LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tono ondergoed

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Yvonne

tono ondergoed

Ongelezen bericht door Yvonne »

Wij hebben een paar maanden geleden meegedaan aan een actie van Tono international. Je kreeg dan een onderbroek voor weinig geld. Nu hebben wij twee keer een bestelling gekregen en daar was (in principe) niets mis mee, maar wij willen er nu mee stoppen en dat blijkt erg moeilijk. Wij hebben nu 10 keer gebeld en steeds wordt er wat anders gezegd zodat wij uiteindelijk niemand aan de telefoon krijgen. Voorbeelden: ik word doorverbonden maar dan blijkt er niemand te zijn, waarop er wordt opgehangen. Ook wordt er verzocht terug te bellen binnen kantoortijden terwijl ik binnen die tijden bel. Een andere keer wordt er gewoon opgehangen terwijl ik nog bezig ben met het intoesten van een keuze enz enz enz.
Heeft er iemand ook soortgelijke ervaringen met deze organisatie en hoe kom ik van ze af!!
Groeten Yvonne

J A Sturm Het Erf 107 825

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door J A Sturm Het Erf 107 825 »

Wij zijn ook met tono in zee gegaan maar hebben de pakjes retour gezonden, toch halen ze de bedragen van de rekening, wij proberen nu via een rode kaart ons geld terug te krijgen.Telefoneren help niet de ene keer is het bedrijf Atlas dan Provea dan Tono en tot slot Miriale. Afgelopen week zijn er weer folders in de bus gekomen ik wil de mensen oproepen niet in te gaan op het gratis ondergoed van Tono uit Huizen je krijgt er later spijt van en een hoop ellende Groetjes jaap Sturm

Benjamin

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Benjamin »

Ik heb ook megedaan aan de actie, een gratis onderbroek alleen de verzendkosten werden in rekening gebracht.
Na ontvangst las ik dat ik voortaan lid was en om de 3 maanden 2 onderbroeken kreeg toegestuurd.
Ik heb het 0900 nummer gebeld maar mijn klantnummer is niet bekend, de medewerkster is in gesprek, het zou te druk zijn, of men vroeg mij in een later stadium terug te bellen, kortom niet bereikbaar.
Als je de volgende zending niet wil ontvangen dan kun je een strookje terugsturen, waarheen is onduidelijk er wordt geen adres vermeld.
Zou het een oplossing zijn als je het pakje retour afzender stuurt?
Wie weet hoe je hier van verlost kunt worden?

Groeten Benjamin.

André

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door André »

Ook ik voel me in m'n onderbroek staan. Ik heb meegedaan met FRONT International uit Zwijndrecht maar het verhaal is helemaal hetzelfde. Na de eerste zending was de bijdrage in porto en administratie van € 3,50 een kleine verrassing maar dat kan ook aan mij gelegen hebben dus dat heb ik gewoon betaald. Ik dacht toen te zijn van een club die mij af en toe aanbiedingen doet (via internet) waar ik dan uit kan kiezen. Automatische toezending had ik niet verwacht. Totdat er een tweede boxer kreeg toegestuurd met weer hetzelfde verhaal over dit kennismakingspakket en dat ik nu lid was van hun club. Omdat ik dat niet wilde en ook de hopeloze poging van het 0900 had geprobeerd heb ik ze een brief geschreven waarin ik aangaf niet gediend ben van automatische toezendingen en heb daarin ook direct mijn lidmaatschap opgezegd. Tevens heb ik ze in de gelegenheid gesteld de tweede zending op te halen waarvoor ze een telefonische afspraak konden maken. Mijn brief was van 22-12-2002 maar tot op heden is daar niet op gereageerd totdat ik vandaag (ruim 4 maanden later) een herinnering met verhoging van de kosten ontving. Opnieuw heb ik vandaag weer een telefonische poging gedaan maar je krijgt niemand te spreken.
Hoe komen we toch van die terreur af? Ik ga in elk geval niet betalen en zal alle brieven en folders bewaren. Volgens mij hebben we het in elk geval over dezelfde mensen.
Het is allemaal zeer geraffineerd want op de envelop (ook bewaren dus!) stond niet hun naam maar uitsluitend: "Int. Trad. House * Postbus 2035 * 3330 DA Zwijndrecht". Zoiets maak je open maar ik had hem beter ongeopend kunnen retourneren.
Volgens mij lopen er inmiddels ongewild heel veel mensen rond in een onderbroek van deze figuren. Oh, oh wat een lol!
Poot stijfhouden in elk geval!
Groeten, André

roger

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door roger »

dit zijn bedrijven die iedere keer een nieuwe naam aanemen zoals "mirale"en evita .ik had gelukkig het antwoordadres bewaart en alles lekker retour gestuurd en anders kun je hun addres wel vinden op antwoordnummer.nl geloof ik

van der ham

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door van der ham »

Ja ook ik ben er in gestonken en zeker niet van plan te betalen. de eerste ongevraagde bestelling heb ik inderdaad retour afzender verzonden en de tweede in eerste instantie bewaard. Nu kreeg ik een aanmaning waarin wel stond dat de eerste bestelling door Tono retour was ontvangen en die hoefde ik ook niet te betalen. Maar de tweede wel met een boete. Ik heb nu de tweede bestelling retour afzender verzonden met een briefje erbij dat ik niets meer van ze wil ontvangen. Kijken of dit werkt. Op www.beoordelingen.nl lees ik ook mensen waarbij het bedrag automatisch wordt afgeschreven. Ik vraag mij af of zij bij hun kennismakings bestelling een automatische machtiging hebben gegeven en ik zou maar even bij de bank informeren want volgens mij kan je iedere ongewenste automatische incasso binnen 30 dagen door de bank terug laten halen en misschien is het mogelijk om de machtiging helemaal in te trekken. Ik wens iedereen succes en zal als zij mij lastig blijven vallen het er niet bij laten zitten. Misschien moeten we dan maar al onze krachten bundelen en samen proberen dit bedrijf aan te pakken.

Provea gedupeerde

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Provea gedupeerde »

Ik heb na het schrijven van enkele brieven en 3-tal telefoontjes (niet het 0900 nummer) er staat op de brieven een gewoon telefoon. In de brieven die ik heb verzonden, die ik eveneens na de gestelde termijnen onze gemaakte afspraken heb bevestigd eveneens heb ik hen telkens gewezen op het feit dat zij zich schuldig maken aan ongevraagde toezendingen. Dit is nodig i.v.m. de negatieve optie die zij kunnen aandragen als ik hen niet heb gewezen op het feit dat ik geen lid/klant meer wil zijn. Dit alles heeft als doel gekregen dat ik nu de bevestiging heb gekregen dat mijn lidmaatschap/klant is geannuleerd. :D

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Anmereto »

Die onderbroek staat mij geweldig. :D Ik bestel er snel nog een paar :roll:

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Je had beter: Ik bestel er nog een stel, kunnen schrijven. :oops: :oops: Denk dat je mooie billen hebt ? Anmereto :D :D :D :D

sjeroen

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door sjeroen »

ook ik ben er ingestonken,gratis onderbroek van front evita en patricia
in Zwyndrecht. volgens my bestaan ze niet.
rekening is al ver opgelopen van onderbroeken die we niet eens in huis hebben, terwyl zy beweren dat ze door ons niet retour gezonden zyn.
als we niet binnen 10 dagen betalen komt er een deurwaarder, wat moeten we nu doen?????

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Onderbroeken bij de Hema kopen.

veronique

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door veronique »

ZOOOOOOOOOO, DAS MAAR EVEN GOED DAT IK HIER EVEN OVER LEES!
VORIGE WEEK KREEG IK DUS EEN MANNEKE VAN TONO AAN DE TELEFOON EN DIE HAD MIJN GEGEVENS VIA INTERNET.......IK HEB DUS JA GEZEGD STUUR MAAR EN IK KIJK WEL.
IK BEN ECHTER WEL ZO SLIM GEWEEST TOEN HIJ MIJ VROEG NAAR MIJN BANKREKENINGNUMMER........OM TE ZEGGEN: NEE IK GEEF GEEN BANKREKENINGEN DOOR PER TELEFOON DOE ER MAAR EEN ACCEPTGIRO BIJ, WANT ANDERS GAAT HET NIET DOOR!!!!!!
DUS 1 DEZER DAGEN ZAL MIJN PAKJE AANKOMEN, MAAAAAAAR DEZE GAAT DUS ONGEOPEND RETOUR AFZENDER......
GEEN TONO DUS......HEB GEEN ZIN IN DIE **** (ALHOEWEL DAN HEB JE WEL WEER EEN SCHONE ONDERBROEK NODIG WOHAHAHA)
EN ZE HEBBEN MIJN BANKREKENING GODZIJDANK NIET....DUS DOEI TONO.

Pimm

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Pimm »

Ik krijg vandaag ook zo'n pakje, en het mooie is ik heb er nooit om gevraagt, nooit iets ingevuld ofzo. Dus deze rotzooi gaat mooi retour afzender.

Perrot
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:43

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Perrot »

Uw adres en telefoonnummer weghalen. Daar komen inbrekers op af.

Lies

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Lies »

Wij hebben ook bij Tono :evil: een keer iets besteld zonder koop verplichtingen, maar we kunnen er niet vanaf komen als we het pakje retour zenden krijgen we later een rekening dat we nog niet nog niet betaald hebben voor het laatste pakje, :!: terwijl het pakje retour is, 4 weken daarna kregen we een pakje weer teurg gestuurd met de mededeling dat we geen pakjes meer willen, 4 weken later weer een pakje en dit gaat maar door, ik heb de laatste keer het pakje open gemaakt en er een brief bij ingesloten met de mededeling :idea: dat ik de volgende keer het pakje niet meer terug stuur maar ook niet van zins ben om het te betalen. Misschien dat het dan op houd, we worden er :roll: van
groeten Lies

veronique

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door veronique »

HA MARIJN........NU ALLEEN JE BANKREKENING NOG EN JE HELE HEBBEN EN HOUWEN LIGT OP INTERNET :cry: NOOIT DOEN!!!!!!!!!!

VOOR DIEGENE DIE EEN TELEFOONNUMMER EN ADRES VAN DEZE TONO BOEVENBENDE NODIG HEEFT KOMT IE!

TONO NEDERLAND 023- 514 55 22 MAANDAG TOT VRIJDAG VAN
9.00UUR TOT 12.00UR

TONO INTERNATIONAAL..PROVEA GROEP
ROUTE DES DRAGONS 9
CH-1033
CHESEAX/LAUSANNE
TEL. 0297-28 23 73
FAX 0041- 21 73 19 001

FAX ALLEN EEN KLACHTBRIEF NAAR DIT NUMMER!


GROETJES EN ZORG DAT ZE NEGATIEVE AANDACHT KRIJGEN!
NIET BETALEN!! NIET BANG ZIJN VOOR DE DEURWADER OF INCASSO!!
GOOI HET OP DE SCHENDING VAN JE PRIVACY EN DAT HET PERE LASTER IS, OMDAT MEN DOORGAAT MET LASTIG VALLEN EN DAT IS LASTER EN IS ZEKER OFFICIEEL STRAFBAAR!!!!!!! ZEG DAT JE ANDERS EEN SCHADECLAIM GAAT INDIENEN.

veronique

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door veronique »

SORRY MIJN TOETSENBORD WEIGERD WEER EENS LETTERS (BATERIJ WEER EEN LEEG) .......HET IS NIET DEURWADER!! MAAR NATUURLIJK>>>DEURWAARDER. :lol:

Gast

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Een scheurvaarder ? Nooit van gehoord.

veronique

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door veronique »

jij bent zeker de :lol: thuis?

Rayan

Re: tono ondergoed

Ongelezen bericht door Rayan »

Zojuist las ik de berichten over Tono. Toevallig vorige week een onderbroek ontvangen, mijn man was op zich best wel tevreden, maar toch leek het mij beter om het helemaal op te zeggen.
Na een paar keer bellen, kreeg hij gisteren dan toch iemand aan te telefoon die zij dat de toezending nu gestopt zou worden. Mijn man heeft ook de opzegging per e.mail aan hun doorgegeven (dat schijnt rechtsgeldig te zijn!!
Nu maar hopen dat wij er inderdaad van af zijn...

RADAR KUNNEN JULLIE DEZE GASTEN NIET EENS AANPAKKEN???

Gesloten