LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Pedro Lebens

Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Ongelezen bericht door Pedro Lebens »

Ik heb een vraagje,
Zijn er nog meer mensen waarvan de hoogspanningstrafo, van het type Loewe Xelos TV, binnen 3-4 jaar defect is geraakt?
In mijn vrienden kring (3 personen met dezelfde TV!!) zijn van alle 3 de TV's de hoogspanningstrafo's binnen een tijbestek van een jaar defect geraakt.
Dit kan geen toeval zijn,maar moet een struktueel probleem zijn! Gaarne reactie.

Robert de Boer

Re: Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Ongelezen bericht door Robert de Boer »

Hoi, ik weet niet of het de hoogspanningstrafo is, maar vandaag zette ik mijn Loewe Xelos aan, en maakte hij een ontzettend raar geluid (metaalachtig). Gauw de TV uitgezet, en de stekker eruit gehaald, ik rook duidelijk een brandlucht.

Gelukkig had ik hem in 1999 voor 5 jaar verzekerd.

Hoe is dat bij jullie verlopen? Afhandeling garantie etc?

Kregen jullie een leentoestel?

annoniem

Re: Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Ongelezen bericht door annoniem »

ben laatst bij een reparateur in maastricht geweest daar kwam het een en ander ter sprake en vernam dat dit bij loewe zeer frequentie voor komt dat de hoogspannings trafo door brandt.

C. Marrocco

Re: Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Ongelezen bericht door C. Marrocco »

Ook mijn Xelos (2,5 jr oud)is onlangs defect geraakt. Volgens de reparateur(tevens de dealer) is de lijntransformator defect geraakt en vervangen. Dit geintje kostte mij 133 euro, natuurlijk buiten de garantietermijn. De tv van mijn ouders, eveneens een Loewe Xelos, hebben ditzelfde probleem gehad. Deze tv was toen ca. 3 jaar oud. Volgende keer koop ik gewoon weer een Philips, hoewel ik hoop dat mijn Xelos er nu weer 2,5 jaar tegenaan kan.

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Ongelezen bericht door tester »

Mijn xelos vandaag weggebracht voor rep.
Hij had al lange tijd last van vreemde bromgeluiden(vooral als hij net aanstond)
Hij doet nu helemaal niks meer.
hij is 2jaar en 11maanden oud.
Volgens de man van rep. heeft loewe de gar van 2jr. naar 3 jr. gebracht.
En mocht het trafo stuk zijn dan is het zo bij zo gar.
Er stondin de winkel nog 1 die had de zelfde klacht was trafo ook defekt .

de

Re: Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Ongelezen bericht door de »

Wij hebben ook een Loewe Xelos die in het eerste jaar als drie keer kapot is geweest. Hij sloeg uit en was dan niet meer aan te krijgen. In de winkel konden ze het niet vinden. Een van de drie keer heeft hij daar een week gewoon staan spelen en gebeurde er helemaal niets.
Ze hebben uiteindelijk in overleg met Loewe de bb voet (weet niet wat dat is) preventief vervangen. Sinds die keer doet hij het wel maar kan af en toe een gigantisch bromgeluid geven en als je dan van zender veranderd is de brom weg. Het beeld is veel mooier dan van andere merken en dat is de reden waarom wij dit merk gekocht hebben echter deze problemen zijn wel heel vervelend.

bonceur

Re: Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Ongelezen bericht door bonceur »

Ook ik was een Loewe Xelos slachtoffer.
Lijntransformator vervangen, rep.nota € 140,75 incl. halen/brengen.
Van zo'n duur tv-toestel mag je toch verwachten dat deze langer dan 5 jaar probleemloos functioneert?!
Voor mij de volgende keer geen Loewe meer!

123ab

Re: Loewe Xelos TV (hoogspannings trafo defect!!)

Ongelezen bericht door 123ab »

Ook wij hebben een Loewe t.v. gekocht in oktober 2000 toen 1942 Gulden. Nu begin februari 2004 is na veel geknetter en gerook de hoogspanningstravo kapot gegaan. Achteraf speelde dit dus al maanden want de t.v. gaf wel eens een licht geknetter dit was dus de voorbode. Echter Loewe geeft maar drie jaar garantie op de travo en wij vallen er dus net buiten. De daeler zegt ook dat ze voor ons niets konden "ritselen" omdat Loewe elke t.v. van een eigen nummer en type voorziet en opslaat zodat ze precies weten welke t.v. wanneer verkocht is en hoelang de garantie dus nog loopt, totale kosten 157,66 Euro. Van zo'n redelijk dure t.v. en zo'n sterk bekend staand merk mag je toch iets beters verwachten??????????
Echter mijn ouders hadden twee maanden voor ons ook een Loewe (breedbeeld) gekocht en precies twee maanden eerder dan bij ons ging ook bij hun de travo stuk en viel het dus ook net buiten de garantie.

Nu kwam ik op jullie site verschillende klachten over hetzelfde euvel van de Loewe t.v.'s tegen die al spelen sinds NOV 2002 :!: :!:
Misschien wordt het eens tijd voor een gezamelijke klacht of zo :?: :?:

Gesloten