Pagina 1 van 1

Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 17 nov 2023 14:47
door FredG
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 17 nov 2023 16:36
door Thijs124
Maar DHL en PostNL hebben ook veel klachten.
Hopelijk wel een verzekering erbij afgesloten anders wordt het per kilo vergoed.
Gelukkig wordt mijn TV gehaald en gebracht indien nodig door de verkoper uit mijn dorp.
Normaal komt de door Samsung gestuurde monteur toch altijd thuis zolang er garantie op het toestel is.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 17 nov 2023 18:16
door DeZevendeHenk
FredG schreef:
17 nov 2023 14:47
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…
Ja die ouwe TV-boer uit het dorp die gewoon bij je thuiskwam was nog niet zon gek idee. Online prijzen en online service en vervoer is de verantwoordelijkheid van de verzender.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 17 nov 2023 18:21
door Nijogeth
FredG schreef:
17 nov 2023 14:47
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…
De tv was toch al defect? Of helemaal in stukken?

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 17 nov 2023 19:35
door rwolters
DeZevendeHenk schreef:
17 nov 2023 18:16
FredG schreef:
17 nov 2023 14:47
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…
Ja die ouwe TV-boer uit het dorp die gewoon bij je thuiskwam was nog niet zon gek idee. Online prijzen en online service en vervoer is de verantwoordelijkheid van de verzender.
Dat was in de tijd dat je met een klap op de juiste plek de.contacten weer met elkaar kone verbinden. Het is tegenwoordig iets complexer....

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 17 nov 2023 21:58
door Hyper.nl
Nijogeth schreef:
17 nov 2023 18:21
FredG schreef:
17 nov 2023 14:47
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…
De tv was toch al defect? Of helemaal in stukken?
Defect en onder garantie is anders dan transportschade. Door transportschade door UPS vervalt waarschijnlijk je garantie aangezien het transport van de te repareren TV terug naar de winkel voor risico van de klant is. Het is daarom aan te raden om ook defecte apparaten verzekerd terug te sturen of zelf terug te brengen. De Nederlandse postwet zorgt er namelijk voor dat de positie van klanten met beschadigde of vermiste pakketten zeer zwak is. Zonder verzekerservice is de pakketvervoerder nauwelijks verplicht tot een passende schadevergoeding.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 20 nov 2023 23:44
door DeZevendeHenk
Hyper.nl schreef:
17 nov 2023 21:58
Nijogeth schreef:
17 nov 2023 18:21
FredG schreef:
17 nov 2023 14:47
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…
De tv was toch al defect? Of helemaal in stukken?
Defect en onder garantie is anders dan transportschade. Door transportschade door UPS vervalt waarschijnlijk je garantie aangezien het transport van de te repareren TV terug naar de winkel voor risico van de klant is. Het is daarom aan te raden om ook defecte apparaten verzekerd terug te sturen of zelf terug te brengen. De Nederlandse postwet zorgt er namelijk voor dat de positie van klanten met beschadigde of vermiste pakketten zeer zwak is. Zonder verzekerservice is de pakketvervoerder nauwelijks verplicht tot een passende schadevergoeding.
Mensen schijnen te denken dat dat specifiek is voor post maar bij alle vervoer is een verzekering van de waarde niet inbegrepen. Daar betaal je dus ook niet voor als je dat niet nodig vindt. Vaak zeggen mensen dat het verplicht moet worden zonder zich blijkbaar te realiseren dat de prijs dan dus ook omhoog gaat. Daarnaast is het internationaal zo afgesproken, maar misschien is gegroeid wel een beter woord, aangezien dit echt honderden jaren teruggaat.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 21 nov 2023 10:25
door Speedy123
DeZevendeHenk schreef:
17 nov 2023 18:16
FredG schreef:
17 nov 2023 14:47
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…
Ja die ouwe TV-boer uit het dorp die gewoon bij je thuiskwam was nog niet zon gek idee. Online prijzen en online service en vervoer is de verantwoordelijkheid van de verzender.
Helaas gaat dat niet meer. Printplaatje doormeten en losse contactjes vastsolderen is echt verleden tijd. Verder zijn de schermen nu zo groot en dun dat ze vrij instabiel zijn. Zodra mijn TV niet op zijn enorme voet zit, flabbert ie echt. Dan heb je echt zo schade als je niet heel goed oppast. Dus demontage van een dergelijke scherm vereist speciaal gereedschap om het scherm vast te zetten tijdens de reparatie.

Het probleem ligt niet zozeer bij UPS, van PostNL en DHL horen we dezelfe verhalen. Het probleem is altijd dat de verzending niet of nauwelijks verzekerd blijkt te zijn tegen transportschade. Pas als een pakket stuk gaat of zoek raakt, komt de verzender erachter dat er bar weinig schade vergoeding uitgekeerd wordt.

Wat iemand in deze gevallen nog kan doen is contact opnemen met de verkoper en hem het verhaal voorleggen. Wellicht is die bereid dan een nieuwe TV te verkopen waarbij hij met minder marge genoegen wil nemen. Zeker nu met de BlackFriday deals kan iemand de schade wellicht bepreken en darbij komt ook nog dat oudere modellen ook al in prijs gedaald zijn, zeker tegen het einde van het jaar.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 21 nov 2023 11:49
door Onkruid71
Voor alle deals gewoon op pepper.com kijken. Daar vind je ook alle Black Friday deals.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 22 nov 2023 11:24
door destraatmaker
altijd foto´s mee sturen of digitaal of geprint hoe deze is in gepakt om te tonen dat het product uiterlijk heel was , dan moet het toch goed komen

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 22 nov 2023 13:07
door alfatrion
FredG schreef:
17 nov 2023 14:47
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…
Spreek de verkoper aan. Hij heeft een non-conforme TV geleverd en moet de TV kosteloos vervangen.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 22 nov 2023 13:27
door Jan Wijn
Toont voor de zoveelste keer aan dat je dergelijk producten in een fysieke winkel moet kopen.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 22 nov 2023 13:36
door Onkruid71
Jan Wijn schreef:
22 nov 2023 13:27
Toont voor de zoveelste keer aan dat je dergelijk producten in een fysieke winkel moet kopen.
Voor alle tv's die ik in het verleden heb gekocht online, heb ik zeker 2 minimaal 55" tv's bespaard vergeleken met naar de fysieke winkel gaan.
En nooit problemen gehad.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 22 nov 2023 14:21
door Moneyman
Jan Wijn schreef:
22 nov 2023 13:27
Toont voor de zoveelste keer aan dat je dergelijk producten in een fysieke winkel moet kopen.
Onzin. Naast de al eerder genoemde 65" is er hier vanmorgen nog een 55" afgeleverd. Geen enkel probleem. Waarom zou ik veel meer betalen voor exact hetzelfde product?

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 22 nov 2023 16:53
door Consumentt
Standaard is schade en verlies tot €85 gedekt lees ik op UPS site.
Voor €12.10 wordt dat verzekerd bedrag tot €1000.
Er zal ongetwijfeld tegen een hoger bedrag een nog hogere verzekerde waarde gelden.

Via Internet bestellen gaat gemakkelijk en je bent meestal goedkoper uit.
Maar als er iets mankeert of kapot gaat is het bijna altijd een hoop gedoe.
Dat moet je voor lief nemen of in een fysieke winkel gaan shoppen.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 23 nov 2023 00:21
door Justmeagain
alfatrion schreef:
22 nov 2023 13:07
FredG schreef:
17 nov 2023 14:47
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…
Spreek de verkoper aan. Hij heeft een non-conforme TV geleverd en moet de TV kosteloos vervangen.
Uw advies is juist maar net in deze situatie is dit nooit meer aan te tonen, de tv is in puin dus als je je daarmee bij de verkoper meld wordt je weggestuurd.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 23 nov 2023 09:27
door Moneyman
Justmeagain schreef:
23 nov 2023 00:21
alfatrion schreef:
22 nov 2023 13:07
FredG schreef:
17 nov 2023 14:47
Een paar maand geleden een mooie Samsung TV besteld voor mijn Schoonmoeder. Na een tijdje gaat de TV stuk. Kan gebeuren. Na overleg met de Leverancier de TV teruggestuurd via UPS, netjes verpakt in de originele verpakking. Komt de TV VOLLEDIG defect aan bij de leverancier! Weg Garantie…
Spreek de verkoper aan. Hij heeft een non-conforme TV geleverd en moet de TV kosteloos vervangen.
Uw advies is juist maar net in deze situatie is dit nooit meer aan te tonen, de tv is in puin dus als je je daarmee bij de verkoper meld wordt je weggestuurd.
Da's niet waar. Er was immers al overeenstemming tussen koper en verkoper dat de TV teruggestuurd moest worden omdat die defect was. De bewijslast én verantwoordelijkheid ligt dus nog steeds bij de verkoper.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 23 nov 2023 11:10
door alfatrion
De verkoper kan niet gemotiveerd betwisten dat de TV iets had dat de koper niet hoefde te verwachten. De verkoper had de TV ook kunnen komen halen. Op het moment dat deze defect is was deze bij TS zodat de verbintenis tot herstel of vervanging eigenlijk bij TS moest worden uitgevoerd.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 23 nov 2023 14:49
door Ron5300
Van de kleinere tv's kan ik me wel voorstellen dat de tv voor reparatie terug gestuurd dient te worden.
In dit geval heeft de koper door de tv goed te verpakken aan de voorwaarden voor verzending voldaan en de verpakking onbeschadigd bij UPS aangeboden.
In hoeverre kan de verzender dan voor de schade die UPS blijkbaar heeft toegebracht door de verkoper verantwoordelijk gehouden worden omdat de verkoper de manier van terug zenden aan de koper oplegt en daarmee ook een risico neemt dat er tijdens het transport schade aangericht aan kan worden.

Re: Laat je defecte TV NIET vervoeren door UPS

Geplaatst: 23 nov 2023 18:59
door alfatrion
Dat kan niet, omdat:
- het product is binnen een jaar defect geraakt, dus wordt het vermoed non-conform te zijn, tenzij de verkoper tegenbewijs levert;
- verkoper moet kosteloos herstellen of vervangen bij TS thuis (dat is meer een argument dan een vordering); en
- het product is non-conform, dus is het risico bij de verkoper blijven liggen.