LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zanussi Wasmachine.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
alex

Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door alex »

Hallo...

Wij hebben een zanussi wasmachine van net 3 jaar en deze was niet 1 van de goedkoopste. en wat gebeurt er nu
Nu begint de motor behoorlijk te stinken dus u kan begrijpen dat deze verbrand is..
Nu vinden wij dat 3 jaar niet echt de leeftijd is voor een wasmachine maar zanussi vertikt het gewoon om een nieuwe motor te leveren onder garantie voorwaarden..
Volgens mijn moet een wasmachine wel iets langer meegaan en als een motor verbrand vindt ik dat zanussi hier voor aansprakelijk is en niet de consument
zanussi die heeft tenslotte het apparaat gemaakt..
en ik mag er wel van uitgaan dat dit een merk is met kwaliteit en niet met kwantiteit...

Wat is hier op jullie antwoord...

anoniem

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door anoniem »

U heeft niets met zanussi te maken, Ga naar uw leverancier. Deze heeft het produkt geleverd aan u en niet zanussi. De leverancier dient het met zanussi uit te zoeken

Tim

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door Tim »

Als U aannemelijk kunt maken dat er niet uitzonderlijk veel gebruik is gemaakt van de machine en de koolborstels zijn nog niet versleten dan moet u in dit geval naar de leverancier gaan . wilt U meer advies mail me dan maar VrGR Tim

Mariska

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door Mariska »

Ik heb nog een veel raarder verhaal: Mijn moeder heeft in augustus 2001 een wasmachine van Zanussi gekocht met daarop 2 jaar garantie. In januari 2003 bleek de knop van de wasprogramma´s ineens vast te zitten. Er kwam een monteur van Zanussi langs die constateerde dat het een fabrieksfout was en heeft de knop ter plekke gemaakt. Vervolgens vroeg hij om 59 euro. Mijn moeder liet het garantiebewijs zien en ging er dus vanuit niks te hoeven betalen. Maar volgens de monteur geldt er een nieuwe regeling bij Zanussi,namelijk dat de garantie nu al ingaat op 1 januari van het jaar dat je het apparaat koopt (!!!????). Dit zou dus betekenen dat mijn moeders garantie al verlopen was voordat de twee jaar om waren. Ze heeft de monteur toch maar betaald (wat ikzelf nooit gedaan zou hebben, maargoed) en heeft navraag gedaan bij Zanussi. Zij bevestigden echter de nieuwe regelgeving omtrent de garantie. De detaillist waarvan mijn moeder de wasmachine kocht kon haar volgens eigen zeggen niet helpen omdat het een zaak is tussen haar en Zanussi. Ik ben in de mening dat haar onrecht is aangedaan. Mocht die nieuwe regeling nu inderdaad gelden, dan had mijn moeder daar bij de koop van op de hoogte moeten worden gesteld. En aangezien het een fabrieksfout betrof, is het volgens mij zo dat de kosten dan alsnog vergoed worden, ookal is de garantietermijn verstreken. Van een wasmachine mag je toch verwachten dat ie langer meegaat dan anderhalf jaar. Al met al hoor ik veel klachten over Zanussi.
Wat is jullie mening over deze zaak?

tim

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door tim »

In dit geval had de detallist het voor zijn klant op moeten nemen en eventueel de rekening moeten betalen als het klopt wat je schrijft zit aan deze zaak een luchtje vrgr Tim

Mariska

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door Mariska »

Tim, denk je dat het mogelijk is om alsnog contact op te nemen met de detaillist en te eisen dat hij de kosten vergoed? Ik vertrouw deze zaak ook helemaal niet en baal er stevig van dat mijn moeder het er zo bij laat zitten. Haar is onrecht aangedaan en daar moet je je tegen verzetten.

Ralf

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door Ralf »

Garantie laten ingaan op 1 januari of de fabricagedatum, in plaats van de aankoopdatum? Da's volstrekt onzinnig.

Melvin

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door Melvin »

Ik heb een Zanker (broertje/zusje van Zanussi, Electrolux en Marynen) die na 6 maanden een gat in de kuip krijgt.
Dit is geconstateerd door de monteur van het Electrolux concern: volgens de monteur door een bh beugel of muntstuk die hij echter niet kon vinden in de machine of eronder danwel ergens anders.

Verder zat het gat aan de achterkant net onder de as. Als het door centrifugeren onstaan was (volgens de monteur), dan zou het aan de zijkant van de kuip moeten ontstaan omdat er dan aan de achterkant een soort vacuum onstaat en geen buitenwaardse krachten.

Door de lekkage van het water is de binnenkant van de mantel en de dempers + pomp al goed verroest. Dat betekent dat deze merken niet geschikt zijn voor vochtige ruimten zoals de badkamer.

Volgens de algemene direkteur van Electrolux Nederland (Dhr. Blom) kan een BH beugel of muntstuk geen gat in de kuip slaan en moet het volgens hem gebeurd zijn door verkeerd aansluiten van de wasautomaat en dat het door degene komt die de wasautomaat geplaatst heeft. Moet daar de schade verhalen. In dit geval dus Scheer & Foppen die weer verwijst naar Electrolux Nederland.

Ohja, AEG word in een andere fabriek gemaakt (de wasautomaten dan) maar hoort wel bij hetzelfde concern en dus 'service'.

Wou dit toch effe kwijt

bas

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door bas »

Ook met andere merken heb je dit soort brakke service.
We hadden een Nord wasmachine gekocht bij de It's.
De reparatiedienst is daar ook uiterst hebberig en inhalig.
Ze zullen er alles aan doen om de schuld maar bij de klant te leggen om zo toch geld te kunnen vragen voor de reparatie.

De eerste keer kon hij zogenaamd niets vinden en moest ik de voorrijkosten geheel zelf betalen. 2 maanden later toen de wasmachine nog steeds niet wilde centrifugeren vond hij opeens wel de fout. Pure geldklopperij want ik heb niets nieuws aan klachten vermeld.

En een normale afspraak maken lukt ook niet, je moet gewoon maar een hele dag vrij nemen.

Bij de IT's hoef je echt niet te gaan klagen, die zijn alleen je beste vriend totdat je met je aankoop bij de deur bent gekomen. =(

bas

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door bas »

Je wasmachine heeft een economische levensduur.
Je moet bij de leverancier/winkel zijn want die is aansprakelijk.
De wet zegt geloof ik dat je in overeenstemming een oplossing moet zien te vinden.
Het kan zijn dat je een gedeelte moet betalen van de reparatiekosten maar zeker niet alles. Een wasmachine koop je immers met de gedachte dat hij veel langer meegaat dan 3 jaar.

Neem altijd iemand die vrij mondig is of zeer goed uit zijn/haar woorden kan komen mee want verkopers praten je zo de winkel uit.
Als ze niet mee willen werken kom dan bij voorkeur op een druk moment klagen, praat heel hard en duidelijk zodat andere klanten het ook kunnen horen. In dat sooret situaties zijn verkopers veel bereidwilliger om een oplossing te zoeken.
Laat je niet met mooie praatjes wegsturen.
Je kan eventueel bij een rechtswinkel nagaan wat je rechten zijn (hieraan zijn vrijwel geen of geheel geen kosten verbonden).
Op de website van Radar staat ook wel het nodig aan informatie geloof ik maar dat was al een tijdje terug.

mike

Re: Zanussi Wasmachine.

Ongelezen bericht door mike »

Beste mensen U moet eens op de site van de consumentenbond kijken daar kunt je van bepaalde apparaten zien hoelang de levensduur hiervan is.
Wat de garantie betreft :de eerste jaar wordt het apparaat gratis gerepareerd.
Wat het tweede of vervolg jaren betreft,de winkelier is namelijk wettelijk verplicht om de klant tegemoet te komen.
Als je wasmachine 3 jaar is moet de winkelier 70% betalen.
Je moet de winkelier wel een brief sturen dat hij jou een ondeugdelijk apparaat heeft verkocht en deze niet aan de eisen voldoet wat je ervan mag verwachten.En LET OP hij is het wettelijk verplicht.
Ik heb tal voorbeeld brieven liggen,mail maar en ik mail ze door.

Gesloten