LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incassobureau ggn

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jan

incassobureau ggn

Ongelezen bericht door Jan »

27-6 aanmaning ontvangen van ggn.Ik moet binnen 5 dagen betalen:hoofdsom 19869,94 +incassokosten 1000,00 +btw incassokosten 190,00 + rente 948,86 dus totaal 22008,80 euro
anders wordt de vordering verhoogd met contractuele rente en
hoge kosten voor rechtsmaatregelen.
wat moet ik doen want ik heb geen geld

toet

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door toet »

Een brief schrijven dat je de rechtzaak afwacht.Dat je niet eerder betaald .toet

helena

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door helena »

Ook wij hebben 27.6 een aanmaning gekregen. Het gaat om bijna hetzelfde bedrag. Een brief schrijven per post en per fax met de mededeling dat tijdens een rechtzaak (rolnr is bekend in amsterdam)er geen incasso ingeschakeld mag worden

Sandra

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door Sandra »

Even diep ademhalen Jan, laat je niet gek maken. Schrijf een brief. Je kunt die brief van PAYBACK als voorbeeld nemen en het aanpassen op jouw situatie. Blijf schrijven in ieder geval. Mochten ze telefonisch contact met je opnemen, niks zeggen. Eis dat je alleen schriftelijk benaderd wil worden! (Zet dat ook in brief).

Laat ons weten hoe dit afloopt! We kunnen elkaar via dit forum helpen en kracht geven om door te gaan!

Succes, Jan!

john

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door john »

Jan en Helena,

Zijn jullie ook eegaleasers, en hebben jullie je contract middels een schrijven naar Dexia vernietigd??

Gr. John

Jan

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door Jan »

Sandra,waar kan ik de brief van PAYBACK vinden ??

Jan

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door Jan »

Ik ben dus niet ingegaan op de voorstellen van dexia en deze hebben het nu in handen gegeven van ggn .Maar STEL dat ik nu wel zou betalen blijf ik dan nog in aanmerking komen voor de stichting leaseverlies waar ik al sinds september 2002 lid van ben om in de toekomst misschien nog wat terug te kunnen vangen???

Kâmil Akyol

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door Kâmil Akyol »

Hallo jan,

Als je jouw @-mail adres naar mij stuurd dan stuur ik jou binnen korte termijn een voorbeeldbriefje naar jou toe.

Tot horens,

Kâmil

Sandra

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door Sandra »

Jan, de brief is gepost door Piet, onderwerp is: Brief naar GGN voor stopzetting incassoprocedures.

Pas de brief op jouw eigen situatie aan. Gebruik alle argumenten die je kunt vinden (kijk bij L. Blok, bijv.)!
Eventueel alle krantenartikelen e.d. kopieëren en bijvoegen in de envelope. Aangetekend opsturen!


Veel succes!

ad

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door ad »

Helena schrijft dat er tijdens een rechtzaak geen incasso plaats mag vinden.
Als dat zo is kan dan in een kort geding niet bereikt worden dat die incassoprocedures worden gestopt?

Kees-Jan

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door Kees-Jan »

Goeie vraag. Lijkt mij trouwens ook dat er tijdens een gerechtelijke procedure geen incasso's mogen plaatsvinden.
Misschien weet L. Blok of Sara Etty hier een juridisch antwoord op!

Sara Etty

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Het gaat om collectieve procedures om een verklaring voor recht te krijgen. Indien de stichtingen winnen betekent dat nog niet dat er ook recht op restitutie / schadevergoeding is in individuele gevallen, dat zal individueel uitgevochten moeten worden tenzij er een schikking komt waarmee partijen uit de voeten kunnen, iets waar beide stichtingen van meet af aan op hebben aangestuurd. Gaande de eegalease procedure kunnen de aangeslotenen die binnen de verjaringstermijn vernietiging hebben ingeroepen zich beroepen op de vernietiging en daarmee niet betalen. Na vernietiging is er geen contract meer en dus geen plicht tot betalen. Dexia kan in die gevallen niet succesvol een incassobureau inschakelen nu er dus geen vordering meer is. Wat Dexia wel kan doen is in individuele gevallen die eega vernietiging bestrijden bij de rechter. Tot op heden doet Dexia dat niet. De kans is bovendien vrij groot dat een rechter een individuele procedure tegen een aangeslotene zal aanhouden in afwachting van de eegalease procedure.
Wat de leaseverlies procedure betreft. Het is niet zo dat er geen incasso zou mogen plaatsvinden gaande de procedure. Er is gewoon een contract en partijen hebben zich naar dat contract te gedragen. Indien een van hen in gebreke blijft mag de ander nakoming vorderen, buiten rechte via aanmaningen en incassomaatregelen en binnen rechte door een wanbetaler te dagvaarden. Uiteraard kun je Dexia verzoeken de prestaties die uit het contract voortvloeien op te schorten, maar Dexia hoeft hier geen gehoor aan te geven en kan je dus zonder meer tot betaling dwingen.

t

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door t »

Jan gewoon een brief naar ggn toesturen dat je rechtszaken afwacht 22000 euro kan je altijd nog betalen ik heb zelf ook 1 van ggn en ik betaal ook niet.

t

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door t »

Trouwens die incasso,s komen altijd in weekend of voor de feestdagen.

marianne

Re: incassobureau ggn

Ongelezen bericht door marianne »

Beste L.Blok, wat is de brief die ik kan gebruiken voor stopzetting incassoprocedure ggn. kan nog niets vinden op deze site maar zoek miscchien verkeerd, graag je hulp.
bedankt alvast!!

Gesloten