LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiele telefoon - Siemens C 35

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Arno Schotmans

Mobiele telefoon - Siemens C 35

Ongelezen bericht door Arno Schotmans »

Beste mensen,

Sinds oktober 2001 ben ik in het bezit van de Siemens C 35 omdat mijn oude "Motorola-koelkast" het begeven had. Echt kapot was 'ie niet, maar hij kon niet meer opgeladen worden.
Enkele maanden later sprak ik met een vriend, en ik vertelde hem dat ik blij was met mijn nieuwe telefoon. "Oh," zei hij, "Je bedoelt die telefoon met die batterij-problemen?". Op dat moment begreep ik niet waar hij het over had.

Wanneer ik nu mijn telefoon geheel opgeladen heb, heb ik een spreektijd van maar liefst 10 minuten. Siemens zegt doodleuk dat er maar een half jaar garantie zit op de batterij, en dat ik dus maar braaf een nieuwe moet kopen. Dit vertik ik. Ik heb deze telefoon simlock-vrij gekocht en dat kostte me destijds 470 gulden. Wanneer er dan een ondeugdelijke batterij in zit, moet Siemens dat oplossen. Bovendien is mij bij aanschaf (Belcompany Nijmegen) gezegd dat er gewoon een jaar garantie op het toestel zit. Je gaat dan toch niet doorvragen of dat ook voor de batterij geldt?

Inmiddels heb ik vijf mensen gesproken met dezelfde telefoon, en 1 x raden: Ze hebben allen hetzelfde probleem. Duidelijk dus - Siemens heeft een telefoon op de markt met een ondeugdelijke batterij. Tijd voor actie dus.

Let op: Die 1 miljoen zogenaamde Postbank-telefoontjes (Siemens M 35) zien er bijna hetzelfde uit en hebben DEZELFDE batterij. Ook deze telefoons krijgen dus vanzelf problemen.

Gaarne reacties van mede-slachtoffers.

Vriendelijke groet,
Arno Schotmans

jappie10

Re: Mobiele telefoon - Siemens C 35

Ongelezen bericht door jappie10 »

voor 20 euro heb je een litiumbatterij voor dit toestel. Ik snap dat het een principekwestie is, maar het gaat maar om een batterij, of heb ik het nu verkeerd? Koop anders een batterij, schrijf een brief naar siemens en stop je kassabon van de batterij erbij. En vergeet je bankrekeningnummer niet.

Miranda
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 jul 2003 12:59

Re: Mobiele telefoon - Siemens C 35

Ongelezen bericht door Miranda »

het is volgens mij standaard dat je maar een half jaar garantie hebt op een batterij. ik heb het ook meegemaakt met een batterij van nokia, die was errug snel leeg. toen heb ik een hele dure gekocht (was toen 100 gulden). die zou qua oplaadcapaciteit niet verliezen.elke batterij heeft namelijk verlies daarvan, ze gaan sneller leeg ofzo. ik moet zeggen dat die batterij echt heel goed werkt! weet niet meer wat de 'inhoud' ervan is :oops: volgens mij idd die lithium. maar als je lang plezier wil hebben van je telefoon en niet binnen een jaar weer wisselt van batterij zal ik het je zeker aanraden! succes ermee

Nooit_Siemens_meer

Re: Mobiele telefoon - Siemens C 35

Ongelezen bericht door Nooit_Siemens_meer »

Siemens is een heel slecht bedrijf wat garantie betreft: Het volgende is mij overkomen:
Ik kocht een nieuwe C35 op vrijdagavond. Thuisgekomen gelijk op de lader gezet, dit wordt voorgeschreven.
Toem ik hem zaterdag-ochtend wou gaan gebruiken, bleek de displayverlichting te knipperen. Ik terug naar de winkel om deze om te ruilen, maar dat bleek niet mogelijk.....
(vreemd, het toestel was nog nooit gebruikt...)
Maar goed, telefoon naar Siemens gestuurd ter reparatie, krijg ik opeens een offerte thuis van 115 euro (terwijl het toestel 99 euro had gekost!) er was namelijk vochtschade aangetroffen!!!
Daar de verpakking bij aankoop droog en gesloten was en de telefoon ook niet thuis nat was geworden tijdens het laden, ging ik hier uiteraard niet mee accoord. Ik zou het toestel dan ook ongerepareerd terug krijgen onder betaling van 25 euro. Een tijdje later kwam het toestel terug, met een nota van 25 euro (ex BTW, bleek toen ook nog eens) die ik uiteraard niet betaald heb. Klacht ingediend bij Siemens hoofdkantoor, de uitkomst was dat men de rekening (uit "coulance" !!!) kwijt zouden schelden, maar dat men van mening bleef dat men correct gehandeld had!
Uiteindelijk van de zaak waar ik de telefoon had gekocht een vervangend toestel gekregen, dus uiteindelijk kwam het (geruime tijd later) toch nog goed. Maar niet dankzij Siemens!!! Ik was een goede klant van hen, maar voor mij nooit meer Siemens!
(nb. de telefoon had ik gekocht bij Albert Heijn, die ook nog eens aangaf de garantieafhandeling te hebben overgedragen aan Siemens, Siemens verwees mij naar Albert Heijn.......)

RudieS

Re: Mobiele telefoon - Siemens C 35

Ongelezen bericht door RudieS »

Ik heb nooit problemen gehad met garantie van Siemens. anderhalf jaar geleden een siemens c55 gekocht, bleek al snel een probleem te hebben met het display, op laten sturen door de winkel waar ik hem gekocht heb en gewoon een nieuwe gekregen zonder rekening of iets dergelijks.
Ik denk dus ook dat je niet Siemens maar Albert Heijn de schuld moet geven, deze moet hem eigenlijk doorsturen naar Siemens. Dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Nu zeer tevreden met een M55, daar geen problemen mee gehad.

Om even terug te komen op het eerste bericht; koop een lithium batterij, deze kosten niet veel en gaan lang mee. maar koop wel een originele en geen namaak!

Gesloten