LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Identificatie eega's

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio

Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Dubio »

Een vraagje aan alle eega's die volgens gezinsbeschermende bepalingen in de wet het wv3d contract hebben vernietigd buiten rechte.
Hebben jullie in de (aangetekende) vernietigingsbrief ook een kopie van paspoort, trouwboekje en een uittreksel van het bevolkingsregister (origineel) gedaan?
Anders kan de tegenpartij wel denken, is dat wel echt een eega van m'n contractant of verzint hij maar wat.
Ik, als eega-loze, zou natuurlijk een denkbeeldige eega mijn contract kunnen laten vernietigen. Dan moet Dexia naar de rechtbank om mijn vernietiging aan te vechten, en daar komt de aap uit de mouw. Die arme Dubio is nog vrijgezel, dus hij moet alles in z'n eentje betalen! En hij heeft nog gelogen ook!

Pater

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Pater »

Dubio ziet spoken. Zo achterlijk is toch niemand.

Pater.

Sara Etty

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Dubio,

Indien Dexia daaraan zou twijfelen en om die reden de vernietiging niet zou 'aanvaarden', zou Dexia dat moeten stellen en vragen om bewijzen van het geregistreerd partnerschap / het huwelijk ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst. Naar aanleiding daarvan zou je die bewijzen kunnen toesturen. Maar Dexia trekt in haar reactie op geen enkele wijze dit aspect in twijfel, ze ontkent enkel dat de bepalingen van toepassing zouden zijn en dat is aan de rechter en niet aan Dexia.

Groet, Sara

Piet

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Sara,

Nu we het weer over de eega's hebben, ik heb vanmorgen dexia gebeld( mijn vriendjes!)met de vraag hoe dat nu zit met die vernietigingsbrief.
De mening van dexia:
Zolang de rechter geen uitspraak heeft gedaan in deze zaak is er een betalingsverplichting, ondanks de vernietigingsbrief.
de rechtszaak duurt volgens dexia tussen de 10 en 15 jaar
de rechter vernietigt, niet mijn vrouw met haar brief.
Zolang dat niet gebeurt is heb ik een betalingverplichting.
Bij stopzetten betaling zijn alle kosten en extra kosten hieruit voortvloeiend voor mijn rekening.


Vraag, waar of niet waar ?
Ik heb trouwens het hele gesprek opgenomen.
Groeten,
Piet

Sara Etty

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Piet,

Nee dat is dus niet waar. OP grond van wet kan Dexia de ingeroepen vernietiging enkel in rechtem bij de rechter dus betwisten, niet buiten rechte. Vernietiging buiten rechte krijgt effect bij ontvangst door wederpartij. Kortom, er is na eega vernietiging, in gevallen van huurkoop, geen contract meer en dus ook geen enkele verplichting tot betalen.

Dat weet Dexia best.

Groet, Sara

Hanna

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Hanna »

Natuurlijk zegt Dexia dat het wel 10 tot 15 jaar kan duren. Des te meer mensen gaan dan betalen. Voor Eegaleasers is de zaak binnen 2-3 jaar bekeken of eerder.

Hanna

Sara Etty

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Hanna,

10 tot 15 jaar is overdreven, maar tussen de 5 en 10 jaar is een redelijke gok, indien er niet gaande de procedure(s) alsnog geschikt zal worden. 2 tot 3 jaar is niet realistisch. Omdat procedures, zeker wanneer men in beroep zal gaan of zelfs cassatie nu eenmaal lang duren en omdat de rechtsprekende macht in Nederland overbelast is, iets wat door de nieuwe regering enkel verder verslechterd nu men gaat bezuinigen op die rechterlijke macht terwijl er al personele en financiele tekorten zijn. Onder een minder rechts kabinet was dat anders geweest. Nu is het helaas de status quo.

Wel grappig aspect hiervan is overigens, op een ander vlak: Werken aan veiligheid staat hoog op de agenda, meer blauw op straat, maar minder mensen om die opgepakte veiligheids verstoorders te veroordelen, en minder cellen en personeel om die paar veiligheids verstoorders die dan toch met pijn en moeite wel veroordeeld worden op te kunnen sluiten. Weer een briljant stukje denkwerk.

Groet, Sara

Hanna

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Hanna »

Hi Sara,

Het is toch allemaal wat of niet. Ik heb het contract vernietigd en kan heel lang wachten. Ga ik in de tussentijd wel wat anders doen dan me nog druk maken over Dexia.

Groet, Hanna

Karin

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Karin »

Hanna,

Dat is nou precies wat al zo lang door mijn kop gaat. Zonde van elke mooie dag die weer overschaduwd wordt door Dexia, die zoals inmiddels is gebleken, niet beschouwd kan worden als het voorbeeld van integriteit.
Is het een standpunt om te stellen: 'er is vernietigd, ik heb de nodige stappen ondernomen en verder verban ik Dexia uit mijn wereld'?

Hanna.

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Hanna. »

Dag Karin,

Ik laat me niet meer inpakken door Dexia ik heb daar geen behoefte meer aan. De zaken zijn zoals ze zijn ik ben eegaleaser en als de rechter ons over....jaar gelijk geeft okay zo niet dan zie ik wel weer.

Er is meer onder de zon. Succes en geluk Karin,

Hanna

Karin

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Karin »

Hanna,

Hetzelfde voor jou en alle anderen.
De laatste tijd ben ik mijn forumverslaving al aan het afbouwen en er blijken ook nog andere dingen te zijn; hoera!
Groeten, Karin

Twijfelende Eegaleaser

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Twijfelende Eegaleaser »

Hoi Sara,

Wanneer de uitspraak in de Eegalease zaak is weet niemand maar de 5-10 jaar die jij noemt is dat inclusief alle hoge beroepen dus tot en met de Hoge Raad aan toe?

Of kunnen we de uitspraak van de eerste rechter al eerder verwachten? Als ik goed geinformeerd ben moet dat al na 1 tot 1.5 jaar zijn toch? Stel dat dat zo is wat verandert er dan aan de juridische positie van de Eegaleasers? Ik ken jouw standpunt dat er buiten rechte vernietigd kan worden maar het spelletje dat Dexia speelt kan ik van hun kant ook begrijpen. Kan Dexia zich na de eerste uitspraak van de rechter nog steeds stellen dat er een betalingsverplichting is?

Ik wil verder geen twijfel zaaien maar is doorbetalen tot de eerste rechtszaak misschien beter (in ieder geval voor mijn gemoedstoestand) en dit is namelijk ook wat de st. Eegalease aanraadt. Vroeg of laat moet ik toch kiezen of delen, dwz wel of niet betalen. Als na een positieve uitspraak van de eerste rechtszaak er zeker geen incasso maatregelen mogelijk zijn dan stel ik mijn keuze liever nog even uit maar dan wil ik wel graag weten hoe lang de eerste uitspraak duurt en in hoeverre mijn postitie dan verbeterd is (uitgaande van een positieve uitspraak)

Sara Etty

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi twijfelaar,

Over betalen en eegaleasers staat al het een en ander op dit forum, dat kun je opzoeken en indien je daarna nog vragen hebt zie ik ze wel verschijnen.

Wat een uitspraak betreft. Natuurlijk zal een uitspraak in eerste aanleg er binnen nu en een jaar of twee zijn. Maar die uitspraak heeft pas effect wanneer die kracht van gewijse heeft gekregen, dat wil zeggen, wanneer er geen beroep meer tegen open staat. Na een uitspraak hebben beide partijen de kans om beroep aan te tekenen, binnen een aantal weken. Doen ze dat niet dan krijgt de uitspraak kracht van gewijsde en is die uitspraak dus definitief en bindend geworden.

Groet, Sara

henk geluk

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door henk geluk »

let er op dat als je vrijgezel was tt van contract en later ga je een partnerschap aan dat de partner zijn vermogen ook wordt aangetast bij restschuld! dit hoorde ik van mensen die een advocaat in de arm hadden genomen! alleen als het bij acte door notaris is opgenomen (dus buiten rechte) kan dexia er niet aankomen dus bij aangaan partner schap vermogens gescheiden houden!!

Sara Etty

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Henk Geluk,

Alleen wanneer er een vermening van vermogens heeft plaatsgevonden n.a.v. die relatie, anders niet. Een relatie maakt gelukkig niet juridisch gezien verantwoordelijk voor eens anders financiele sores. Emotioneel ligt dat natuurlijk ingewikkelder.

Dubio

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Dubio »

He Henk Geluk,

Volgens mij bedoel je huwelijkse voorwaarden. Want als je in gemeenschap van goedern getrouwd bent na het aangaan van een wv3d is je partner mede aansprekelijk voor de restschuld. Edoch hier hebben we het weer over goederen. En het is nog steeds de vraag of dat artikel over huurkoop gaat over goederen of zken. Met het huwelijk is dat wat dat betreft een stuk duidelijker.

Sara Etty

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Dubio, de huwelijkse gemeenschap strekt zich uit over het gehele vermogen, dus niet enkel over goederen.

Dubio

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Dubio »

Sara Etty,

Jij als (amateur)jurist moet toch weten dt goederen alles inhoud; zaken en vermogensrechten e.d. En dat zaken alleen stoffelijke 'goederen' betreffen.

Willem

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Willem »

Ja hallo zeg ik ben met Sara aan het praten.Ja wat krijgen we nou zeg.

Willem.

Sara Etty

Re: Identificatie eega's

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Goh Dubio, waarom impliceerde jij met al je 'kennis' net iets anders dan? Ik zei enkel dat alles onder de gemeenschap valt (enkele intieme uitzonderingen daargelaten). Dus wat wil je nou zeggen dan?

Gesloten