Pagina 2 van 3

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 18:41
door Lady1234
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Wat schiet je daarmee op?

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 18:44
door Onkruid71
Lady1234 schreef:
31 okt 2023 18:41
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Wat schiet je daarmee op?
Wat zekerheid voor jezelf inbouwen natuurlijk.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 18:45
door ZeerPrivé
Welke zekerheid geeft dat dan?

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 18:47
door Onkruid71
Dat het in ieder geval netjes verstuurd is, en wat de staat van de aansluitingen zijn.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 18:52
door BreejKC
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.

Als je zo'n fotobestand opstuurt, stuur je ongemerkt dus al die informatie mee.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 18:54
door ZeerPrivé
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:47
Dat het in ieder geval netjes verstuurd is, en wat de staat van de aansluitingen zijn.
foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd
De logica ontgaat me. Laat maar verder.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 18:54
door Onkruid71
BreejKC schreef:
31 okt 2023 18:52
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.
Dat weet ik wel, maar dat maakt het wat makkelijker.
Het is al moeilijk genoeg geweest om te vragen of klant de monitor wil testen, dus ja.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 18:56
door Onkruid71
ZeerPrivé schreef:
31 okt 2023 18:54
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:47
Dat het in ieder geval netjes verstuurd is, en wat de staat van de aansluitingen zijn.
foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd
De logica ontgaat me. Laat maar verder.
Misschien is dat omdat de gebruikers schade niet duidelijk is.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 19:02
door juliomariner
Toch zegt het niets want wie zegt dat u na het maken van de foto het pakket niet uit uw klauwen hebt laten vallen?

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 19:08
door Onkruid71
juliomariner schreef:
31 okt 2023 19:02
Toch zegt het niets want wie zegt dat u na het maken van de foto het pakket niet uit uw klauwen hebt laten vallen?
Het pakket zal niet zo makkelijk bijziendheid op de VGA, DVI, HDMI of DisplayPort vallen lijkt me. Maar goed, het is nooit allemaal waterdicht. Kan ook bij de reparateur gebeurt zijn.

Maar dan zul je wel moeten welke schade ze bedoelen.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 31 okt 2023 22:26
door witte angora
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 19:08
Het pakket zal niet zo makkelijk bijziendheid op de VGA, DVI, HDMI of DisplayPort vallen lijkt me.
Ik heb nog wel een bon liggen voor een gratis bril voor dat pakket. Heb er aan twee wel genoeg... :wink:

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 01 nov 2023 01:11
door Onkruid71
Het was vallen ipv bijziendheid.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 01 nov 2023 08:25
door Nijogeth
Dan klopt de zin nog niet :wink:

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 01 nov 2023 08:59
door Moneyman
Onkruid71 schreef:
01 nov 2023 01:11
Het was vallen ipv bijziendheid.
Ik denk eerder dat je "bijvoorbeeld" had willen typen :mrgreen:

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 01 nov 2023 09:02
door HADES2001
BreejKC schreef:
31 okt 2023 18:52
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.

Als je zo'n fotobestand opstuurt, stuur je ongemerkt dus al die informatie mee.
EXIF data heeft 0 meerwaarde gezien je die makkelijk kan editten. Kan gewoon een foto maken op dag 1 dat ik het item ontvang en pas de datum aan naar de dag dat ik hem verstuur.
https://fixthephoto.com/best-exif-editor.html
Een foto van het scherm samen met de krant van deze week is een heel stuk lastiger om te faken dus Onkruid71 heeft in deze gelijk

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 01 nov 2023 09:15
door witte angora
Moneyman schreef:
01 nov 2023 08:59
Onkruid71 schreef:
01 nov 2023 01:11
Het was vallen ipv bijziendheid.
Ik denk eerder dat je "bijvoorbeeld" had willen typen :mrgreen:
Als je dat er uit op kan maken - hoe vaak gaat jouw spellingscontrole dan de mist in? :? Wat ben ik blij dat ik dat kreng heb uitgezet. Kostte me meer tijd en gedoe als dat ik er gemak van had. Kan me niet herinneren dat het een keer goed ging.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 01 nov 2023 09:20
door Moneyman
witte angora schreef:
01 nov 2023 09:15
Moneyman schreef:
01 nov 2023 08:59
Onkruid71 schreef:
01 nov 2023 01:11
Het was vallen ipv bijziendheid.
Ik denk eerder dat je "bijvoorbeeld" had willen typen :mrgreen:
Als je dat er uit op kan maken - hoe vaak gaat jouw spellingscontrole dan de mist in? :? Wat ben ik blij dat ik dat kreng heb uitgezet. Kostte me meer tijd en gedoe als dat ik er gemak van had. Kan me niet herinneren dat het een keer goed ging.
Ik maak dat eruit op om twee redenen:
- dan klopt de zin gewoon;
- het is logischer dat "bijziendheid" het gevolg is van verkeerd getypte "bijvoorbeeld" dan van "vallen".

Maar goed, het blijft een gok ;-)

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 01 nov 2023 10:21
door Onkruid71
Of de zijn klopt of niet. Het lijkt me wel duidelijk wat er bedoelt wordt nu bijziendheid vervangen is door vallen.

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 01 nov 2023 21:23
door Glennot
Ik heb na het constateren van de verticale lijnen op mijn monitor een nieuwe besteld. Weer een Philips, groter (gebogen) model. De insteek hierbij is dat als de monitor NIET is te repareren, ik mijn aankoopbedrag terugkrijg. En als het wel op grond van de garantiebepalingen is te repareren, vind ik altijd wel iemand die de monitor van mij wil overnemen. De nieuwe monitor werkt perfect. Dus de storing komt niet van mijn desktop (videokaart o.i.d.) zoals door sommigen gesuggereerd. Immers, dan had ik nu exact dezelfde storing moeten zien. De monitor is ruim 2 jaar oud en de garantietermijn loopt tot 3 jaar. Dus ik appelleer terecht aan de garantiebepalingen.

Vorige week werd mij telefonisch door een medewerker toegezegd dat ik een bericht zou krijgen van de reparatieafdeling. Tot heden nog niets vernomen. Vrijdag weer bellen. Ook een brief gestuurd naar Bol in Utrecht. Als ik van beiden niets hoor maak ik er werk van (via rechtsbijstand). Het kan niet zo zijn dat Bol heel gemakzuchtig mij aansprakelijk stelt om zo onder hun garantiebepalingen uit te komen. En dat d.m.v. een paar woordjes, geen toelichting, geen (technisch) bewijs, helemaal niets!

Re: Gebruikersschade aan monitor

Geplaatst: 01 nov 2023 21:27
door Moneyman
Glennot schreef:
01 nov 2023 21:23
Ik heb na De monitor is ruim 2 jaar oud en de garantietermijn loopt tot 3 jaar. Dus ik appelleer terecht aan de garantiebepalingen.
Klinkt leuk, maar… die garantie heb je nog niet verduidelijkt.
Moneyman schreef:
31 okt 2023 13:50
Ts zal geen nonconformiteit kunnen aantonen. Dan blijft de "drie jaar garantie" over. Door wie die garantie gegeven is (verkoper of fabrikant) en wat die garantie inhoudt, blijkt echter niet uit dit topic. Wel is duidelijk dat de schade blijkbaar door externe oorzaken zou zijn ontstaan. Het is dan aan TS om aan te tonen dat dat niet het geval is, en da's een lastige klus.