Elektrisch poetsen of met de hand: wat is beter?

Hier kun je terecht met algemene vragen en tips.

Elektrisch poetsen of met de hand: wat is beter?

Berichtdoor Zorg.nu » 10 apr 2017 11:28

Je kunt je tanden elektrisch poetsen of met de hand. Welke van deze twee manieren is beter? En hoe vaak moet je een tandenborstel vervangen? Zorg.nu vroeg het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam (ACTA) en de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Tandheelkunde (KNMT) om antwoorden.

Lees het artikel hier.

Hoe poets jij je tanden? En heb je zelf nog tips?
Zorg.nuverified

Re: Elektrisch poetsen of met de hand: wat is beter?

Berichtdoor hans » 11 apr 2017 12:11

Ook mijn nieuwe en nog jonge tandarts is, in tegenstelling tot mijn vorige tandarts, een fanatiek fan van ragertjes die voor een grondige reiniging een veel grotere rol blijken te spelen dan algemeen aangenomen wordt. Parodentose kan daarmee beter verhinderd worden. Het gebruik van ragertjes is enigszins moeizaam, in het begin zelfs pijnlijk, maar wel erg effectief!

Omdat we als verwende consumenten leeslui zijn geworden heb aan het artikel van het hand- en electrischeborstelgebruik van de duitse consumentenbond, de Stiftung Warentest, nog een aanschouwelijk tandenpoetsfilmpje aan toegevoegd.

https://www.youtube.com/watch?v=Mx1D0_bqV8w
hans

Berichtdoor grapje » 11 apr 2017 12:41

Ik zou ook graag de mening van de deskundigen willen weten over flossen met water. Bijvoorbeeld met de Waterpik of de Sonicare. Heeft dat nog voordelen voor je tanden?
grapje

Berichtdoor hans » 12 apr 2017 12:49

@grapje

Ik had een goed verhaal gelinkt m.b.t. meerdere technieken waaronder ook flossen, maar omdat het van een blogger was die een productnaam in het verhaal noemde heeft de redactie/beheerder mijn reactie verwijderd.

Ik denk overigens niet dat Radar naar uw wens luistert.
hans

Keer terug naar Vragen, hulp & tips