Pagina 1 van 1

Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 21 mar 2024 12:04
door Ben S
Ik heb een reis geboekt via Skyscanner en kwam uit op MyTrip.nl. De boeking was mislukt, maar werd wel geld van mijn rekening afgeboekt. Een refund zou binnen 5 werkdagen gestort worden, mooi niet. Je wordt van kast naar muur gestuurd, zonder resultaat. Webshop blijkt onder paraplu te opereren van Etravelli, die meerdere webshops bedienen:
MyTrip, GotoGate, Flight network..etc etc. BOEK NOOIT via deze sites. Check eerst via trustpilot de sites.
De reviews daar spreken boekdelen. Als consument sta je machteloos tegen zulke grote organisaties die zich verschuilen achter diverse bedrijfjes. Het verbaast me dat " Op het Europese besluit vanochtend maakte Booking direct bekend zijn samenwerkingsverband met eTraveli te verlengen". Dit zou niet mogen gebeuren. Ook Skyscannner zou de samenwerking met zulke bedrijven moeten opzeggen.

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 21 mar 2024 15:33
door Seinhuis
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of uw creditcard maatschappij (indien u met uw creditcard betaald hebt).

Indien het bedrijf in een andere EU land is gevestigd dan kunt u hulp vragen aan www.eccnederland.nl/nl

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 24 mar 2024 15:20
door Dagkoers
Misschien naar het JL gaan?

Ik dacht dat Skyscanner Chinees was.

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 24 mar 2024 15:43
door bennie02
ik heb een reis geboekt bij........ check eerst trust pilot.
je weet de juiste volgorde dus wel?

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 24 mar 2024 16:08
door Thijs124
Skyscanner is wel Europees, Edinburgh Schotland.
Het is wel opgekocht door China.

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 24 mar 2024 18:36
door DeZevendeHenk
Maar dat Skyscanner brengt je toch enkel naar de goedkoopste ticket, dat is toch een soort zoekmachine, TS heeft toch bij Mytrip.NL geboekt, wat heeft Skyscanner dan verkeerd gedaan?

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 24 mar 2024 18:39
door kuklos
DeZevendeHenk schreef:
24 mar 2024 18:36
Maar dat Skyscanner brengt je toch enkel naar de goedkoopste ticket, dat is toch een soort zoekmachine, TS heeft toch bij Mytrip.NL geboekt, wat heeft Skyscanner dan verkeerd gedaan?
Niets. Maar TS haalt dingen door elkaar. Skyscanner is inderdaad alleen maar een zoekmachine.

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 24 mar 2024 19:31
door DeZevendeHenk
kuklos schreef:
24 mar 2024 18:39
DeZevendeHenk schreef:
24 mar 2024 18:36
Maar dat Skyscanner brengt je toch enkel naar de goedkoopste ticket, dat is toch een soort zoekmachine, TS heeft toch bij Mytrip.NL geboekt, wat heeft Skyscanner dan verkeerd gedaan?
Niets. Maar TS haalt dingen door elkaar. Skyscanner is inderdaad alleen maar een zoekmachine.
Maar het staat nergens, heeft iedereen dat dan impliciet begrepen of snapt niemand het juist?

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 25 mar 2024 09:24
door BL2
Ben S schreef:
21 mar 2024 12:04
......
MyTrip, GotoGate, Flight network..etc etc. BOEK NOOIT via deze sites. Check eerst via trustpilot de sites......
Als ik zulk soort namen voorbij zie komen, boeken we er al nooit. Een reis boeken bij een bekend en in NL/Dld gevestigd bedrijf is al spannend genoeg.
Waarom er toch nog steeds mensen in zee gaan met compleet onbekende bedrijfjes, en veel geld overmaken, blijft een raadsel. Zijn ze soms een paar Euro goedkoper.

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 25 mar 2024 10:04
door rwolters
BL2 schreef:
25 mar 2024 09:24
Ben S schreef:
21 mar 2024 12:04
......
MyTrip, GotoGate, Flight network..etc etc. BOEK NOOIT via deze sites. Check eerst via trustpilot de sites......
Als ik zulk soort namen voorbij zie komen, boeken we er al nooit. Een reis boeken bij een bekend en in NL/Dld gevestigd bedrijf is al spannend genoeg.
Waarom er toch nog steeds mensen in zee gaan met compleet onbekende bedrijfjes, en veel geld overmaken, blijft een raadsel. Zijn ze soms een paar Euro goedkoper.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit via dat soort bedrijven een goedkoper ticket gevonden dan direct via de luchtvaartmaatschappij zelf. Kan ook eigenlijk niet als je ziet hoe goedkoop tickets geworden zijn (ook bij de "betere" maatschappijen).

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 25 mar 2024 10:37
door Arizonakid
En dat is het punt, de tickets die daar worden verkocht kan je ook direct boeken, zonder broker. Maar veel mensen zoeken niet zelf, of vinden het wel handig zo.

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 26 mar 2024 22:23
door rwolters
Arizonakid schreef:
25 mar 2024 10:37
En dat is het punt, de tickets die daar worden verkocht kan je ook direct boeken, zonder broker. Maar veel mensen zoeken niet zelf, of vinden het wel handig zo.
Vaak het eerste zoekresultaat. Al kan ik me niet voorstellen dat mensen niet kunnen bedenken dat je gewoon naar klm.nl, ryanair.com, etc kunt gaan om een ticket te kopen. Daar heb je geen zoekmachine voor nodig.

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 26 mar 2024 22:49
door Nijogeth
Dat zoeken doe ik om te kijken welke maatschappij het goedkoopste is en vanaf welk vliegveld ik het beste kan vliegen.

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 27 mar 2024 10:04
door Thijs124
Ook van het boeken via de vliegmaatschappijen zelf komen hier regelmatig de nodige problemen aan het licht. Dat is ook niet altijd de gouden weg.

Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner

Geplaatst: 01 mei 2024 11:17
door Speedy123
Dus de zoek machine van Skyscanner leidde TS naar de website MyTrip die de klant dan verwijst naar Momondo, Transavia, Vueling of Tix.

Maar Monomdo en Tix zijn ook zoek machines die de klant weer doorleiden.

Van Skyscanner naar MyTrip, van Mytrip naar Monomdo, van Monomdo naar eDream (Spaans reisburo, onderdeel ODIGEO groep) alwaar de boeking dan daadwerkelijk plaats kan vinden.

Ik ben niet verbaasd dat er op deze manier verwarring ontstaat en dat TS geen idee meer heeft waar die nou precies geboekt heeft.