Meerderheid Nederlanders voor rookverbod in openbare ruimte

Geef jouw mening over het laatste zorggerelateerde nieuws.

Meerderheid Nederlanders voor rookverbod in openbare ruimte

Berichtdoor Zorg.nu » 14 aug 2017 14:40

Er is een kleine meerderheid voor een rookverbod in Nederland op openbare plekken. Dat blijkt uit een peiling van EenVandaag onder bijna 30.000 mensen. 53 procent van de deelnemers zegt zo'n verbod te zien zitten, vooral op plekken waar veel kinderen zijn.
Lees het hele bericht.

Ben jij voor of tegen een rookverbod op openbare plekken?
Zorg.nuverified

Re: Meerderheid Nederlanders voor rookverbod in openbare rui

Berichtdoor masm » 15 aug 2017 15:36

Mensen met longaandoeningen, die dus gebaat zijn bij frisse lucht, kunnen niet naar buiten. Heb je buren die roken dan kun je de tuin niet in omdat de buren roken te smerig vinden om dat binnenshuis te doen. Loopt men door een stad dan word men regelmatig geplaagd (zeg maar getergd) door passerende rokers. Wil men een winkel of andere openbare gelegenheid in dan moet men door een haag van rokers. Zelf in parkeergarages en bij benzinestations is men niet veilig. Ondanks algemene verboden om daar te roken wordt door de roker gewoon een sigaret opgestoken.

En als men dan de roker vriendelijk verzoekt om niet te roken dan krijgt men de wind van voren. Sterker nog men steekt er vaak nog eentje extra op om je te tarten.

De tabaksindustrie had de leuze "We komen er samen wel uit." Dat is onhaalbaar gebleken en niet gelukt. Het wordt tijd dat lobbyen, zeker wanneer het over roken gaat, verboden wordt. En dat de tabakswet aangescherpt wordt zodat alleen zij die roken de hinder ondergaan.

Laat de roker thuis een rookruimte inrichten en beperkt het roken tot die ruimte. Dan blijft de frisse buitenlucht gewoon frisse buitenlucht en is die voor iedereen te gebruiken. Waarom is geluidoverlast en stank wel aan banden te leggen en roken niet?
Roken is zelfs een groter gevaar voor de volksgezondheid.

Het wordt tijd dat roken overal in open gebieden en op locaties waar meerdere mensen bij elkaar (kunnen) komen wordt verboden.
Roken? Alleen binnen de eigen woning en het liefst binnensmonds.
masm

Berichtdoor e.braake » 15 aug 2017 17:32

Ik ben voor een rookverbod in openbare ruimtes
de rokers hebben nog steeds niet door dat ze verslaaft zijn.
En anderen ook benadelen.
e.braake

Berichtdoor lucienne.van-der-burg » 16 aug 2017 10:39

Ik weet dat ik verslaafd ben, dat hoeven de intellectuelen me niet meer te vertellen.
Vroeger was het spreekwoord; Geen echte man die niet roken kan.
Leven en laten leven alstublieft
Dus ik ben tegen een rookverbod in openbare ruimtes.
Hoop dat de mensen die voor zijn nu geen hartklachten krijgen door mijn uitspraak, anders zitten de wachtkamers bij de cardiologen vol en hebben we dat probleem weer.
:lol:
lucienne.van-der-burg

Berichtdoor e.braake » 24 jul 2018 15:33

Ik vind als ex roker dat het roken zoveel mogelijk moet worden tegengewerkt het is een verslaving die niets aan je leven toevoegt .Maar denk ook alcohol gebruik dat brengt ook veel ellende in veel levens.
e.braake

Berichtdoor welkom10 » 31 jul 2018 12:09

roken is een brandmerk verworden voor niet-rokers, met dank aan ooit een handjevol 'anti' lobbyisten. deze nog steeds constant uitgroeiende groep zou nu ook eens hand in eigen boezem moeten steken door voortaan alcohol in alle horecagelegenheden resoluut te gaan verbieden. alcohol kan ook leiden tot lever- kanker of cirrose en zelfs uiteindelijk tot alzheimer. daar wordt nooit over gerept. dus gewoon alles verbieden... geen roken en alcohol. wordt het in ieder geval nog 'gezelliger' op het terras (of binnen). dus lobbyisten... doe mee, en wees dan ook eens flink dan in plaats van constant maar te blijven roeptoeteren. stinkt het voortaan ook nooit meer naar rook en alcohol.
welkom10

Keer terug naar Nieuws