Dokters van Morgen: alles over afvallen

Praat mee over de uitzendingen van Zorg.nu

Dokters van Morgen: alles over afvallen

Berichtdoor Zorg.nu » 10 okt 2017 22:00

In de uitzending van Dokters van Morgen van 10 oktober gaat het over afvallen. Heb je de uitzending gezien en wil je meepraten? Dat kan hier.
Zorg.nuverified

Re: Dokters van Morgen: alles over afvallen

Berichtdoor veronica.boers » 10 okt 2017 23:49

Ik heb een vraag over dat dieet van Brabant .( ben ff de naam kwijt Sorry)
Ik heb aderverkalking en hoog cholesterol. Slik hier veel medicijnen voor. Maar die medicijnen hebben weer veel bijwerkingen. Ik ben 165cm lang en weeg 59 kg. Dus hoe ik aan een hoog cholesterol en aderverkalking kom is mij een raadsel. Vooral ook omdat ik 2x in de week vrij intensief sport. En elke dag met de honden wandel. Ik eet gezond ( denk ik) vetvrij.Veel groenten en fruit. Ben sinds een maand gestopt met suiker ( dit is mijn grootste verslaving geweest (
Mijn vraag is ,zou dit dieet ook iets voor mij zijn?
veronica.boers

Berichtdoor Lia van der Geest » 11 okt 2017 00:11

Graag zou ik HILVERSUM FIT & GEZOND starten. Al 13 jaar begeleid ik als diëtist groepen mensen met koolhydraatbeperkte voeding, beweging en leefstijl. Carbs Down, Exercise and WIN. Met veel plezier en resultaat.
Hoe kunnen we bewerkstelligen dat er een goede opzet voor een FIT & GEZOND programma Nederland -breed en op korte termijn gestart kan worden. In september stuurde ik de zorgverzekeraars een brief want : VOEDING is een vergeten behandelwijze in de Nederlandse gezondheidszorg! .
Reacties, die ik terugkreeg zijn allemaal ontwijkend en afhoudend. "Wij kunnen dat niet veranderen, dieetbegeleiding zit in de basisverzekering, daar gaat de politiek over, dit hoort bij de gemeente, etc. Hoe is het onderbouwd etc.
Maar ondertussen wordt de gezondheidszorg steeds duurder, worden mensen steeds meer patiënt met veel medicijnen en toenemende gezondheidsklachten.
Al in 2012 is aangetoond dat dieetbegeleiding zeer kosteneffectief is.
Ik wil graag bijdragen aan een fit en gezond Nederland. Doe mee.
geest@dietistencooperatie.nl
Lia van der Geest

Berichtdoor ocros » 11 okt 2017 00:39

In het kader van voeding en gezondheid zou ik willen verwijzen naar een programma van TLC: Food Hospital. Zeker aan te bevelen en ben eigenlijk verbaasd dat er nog niet veel meer aandacht wordt besteed aan voeding als geneesmiddel.
ocros

Berichtdoor anneke.de-jong » 11 okt 2017 19:20

Heel jammer dat Leende dieet niet geschikt is voor vegetariërs. In vleesvervangers zitten teveel koolhydraten. Met vette vis kun je wel meedoen begreep ik, das fijn voor flexitariërs.
Ook jammer dat er geen volle kwark te koop is met een smaakje, zoals Optimel. Om als zoetekauw toch een beetje aan je trekken te komen, zou 't fijn zijn als de voedselindustrie inspeelt op diëten zoals Leende.
anneke.de-jong

Berichtdoor Moti » 11 okt 2017 19:59

Het TV programma `hoe word ik 100` van vorig jaar heeft hetzelfde laten zien, zodra mensen het supermarktdieet... vaarwel zeggen treden er grote en zeer positieve gezondheidsverbeteringen in.
en natuurlijk is dat alleen niet voldoende, er moeten meer stappen gezet worden, niet makkelijk, maar nood-zakelijk.

In de `alternatieve`wereld kent men dit thema al vele vele jaren, in de natuurgeneeskunde is dit al vele decennia bekend, zo niet nog veel langer, de natuurlijke benadering van de mens; ofwel doe niets ònnatuurlijks zoals pak blik pot en zak en mag? nèè ! tronvoer eten... maar eet zo vers mogelijk, zo volwaardig mogelijk en het allerliefst Bio en Logisch !

Want; alle hypocriete tegenonderzoekberichten ten spijt; BioLogisch IS gewoon Normaal en dus Gezond, en alles wat in kassen op steenwol onder electrisch licht met kunstmest en andere trucs de grond eh het steenwol wordt uitgetrokken is nu eenmaal inferieur aan biologische zondoorstoofde volle grondsproducten.
Ook genetisch gemanipuleerde producten zoals bv onze tarwe.... zijn funest voor onze gezondheid en we eten het elke dag !
Wie kent nog die wuivende graanvelden, met halmen van ca 120 cm hoog....? NU zijn die gentech halmen ca 50 cm hoog met een dubbel gevulde aar, alles voor de winst en nimmer voor de volksgezondheid.

Kijk ook naar ALLE voedselschandalen die de afgelopen decennia de revue zijn gepasseerd met als laatste het Fipronil-schandaal, dan weet je gewoon dat `men`het niet zo nauw neemt met de productie van dàt wat wij dagelijks naar binnen schuiven.

De voedingsindustrie levert haar producten niet om de volksgezondheid te verhogen, kijk maar naar de welvaartziektenstatistieken die het schrikbarende aantal chronisch zieken laten zien van ca ACHT miljoen.... 8.000.000 chronisch zieke Nederlanders !?!
De voedingsindustrie is een vijand van de volksgezondheid, en manipuleert de consumens met het 24/7 reclamebombardement, met de nadruk op `dement`... want de consumens wòrdt namelijk dement van dat wat dagelijks op tafel staat.

Voedings`wetenschappers`, tja, dat zijn m.i. meer raadschappers, wat de een zegt wordt door de andere tegengesproken en er zijn vele voorbeelden bekend van aanbevelingsrapporten die achteraf door de fabrikant in kwestie waren gefinancierd.

Het voedingscentrum.... een en alweer mijns inziens, aan de voedingsindustrie gelieerd lichaam dat ten taak heeft de consumens zo veel mogelijk op het verkeerde been te zetten, om geen andere betiteling te gebruiken.
Kijk maar naar wat de sportarts in de uitzending zegt,; als je de richtlijnen van het voedingscentrum volgt wordt je dik en ziek !!!

Hetzelfde zegt de huisarts over de farmaceutische cq reguliere ziektenindustrie, die van overheidswege goedgekeurde aanpak werkt ten ene male niet !
Je blijft maar symptoombestrijders in de zieke mens gooien maar beter worden ze niet !

Natuurlijk moet de consumens ook de hand in eigen boezem steken, kijken naar hun `eigen schuld dikke bult` leefstijl, hun eetgewoonten hun snack-en snaaigewoonten en hun schaapachtige vertrouwen blijven stellen in hun huisartsen, terwijl op verjaardagen etc, al jàren de mare gaat dat men er eigenlijk alleen maar slechter van is geworden.

Op het internet zijn 1001 sites waar je al jaren dezelfde informatie had kunnen opdoen, en uiteraard nòg, als nu wordt getoond in dit programma en in `hoe word ik 100`., het is dan ook plagiaat wat men pleegt.... of eh voorlichting....?
Maar.... het is goed dat deze info nu doorsijpelt in de `gewonemensenwereld`... en wat belangrijker is; ook de reguliere arts wordt wakker, en al is die door zijn universitaire studie ook gelieerd aan het reguliere/farmaceutische systeem, of aan zijn status, inkomen en pensioen... door steeds meer vragen van steeds mondiger patienten (waarom/waardoor bènt u eigenlijk patient...???) en zal ook minder rustig gaan slapen met in het achterhoofd dat hij zijn patienten eerder zieker dan gezonder maakt met die ```geneesmiddelen```vmet al die gratis erbijwerkingen... we worden Wakker met z`n allen !

Dus is dit programma voor de massa, net als `hoe word ik 100` voor velen een eyeopener en zal de samenleving er lang-za-mer-hand.... op achteruit gaan....vwb het bevolken van die welvaartziektenstatistieken ;)

En da`s alleen maar mooi.
Moti

Berichtdoor Pieter van de Rest » 16 okt 2017 18:47

Hallo,

Ik zit in de vijfde dag van het LCHF dieet. Ik ben nogal duizelig, ik voel minder energie en ben ook ineens vergeetachtig. Is dat normaal?

mvg,
Pieter
Pieter van de Rest

Keer terug naar Uitzendingen