Pagina 1 van 3

PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 10:19
door mp3president
Om te beginnen wil ik zeggen dat dit niet 1x gebeurd is, en ook niet alleen op mijn adres in onze wijk. Maar ik zal wel alleen mijn ondervindingen benoemen.
Punt is dat het de laatste maanden ontzettend fout gaat met PostNL op mijn adres. Pakketten die 2x in de live tracking staan, maar om 22:00 uur 's avonds het bericht krijg, dat ze het niet gehaald hebben en het later nogmaals proberen, maar na 2 weken staat het pakket nog steeds op de wachtlijst. Hierover gebeld en gechat met de zgn klantenservice van hun, maar word steeds van het kastje naar de muur gestuurd. En krijg de melding dat ik het met de afzender op moet nemen. Maar afzender zegt weer op hun beurt, dat het pakket door PostNL nog in bezorging staat, en ik dus geduld moet hebben.

Ander geval van PostNL is dat ik in hun app de melding krijg dat er een pakket naar mij onderweg is. In de app staat er ook het juiste adres. Maar aan het einde van de dag zegt PostNL "adres onjuist, pakket gaat retour afzender". Hoe dan? Als het adres overal juist staat ingevult, ook bij de afzender?

Nog een geval van PostNL, dat je de melding krijgt "we hebben u gemist, pakket gaat naar een postnl punt in de buurt". Ten eerste is hier ALTIJD iemand thuis, ten tweede is PostNL niet geregistreerd op de camera bij de deur, en tenslotte word het pakket aan de andere kant van de stad (Helmond) bij een postnl punt gelegt.

En dan het geval dat het ook gebeurd, dat pakketten al open zijn als ze geleverd worden.
En dit alles is dus niet 1x gebeurd, maar meerdere malen. En helaas kan ik er als consument niet altijd voor kiezen welke pakketbezorging ik wil. Want zodra dit wel kan, is PostNL NIET WELKOM aan mijn adres.

En als je dan een officiele klacht in wil dienen, kan dit via een chatbot, waar je dus niks aan hebt.

Wat wil ik hiermee bereiken? Medestanders die deze problemen herkennen, en dat er een oplossing kan komen. Want als het mijn keuze was, zou ik PostNL compleet links laten liggen, maar heaas kan dit niet. PostNL heeft een machtpositie die ze niet zouden mogen hebben.

Groetjes van een gedupeerde consument.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 10:25
door Onkruid71
Gebeurt dit bij bestellingen uit het buitenland, bijvoorbeeld China, want daar heb ik hetzelfde mee, het is mij nog nooit overkomen dat het met pakketjes uit Nederland gebeurt.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 10:31
door mp3president
Het gebeurd bij alle pakketten. Of het nu van Ali is, of Bol en Amazon. Zelfs reguliere pakketten. Maar ook al 2x met brieven die in de app staan, maar nooit binnen gekomen zijn.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 10:49
door Arizonakid
Klacht indienen over je bezorger, want daar gaat het fout, zeker als pakjes ooengemaakt worden.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 10:54
door NeoDutchio
U hebt een afspraak met de afzender en daar moet u inderdaad gaan klagen. Er zijn tig redenen te verzinnen waarom zaken gaan zoals ze gaan, maar de betere webshops hebben direct contact met PostNL en kunnen op hoger niveau zaken regelen.
Medestanders zijn er genoeg. De problemen van PostNL zitten onder de 1%, maar gezien de miljoenen pakjes die ze per dag verwerken zijnde absolute aantallen hoog.
Een oplossing zal een utopie zijn. Zo lang er meer online besteld word dan dat er verwerkt kan worden, zo lang bezorgers voor een verkeerd adres staan, zo lang het mensenwerk blijf waar te weinig voor betaald word zal een foutmarge van 0% ondenkbaar zijn.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 11:01
door BreejKC
Probleem is dat u over de bezorging van poststukken over ontvangende stukken geen bezorgovereenkomst heeft met PostNL. Dat hebben de verzenders daarvan. Die moeten over foutieve bezorging een klacht indienen bij dit bedrijf. Bij veel verschillende verzenders is dit natuurlijk ondoenlijk en de Postwet beschermd PostNL daarin. Dat weet PostNL maar al te goed.

De enige nanier waarop PostNL op de knieën gedwongen kan worden is dat niemand meer post met PostNL verstuurd, maar dat zal wel theorie blijven. Dat het in de pakketmarkt al een stuk minder met PostNL gaat bleek gisteren al uit de winstcijfers van dit bedrijf.

Het aantal klachten dat u heeft is echter wel veel en begint structurele vormen aan te nemen. Bewijs hiervan is echter cruciaal. Begin dus nu met een uitgebreide dossieropbouw met diverse bewijsstukken zoals o.a. schermafdrukken, tijdnotities etc. etc. Is die dossieropbouw groot en naar uw mening compleet en overtuigend, maar zonder emotie, dan kunt u te rade gaan bij de Geschillencommissie Post. Mogelijk kunt u daarmee iets bereiken tegen de kennelijk slechte postbezorging in uw wijk en woonplaats.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 11:09
door peter17111962
Iets bestellen doe ik nooit maar ik krijg wel vrij regelmatig brievenbus pakketjes in mijn brievenbus
die niet voor mij bestemd zijn. Ik woon in een vrij korte straat, echter na een kruising 100 Mtr verderop
veranderd de straatnaam en de mensen die daar wonen op hetzelfde huisnummer als ik die zijn wel
fanatieke bestellers.
Goed kijken op een navigatie schijnt erg moeilijk te zijn. Of die pakketbezorger die mij binnen ziet staan en een groot pakket voor mijn raam zet en vervolgens zwaait naar mij en wijst naar dat pakket, toetst iets in op zijn hand computer en was alweer weg gereden voordat ik mijn voordeur open had gedaan.

Om te ontdekken dat dit het zoveelste pakketje is dat niet voor mij bestemd is. Als dat nog eens gebeurd op een oud papier ophaaldag gooi ik het daarbij. Uw pakketje in mijn tuin??? ik dacht een of andere zatlap die doos weggehaald had bij het oud papier en in mijn tuin had gegooid, dus ik heb dat weer netjes in die papier kliko gegooid.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 11:35
door mp3president
Arizonakid schreef:
27 jan 2024 10:49
Klacht indienen over je bezorger, want daar gaat het fout, zeker als pakjes ooengemaakt worden.
Dat is het probleem juist. Klachten kunnen via de chatbot "Daan" gebeuren. Verder is geen postadres o.i.d. waar ik een brief heen zou kunnen sturen (met DHL natuurlijk). Dus de klacht leg je neer bij een computer.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 11:39
door mp3president
peter17111962 schreef:
27 jan 2024 11:09
Iets bestellen doe ik nooit maar ik krijg wel vrij regelmatig brievenbus pakketjes in mijn brievenbus
die niet voor mij bestemd zijn. Ik woon in een vrij korte straat, echter na een kruising 100 Mtr verderop
veranderd de straatnaam en de mensen die daar wonen op hetzelfde huisnummer als ik die zijn wel
fanatieke bestellers. Goed kijken op een navigatie schijnt erg moeilijk te zijn. Of die pakketbezorger
die mij binnen ziet staan en een groot pakket voor mijn raam zet en vervolgens zwaait naar mij en wijst
naar dat pakket, toetst iets in op zijn hand computer en was alweer weg gereden voordat ik mijn
voordeur open had gedaan. Om te ontdekken dat dit het zoveelste pakketje is dat niet voor mij
bestemd is. Als dat nog eens gebeurd op een oud papier ophaaldag gooi ik het daarbij. Uw pakketje
in mijn tuin??? ik dacht een of andere zatlap die doos weggehaald had bij het oud papier en in
mijn tuin had gegooid, dus ik heb dat weer netjes in die papier kliko gegooid.
Verkeerd adres is het nog niet eens in mijn geval, was het maar zo.
En ik ben enigszins gebonden aan online shoppen, want ben zelf internationaal chauffeur (komisch genoeg voor div pakketdiensten, waaronder PostNL), en ben daarom maar heel weinig thuis. En soms heb he toch wel eens iets nodig.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 11:44
door mp3president
NeoDutchio schreef:
27 jan 2024 10:54
U hebt een afspraak met de afzender en daar moet u inderdaad gaan klagen. Er zijn tig redenen te verzinnen waarom zaken gaan zoals ze gaan, maar de betere webshops hebben direct contact met PostNL en kunnen op hoger niveau zaken regelen.
Medestanders zijn er genoeg. De problemen van PostNL zitten onder de 1%, maar gezien de miljoenen pakjes die ze per dag verwerken zijnde absolute aantallen hoog.
Een oplossing zal een utopie zijn. Zo lang er meer online besteld word dan dat er verwerkt kan worden, zo lang bezorgers voor een verkeerd adres staan, zo lang het mensenwerk blijf waar te weinig voor betaald word zal een foutmarge van 0% ondenkbaar zijn.
Ikzelf verstuur brieven if pakketten al langere tijd niet meer via PostNL. Maar de benoemde 1% marge geloof ik niet zo, denk dat deze wel wat hoger ligt hoorde ik onlangs.
Zelf ben ik internationaal chauffeur, en het toeval is dat ik dit ben in het pakketdienst gebeuren, van depot naar depot. En inderdaad ook voor PostNL, en zie dat daar de fouten ook groter en vaker zijn dan bij bijvoorbeeld UPS of DPD. Maar de fouten die ik in mijn werk tegenkom, neem ik hierin niet mee.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 11:46
door mp3president
BreejKC schreef:
27 jan 2024 11:01
Begin dus nu met een uitgebreide dossieropbouw met diverse bewijsstukken zoals o.a. schermafdrukken, tijdnotities etc. etc. Is die dossieropbouw groot en naar uw mening compleet en overtuigend, maar zonder emotie, dan kunt u te rade gaan bij de Geschillencommissie Post. Mogelijk kunt u daarmee iets bereiken tegen de kennelijk slechte postbezorging in uw wijk en woonplaats.
Hier was ik al een poosje mee bezig.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 11:48
door mp3president
Arizonakid schreef:
27 jan 2024 10:49
Klacht indienen over je bezorger, want daar gaat het fout, zeker als pakjes ooengemaakt worden.
Helaas hebben we hier geen vaste bezorger meer sinds maanden. Maar dit is waarschijnlijk wel het struikelblok, want daarvoor hadden we ook geen problemen.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 19:40
door rwolters
mp3president schreef:
27 jan 2024 11:44
NeoDutchio schreef:
27 jan 2024 10:54
U hebt een afspraak met de afzender en daar moet u inderdaad gaan klagen. Er zijn tig redenen te verzinnen waarom zaken gaan zoals ze gaan, maar de betere webshops hebben direct contact met PostNL en kunnen op hoger niveau zaken regelen.
Medestanders zijn er genoeg. De problemen van PostNL zitten onder de 1%, maar gezien de miljoenen pakjes die ze per dag verwerken zijnde absolute aantallen hoog.
Een oplossing zal een utopie zijn. Zo lang er meer online besteld word dan dat er verwerkt kan worden, zo lang bezorgers voor een verkeerd adres staan, zo lang het mensenwerk blijf waar te weinig voor betaald word zal een foutmarge van 0% ondenkbaar zijn.
Ikzelf verstuur brieven if pakketten al langere tijd niet meer via PostNL. Maar de benoemde 1% marge geloof ik niet zo, denk dat deze wel wat hoger ligt hoorde ik onlangs.
Zelf ben ik internationaal chauffeur, en het toeval is dat ik dit ben in het pakketdienst gebeuren, van depot naar depot. En inderdaad ook voor PostNL, en zie dat daar de fouten ook groter en vaker zijn dan bij bijvoorbeeld UPS of DPD. Maar de fouten die ik in mijn werk tegenkom, neem ik hierin niet mee.
Controleerbare cijfers graag. Aan "hoorde ik onlangs" hebben we niets. En "groter en vaker" zegt ook niets zonder controleerbare cijfers. Een oordeel baseer je op feiten, niet op geruchten en je onderbuikgevoel.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 27 jan 2024 20:34
door mp3president
rwolters schreef:
27 jan 2024 19:40
mp3president schreef:
27 jan 2024 11:44
NeoDutchio schreef:
27 jan 2024 10:54
U hebt een afspraak met de afzender en daar moet u inderdaad gaan klagen. Er zijn tig redenen te verzinnen waarom zaken gaan zoals ze gaan, maar de betere webshops hebben direct contact met PostNL en kunnen op hoger niveau zaken regelen.
Medestanders zijn er genoeg. De problemen van PostNL zitten onder de 1%, maar gezien de miljoenen pakjes die ze per dag verwerken zijnde absolute aantallen hoog.
Een oplossing zal een utopie zijn. Zo lang er meer online besteld word dan dat er verwerkt kan worden, zo lang bezorgers voor een verkeerd adres staan, zo lang het mensenwerk blijf waar te weinig voor betaald word zal een foutmarge van 0% ondenkbaar zijn.
Ikzelf verstuur brieven if pakketten al langere tijd niet meer via PostNL. Maar de benoemde 1% marge geloof ik niet zo, denk dat deze wel wat hoger ligt hoorde ik onlangs.
Zelf ben ik internationaal chauffeur, en het toeval is dat ik dit ben in het pakketdienst gebeuren, van depot naar depot. En inderdaad ook voor PostNL, en zie dat daar de fouten ook groter en vaker zijn dan bij bijvoorbeeld UPS of DPD. Maar de fouten die ik in mijn werk tegenkom, neem ik hierin niet mee.
Controleerbare cijfers graag. Aan "hoorde ik onlangs" hebben we niets. En "groter en vaker" zegt ook niets zonder controleerbare cijfers. Een oordeel baseer je op feiten, niet op geruchten en je onderbuikgevoel.
Het volgende was ruim een week geleden in het nieuws: "Het aantal brieven dat door PostNL op tijd bezorgd wordt, is de afgelopen maanden flink gedaald. Gemiddeld bezorgt PostNL 7 miljoen brieven per dag. In de laatste maanden van 2023 kwam 82 procent daarvan op tijd aan. Over heel 2023 komt PostNL daarmee uit op 88 procent, ruim onder het wettelijk verplichte percentage van 95 procent. 'Op tijd' bezorgen is in het geval van post de volgende bezorgdag.".
Dit is dan ook het geval met de pakketbezorging. En nogmaals, ik ben zelf chauffeur in deze branche, maar rijdt zelf tussen de depots van onderandere PostNL (maar ook UPS, DPD en GLS). En de problemen bij PostNL zijn zelfs zichtbaar op de depots, dus ik spreek uit ervaring van wat ik zie en merk.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 28 jan 2024 08:46
door NeoDutchio
mp3president schreef:
27 jan 2024 20:34
Het volgende was ruim een week geleden in het nieuws: "Het aantal brieven dat door PostNL op tijd bezorgd wordt, is de afgelopen maanden flink gedaald. Gemiddeld bezorgt PostNL 7 miljoen brieven per dag. In de laatste maanden van 2023 kwam 82 procent daarvan op tijd aan. Over heel 2023 komt PostNL daarmee uit op 88 procent, ruim onder het wettelijk verplichte percentage van 95 procent. 'Op tijd' bezorgen is in het geval van post de volgende bezorgdag.".
Dit is dan ook het geval met de pakketbezorging. En nogmaals, ik ben zelf chauffeur in deze branche, maar rijdt zelf tussen de depots van onderandere PostNL (maar ook UPS, DPD en GLS). En de problemen bij PostNL zijn zelfs zichtbaar op de depots, dus ik spreek uit ervaring van wat ik zie en merk.
Pakketbezorging is een heel andere tak dan brievenbezorging. Pakketjes passen niet bepaald op de lopende band van de brieven. En brieven vliegen in het rond op de band van de pakketjes.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 28 jan 2024 11:10
door Cro
Daarnaast, dat zijn cijfers van tijdige bezorging. Als een brief de 2de dag aankomt, valt deze al binnen de 12% die niet op tijd komt.

TS zijn klachten zijn echter zaken die helemaal niet aankomen, of wanneer ze aankomen ze opengemaakt zijn, bij dat soort zaken spelen natuurlijk hele andere foutmarges, juist daar wil je duiding van zien, niet van hoeveel brieven er te laat komen en dat dan doortrekken naar pakketten die niet aankomen of opengemaakt zijn.

Ik denk dat TS echter voornamelijk last heeft van een bezorger die er mogelijk met de pet naar gooit. als dit immers een algemeen issue zou zijn bij PostNL zou iedereen er last van hebben in deze frequentie en dan zou er echt wel wat meer kabaal gemaakt worden.

Zakelijk gezien, met duizenden zendingen per jaar, verdeeld over zo'n beetje alle pakket bezorgers ziet mijn werkgever een fout percentage van echt ver onder de 1%, en niet alleen bij PostNL, maar bij alle verzendbedrijven waar wij diensten afnemen.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 28 jan 2024 11:45
door Sjouke02
Weer een gedupeerde consument! Zo te zien ben ik niet de enige!
Pakketje verstuurd naar mijn dochter. Via track & trace is te zien dat pakketje afgelopen maandag, 11.07 uur bezorgd is.
Je raadt het al: er is helemaal niets bezorgd. Pakketje nergens te vinden, op geen enkel afhaalpunt.
Gebeld: we kunnen helaas niets voor u doen, had u t pakketje maar aangetekend moeten versturen....
Wat een stelletje boeven zeg. Dit is geen dienstverlening maar pure diefstal en oplichterij. Zoveel pakketjes van particulieren die nooit aankomen!! Het wordt tijd dat dit bedrijf verantwoording gaat afleggen over hun wanprestaties,

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 29 jan 2024 12:20
door mp3president
Sjouke02 schreef:
28 jan 2024 11:45
Weer een gedupeerde consument! Zo te zien ben ik niet de enige!
Pakketje verstuurd naar mijn dochter. Via track & trace is te zien dat pakketje afgelopen maandag, 11.07 uur bezorgd is.
Je raadt het al: er is helemaal niets bezorgd. Pakketje nergens te vinden, op geen enkel afhaalpunt.
Gebeld: we kunnen helaas niets voor u doen, had u t pakketje maar aangetekend moeten versturen....
Wat een stelletje boeven zeg. Dit is geen dienstverlening maar pure diefstal en oplichterij. Zoveel pakketjes van particulieren die nooit aankomen!! Het wordt tijd dat dit bedrijf verantwoording gaat afleggen over hun wanprestaties,
En daar sta ik dus ook achter. Als ontvanger wird je naar de verzender gestuurd. Maar u bent de verzender, en krijgt te horen dat het verzekerd verstuurd had moeten worden. Ofwel... als PostNL zijnde, zou je dus nooit schuldig zijn.
Zelf heb ik hier afgelopen zaterdag een bezorger op aangesproken, maar die doen alleen bezorging. Laden zelf de wagen niet eens in, want dat doet de nachtploeg (zelfde dus als bij UPS en DPD dat ik zeker weet).

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 29 jan 2024 12:58
door josdelat
Of het nou PostNL is of Dhl maakt niet uit de bezorgers zijn altijd druk (tijdsdruk)
En lezen is schijnbaar ook een probleem.

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Geplaatst: 29 jan 2024 14:50
door Senso
Ik heb jarenlang aan de verzend-kant gezeten en daar is het minstens zo erg. Verzekerd pakket naar het buitenland volgens ontvanger niet aangekomen? Dan mag je dat pas na een maand melden. Vervolgens word er een "onderzoek" gestart, waar max. 3 maanden voor staat. Dat je de klant niet 4 maanden kan laten wachten is wel duidelijk, dus kun je niet anders dan het geld terugstorten. En het is zeker niet ongewoon dat je daarna bericht krijgt dat de zending bezorgd is en de verzekering dus niet uitbetaald. Bij wie en op welk adres het bezorgd is zul je nooit te weten komen.
Eén van mijn laatste zendingen, naar Frankrijk... Kon op de tracking zien dat het van het ene naar het andere verdeelcentrum in België reisde. Na enige tijd kwam het retour met de vermelding "onjuist adres".
Brievenbus pakjes zijn nog veel erger en kennelijk volledig afhankelijk van de persoon die de brievenbussen leegt. Als het aantal vermissingen na een wisseling opeens van 1% stijgt naar 20% hoef je niet te vragen hoe dat komt. Klachten? "Dan moet U het maar aangetekend versturen".
En Daan? Dat is een Artificiële Debiel, die je doorverbind naar import als je een klacht hebt over export..

Dit is slechts een greep uit de ellende die ik in de laatste 20 jaar met PstNL heb meegemaakt. Ik verlang weer naar de PTT.