LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TelSell verkoopt klantgegevens aan derden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kris

TelSell verkoopt klantgegevens aan derden

Ongelezen bericht door Kris »

Het is maar dat iedereen het even weet voor het geval iemand hier niet van gediend is. Advies Gelink Groep huurt TelSell's database. Zo krijg je dus zogenaamde superaanbiedingen voor het goedkoop lenen van geld. Zoiets als Frisia Financieringen. Stelletje naaiballen!

Paul

Re: TelSell verkoopt klantgegevens aan derden

Ongelezen bericht door Paul »

Gelink haalt overal adressen weg.. ik krijg zeker 1x in de 2 weken een brief van hen. Ik pak dan altijd ff pen en papier.. schrijf op: Bedankt voor de informatie. stop het vervolgens in een door hun meegezonden antwoord enveloppe en stuur dat netjes gratis terug.

Als alle Nederlanders dit nu eens doen... dan hebben ze daar iets te doen :-)

Trouwens.. is het jullie wel eens opgevallen dat die man in de gelink reclames het doet met 2 vrouwen ???

in de eerst spot waarin hij de verteller is ziet (zijn vrouw) er heel anders uit dan in het 2e spotje waarin de vrouw de verteller is. Het lijkt Harry Mens wel :-)

Paul

Eric

Re: TelSell verkoopt klantgegevens aan derden

Ongelezen bericht door Eric »

Ja was mij ook al opgevallen.

De spotjes zijn ook niet op elkaar afgestemd omdat de vrouw in het ene spotje anders reageert op zijn binnenkomst dan in het andere spotje. Overigens vind ik dat ze toch al bijzonder vreemd reageert als haar man de badkamer binnenkomt. He joh is dan niet de uitspraak die ik in gedachte heb.

Als dat vreemds pas wel bij zo'n kredietslijter. Volgens mij gaat het erg slecht in de kredietbranche. Ik wordt doodgegooid met de tv reclame voor die ellende.

mas

Re: TelSell verkoopt klantgegevens aan derden

Ongelezen bericht door mas »

Niet alleen tel sell verkoopt deze gegevens. BIJNA ALLE bedrijven verkopen hun klantengegevens aan bedrijven. KPN heeft een speciale afdeling voor telefoonnummers. je kunt ze ook nog laten selecteren op eigenschappen zoals koop of huurhuizen, leeftijd, inkomen enz enz. dus zo gek is dat niet. ookal heb je een geheim nummer. zogauw je je telefoonnummer bijvoorbeeld voor een abonnement doorgeeft is het al in de molen!!

Gast

Re: TelSell verkoopt klantgegevens aan derden

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, veel bedrijven verkopen je gegevens tenzij je duidelijk maakt dat je dat liever niet hebt, dan zijn ze bij wet gedwongen om je gegevens uit hun systeem te halen.

Ook als er bedrijven bankroet gaan dan worden klantenbestanden doorverkocht aan derden, door de curatoren maar ook werknemers die weten dat er een smak geld verdient kan worden door het bestand op een cd'tje te branden.

Dan heb je nog mensen die hun email adres rondstrooien alsof hun leven ervanaf hangt. Dan gaan ze nog klagen over spam.

Pas toch een beetje op met je persoonlijke gegevens, als mensen het bijhouden dan zal het spam probleem al iets minder worden voor sommigen.

Er zijn ook bedrijven betrapt die gegevens, dus complete cv's van sollicitanten doorverkopen.

Dirty Corporate World he ;)

Gesloten