Moeten minderjarigen energiedrankjes kunnen kopen?

Geef jouw mening over het laatste zorggerelateerde nieuws.

Moeten minderjarigen energiedrankjes kunnen kopen?

Berichtdoor Zorg.nu » 16 jan 2018 11:40

Kinderartsen pleiten voor een verbod op energiedrankjes. Volgens hen zijn ze niet onschuldig omdat de drankjes tot rusteloosheid, moeheid, slaapproblemen en hartritmestoornissen kunnen leiden. Lees hier het bericht.

Wat vind jij, moeten minderjarigen energiedrank kunnen kopen?
Zorg.nuverified

Re: Moeten minderjarigen energiedrankjes kunnen kopen?

Berichtdoor jan.mooi@hetnet.nl » 16 jan 2018 12:36

Als daarmee het aantal ‘opgefokte’ jongeren zal teruglopen - akkoord. Maar de vraag blijft: hoe handhaaf je een dergelijk verbod?
jan.mooi@hetnet.nl

Berichtdoor drsjthm » 16 jan 2018 14:08

Ik vind dat deze rommel niet meer verkocht mag worden. Je kunt nl. niet voorkomen dat jongeren deze drankjes kopen, dus moeten ze niet meer te koop zijn. Ik begrijp werkelijk niet waarom de industrie dingen maakt waarmee onze gezondheid of die van onze kinderen naar de knoppen gaat. Waar blijft hun verantwoordelijkheidsgevoel? Als zij hun verantwoordelijkheid niet kennen, dan is de politiek aan zet.
drsjthm

Berichtdoor hewetzel » 17 jan 2018 21:49

NEEN, uitdrukkelijk NEEN !
Zolang wij met z'n allen niet ingaan en daadwerkelijk actie nemen tegen de suiker industrie en de regering, ja de regering,
want die zijn de ziek makers, die wij gekozen hebben, want die treden BEWUST NIET op tegen het Veelvuldig Toevoegen van
Suiker in bijna al ons voedsel.
Ja zeggen is totale onzin, want dat is struisvogel tactiek en SYMPTOOM bestrijding.
Wie durft het voortouw te nemen voor een NATIONALE PETITIE TEGEN het saboteren
(ook de regering=de veroorzaker)van het weglaten van 'de verwoestende ongezonde Suiker'
Ik teken dan als tweede, en wie heeft het LEF om verandering te willen ???
hewetzel

Keer terug naar Nieuws