigen » 23 jan 2019 13:03

Inderdaad Sammy_74. Ik heb met bijzondere interesse, verbazing en enorm enthousiasme naar de uitzending gekeken.
Dit mede ingegeven door mijn behoefte eindelijk een goed onderzoek te kunnen laten verrichten.
Maar wanneer e.e.a. voor de Nederlandse kijker niet bereikbaar is tempert dat mijn enthousiasme vanzelfsprekend behoorlijk.
Dat de methode in Nederland nog niet beschikbaar is werd in de uitzending bij mijn weten niet duidelijk naar voren gebracht.

Ik heb mij op de site van Daytwo overigens ook ingeschreven om op de hoogte te worden gehouden van updates. Wellicht dat het aantal inschrijvingen vanuit Nederland om updates te ontvangen er op redelijk korte termijn toe zal leiden dat deze mogelijkheden ook voor ons beschikbaar zijn.
Ik zal het in ieder geval op de voet blijven volgen.
Paul de Willigen

Berichtdoor eric345 » 23 jan 2019 13:29

Ik ben benieuwd hoe melk-kefir invloed heeft op het microbiome, suikerspiegel, etc. Kefir is een probiotica en heeft ongeveer 30-40 verschillende bacteriën en gisten die o.a. het immuunsysteem ondersteunen en versterken. Helpt ook goed met de spijsvertering in het algemeen.
eric345

Berichtdoor geralda » 23 jan 2019 13:52

Ik heb ook met belangstelling de uitzending gekeken en kom inderdaad niet veel verder bij Day Two. Nu ben ik gaan googelen en kom op de site van Medivere uit waar je wel een soort test kunt uitvoeren betreffende Micrioboom-ontlastingtest. Als je op deze site klikt, kun je ook een voorbeeld zien van de uitslag van de test. Ik heb er totaal geen verstand van maar misschien hebben jullie hier iets aan. De test kost wel € 135.
https://www.medivere.nl/section/Product ... astingtest
geralda

Berichtdoor desiree1967 » 23 jan 2019 14:06

Hoi, ik heb de uitzending van gisteravond gezien. Kunnen wij Nederlandse burgers ook ergens zon test doen en dan ook zon persoonlijke app krijgen, ik krijg ook mijn obstipatie niet onder controle en kan ook bijna niet afvallen
desiree1967

Volgende

Keer terug naar Uitzendingen