Vervoer naar school

Discussieer mee over de wet- en regelgeving in de zorg.

Vervoer naar school

Berichtdoor Luty69 » 15 maart 2018 20:18

Goedenavond,

Voor mij is dit redelijk nieuw om zo een bericht te plaatsten dus ik hoop dat het goed gaat Haha.

Ik ben pas wezen skiën maar helaas op de 1e dag draaide ik met mijn knie door... nu blijkt dat mijn knie op 2 plaatsen gebroken is en dat 1 van die plaatsen is t bot waar je kruisbanden aan vast zitten.

Mijn been zit van mijn enkel tot boven aan mijn been in het gips.... dit willen ze 8 weken zo laten en dan kijken of er eventueel een operatie nodig is. Als het alleen bij gips blijft krijg ik na die 8 weken gips therapie op langzaam het zelfstandig lopen weer gaan op te bouwen. Als het wel een operatie gaat worden dan zijn we maanden verder...

Nu is mijn probleem dat ik op school zit en momenteel 21 ben. Ik zit in Tilburg op school en ik woon zelf in Eindhoven.

Ik zelf heb al naar gemeente Eindhoven gebeld want ik hoopte in aanmerking te komen voor het leerlingenvervoer maar daar was ik helaas te oud voor. Ik werdt door hun doorverwezen naar het UWV, hier kom ik pas in aanmerking als mijn herstel langer dan een jaar duurt. Het kan bij mij dus wel langer dan een jaar duren maar mijn arts wil dat niet uitschrijven omdat t ook kan zijn dat het maar een paar weken duurt....
De zorgverzekeraar doet verder ook niks....

Je kan dan ook zeggen reis met het openbaar vervoer, maar mijn been moet in horizontale houding blijven. Ik heb wel een rolstoel tot mijn beschikking, maar het is in de ochtend sowieso al super druk in de bussen op school dagen dus dat is al bijna onmogelijk. Maar buiten dat om zit ik aan de morfine waardoor ik niet zelfstandig mag/kan reizen....

Heeft er hier iemand anders verder nog ervaring mee of iets anders ? Want ik ben op dit moment echt hopeloos aan het zoeken naar opties maar alle deuren lijken te sluiten...
Luty69

Keer terug naar Wet- en regelgeving in de zorg