Pagina 1 van 2

DHL pakket kwijt

Geplaatst: 23 okt 2023 15:09
door de_lezeres
Op 13.10 heb ik via MP aankoop gedaan. Mevrouw verstuurt het en ik kan middels track/trace het pakket volgen. Sinds 14.10 is het blijven steken bij: "Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger". Inmiddels is het 23.10 en het schiet niet op. Casenummer aangemaakt, gebeurt helemaal niks mee en uiteindelijk zullen ze naar de verzender iets van 2-3 euro overmaken als sorry en de zaak afdoen. Er is met geen mogelijkheid te bellen met klantenservice, je kunt het doen met een chatbot. Zelfs geen klacht die je direct ergens naartoe kan sturen. Uitermate onbetrouwbaar bedrijf!

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 23 okt 2023 16:05
door NeoDutchio
DHL is een uiterst betrouwbaar bedrijf, overal kan er iets fout gaan.
U bent ontvanger, geen verzender en dus ook geen partij voor DHL. U hebt een afspraak met de verkoper en die is uw aanspreekpunt. De verzender moet het regelen met DHL.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 23 okt 2023 16:21
door de_lezeres
Dat mag jij vinden, maar ik denk er toch echt anders over. Dit is al de derde keer dit jaar. Ik heb er dus ook geen vertrouwen in dat het pakket gevonden wordt, maar dat er simpelweg een aanfluiting van vergoeding wordt gegeven van 2 of 3 euro en daarmee de kous af is. Maar dan hebben we ook nog de Geschillencommissie.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 23 okt 2023 16:38
door Lady1234
Wat de DHL vergoedt, hangt van het gewicht af van het pakje. Maar dat is verder uw zaak niet.

DHL is een prima bedrijf, totaal geen klachten over.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 23 okt 2023 16:41
door angel1978
NeoDutchio schreef:
23 okt 2023 16:05
DHL is een uiterst betrouwbaar bedrijf, overal kan er iets fout gaan.
Leuke mening, maar totaal onjuist.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 23 okt 2023 17:10
door NeoDutchio
de_lezeres schreef:
23 okt 2023 16:21
Dat mag jij vinden, maar ik denk er toch echt anders over. Dit is al de derde keer dit jaar. Ik heb er dus ook geen vertrouwen in dat het pakket gevonden wordt, maar dat er simpelweg een aanfluiting van vergoeding wordt gegeven van 2 of 3 euro en daarmee de kous af is. Maar dan hebben we ook nog de Geschillencommissie.
Ook de geschillencommissie zal zich houden aan de postwet.
Dat er pakketten verdwijnen heeft verschillende oorzaken. Uw bestelling is gescand door de chauffeur bij het ophaalpunt, maar heeft nooit het eerste verdeelstation gehaald. Dan zijn er verschillende oorzaken:
*De chauffeur heeft het gestolen. Echter, hoe weet de chauffeur wat er in zin en hoe krijgt hij pakjes of pakketten ongezien vanuit zijn bus naar zijn privé auto of fiets?
*De verpakking was dermate slecht dat deze op de lopende band zo kapot is gegaan dat er niet meer te achterhalen is voor wie het bestemd is.
*De sticker met barcode en/of NAW gegevens is zo slecht geplakt dat deze aan een andere doos is komen te zitten. Maar nadat alles op de lopende band gegaan is en bij de eerste scanner deze er uit gepikt word is niet meer te achterhalen welke andere pakjes er bij gezeten hebben.

In alle gevallen krijgt de klant, dus de verzender, een bedrag per kilo. Had de klant, dus de verzender, alles willen terug krijgen, dan had er aangetekend verstuurd moeten worden. En dat is niet alleen bij DHL zo, maar bij alle pakketbezorgers.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 23 okt 2023 20:51
door cherokee
de_lezeres schreef:
23 okt 2023 16:21
Dat mag jij vinden, maar ik denk er toch echt anders over. Dit is al de derde keer dit jaar. Ik heb er dus ook geen vertrouwen in dat het pakket gevonden wordt, maar dat er simpelweg een aanfluiting van vergoeding wordt gegeven van 2 of 3 euro en daarmee de kous af is. Maar dan hebben we ook nog de Geschillencommissie.
De hoogte van de vergoeding is toch niet uw probleem? Die vergoeding gaat naar de verzender. En u kunt nu wel over de Geschillencommissie beginnen, maar u hebt helemaal geen geschil met DHL. U bent in dit geval niet eens klant. De verzender van het pakket is hun klant.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 23 okt 2023 21:10
door Nevyn
cherokee schreef:
23 okt 2023 20:51
de_lezeres schreef:
23 okt 2023 16:21
Dat mag jij vinden, maar ik denk er toch echt anders over. Dit is al de derde keer dit jaar. Ik heb er dus ook geen vertrouwen in dat het pakket gevonden wordt, maar dat er simpelweg een aanfluiting van vergoeding wordt gegeven van 2 of 3 euro en daarmee de kous af is. Maar dan hebben we ook nog de Geschillencommissie.
De hoogte van de vergoeding is toch niet uw probleem? Die vergoeding gaat naar de verzender. En u kunt nu wel over de Geschillencommissie beginnen, maar u hebt helemaal geen geschil met DHL. U bent in dit geval niet eens klant. De verzender van het pakket is hun klant.
Ach, laat TS lekker naar de geschillen commissie gaan, van ons wil zij het toch niet horen.
In het algemeen ben ik tevreden over alle pakket bedrijven, maar natuurlijk gaat het bij mij ook wel eens mis.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 23 okt 2023 21:24
door witte angora
de_lezeres schreef:
23 okt 2023 15:09
Op 13.10 heb ik via MP aankoop gedaan. Mevrouw verstuurt het
En daarmee is 'mevrouw' je aanspreekpunt. Nu duidelijk is gebleken dat het pakket inderdaad 'verdwenen' is, zal zij je het aankoopbedrag terug moeten storten. Zo simpel is het. Of ze moet het nog een keer willen versturen, maar dat lijkt me een beetje moeilijk.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 08:59
door gastonf
Die verzekering stelt ook niets voor.. als het pakket " weg " is mag je het aankoopbonnetje laten zien van het item, iets wat je in de meeste gevallen niet kan en mocht je dat wel kunnen dan bestaat het woord " dagwaarde" nog en het woord "foto's" , immers je moet kunnen aantonen dat wat jij verstuurd hebt er ook daadwerkelijk in zat en of het nog waarde had....

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 09:25
door yvonne_909
Het is heel vervelend als zoiets gebeurt.
Afgelopen zomer heb ik dit ook gehad met een aankoop via MP. De verzender had hetzelfde euvel toen bij meerdere verzonden pakketten. Daarvoor nooit problemen. Verzender heeft navraag gedaan bij verzendpunt en DHL zelf. Toch raar dat ze daar ondanks track and trace niet kunnen zien waar een pakket is.
Uiteindelijk werd het pakketje na 14 dagen toch nog bij mij bezorgd.
Ook bij Postnl een soortgelijk iets gehad. Ook niet traceerbaar ondanks track and trace. Uiteindelijk bleek dit pakket als brievenbuspost aangeboden te zijn geweest terwijl het een pakket was.
Ik heb verder eigenlijk nooit problemen met DHL, Postnl, DPD, Budbee, o.i.d..
Als ontvanger kun je helaas niet zoveel doen en ben je afhankelijk van de inzet van de verzender.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 11:03
door Jan Wijn
Profucten kopen per post heeft altijd een risico. Koop je producten in een fysieke winkel, dat heeft als voordeel dat u het product in handen hebt bij de koop en dat er minder winkels uit het straatbeeld verdwijnen. Koop u toch per post, koop dan bij een betrouwbaar bedrijf die goed verzekerd zijn bij verlies door verzending.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 11:45
door HenkHH
Ik bestel regelmatig iets online en ik moet uit eigen ervaring zeggen dat wanneer de bezorger DHL was er nog nooit een bestelling goed is gegaan. Van totaal niets ontvangen, auto die gewoon de deur voorbij rijd terwijl ik zichtbaar voor de deur stond en een mail stuurt "wij hebben u gemist" tot het afleveren bij een verkeerd servicepunt. Echt een drama dit bedrijf en ik ben echt niet de enige met deze ervaring. Ik kijk nu van tevoren welke bezorgdienst een bedrijf gebruikt voor ik iets bestel.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 11:53
door NeoDutchio
HenkHH schreef:
25 okt 2023 11:45
Ik bestel regelmatig iets online en ik moet uit eigen ervaring zeggen dat wanneer de bezorger DHL was er nog nooit een bestelling goed is gegaan. Van totaal niets ontvangen, auto die gewoon de deur voorbij rijd terwijl ik zichtbaar voor de deur stond en een mail stuurt "wij hebben u gemist" tot het afleveren bij een verkeerd servicepunt. Echt een drama dit bedrijf en ik ben echt niet de enige met deze ervaring. Ik kijk nu van tevoren welke bezorgdienst een bedrijf gebruikt voor ik iets bestel.
Dergelijke fouten zijn niet aan DHL te wijten maar aan de chauffeur. Als deze in een verkeerde straat staat, dan is dat zijn fout.
En ja, u bent niet de enige met klachten over DHL, maar er zijn ook zat mensen die PostNL en DPD afraden. En als je iedereen moet geloven is elke transportdienst onbetrouwbaar met stelende liegende medewerkers.
In plaats van te mopperen moet u de verkoper aanspreken. Zeker de grotere bedrijven hebben een vast aanspreekpunt die het gaat regelen. Via de juiste weg kan de bezorger aangesproken worden dat deze beter moet opletten.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 12:29
door peter17111962
Ik bestel nooit iets online maar gemiddeld een paar keer per jaar wordt er hier aangebeld door een pakkendienst
met een pakketje voor een totaal andere straat als waar ik woon. Een paar maanden geleden was ik druk in huis
bezig met wat dingen op te ruimen. Wordt er aangebeld door een pakketdienst. Die ziet mij staan, zet een pakketje
in mijn voortuin, wijst naar dat pakketje, zwaait een keer tegen mij en nog voordat ik de voordeur had geopend
was hij weer vertrokken. Dat pakketje was dus niet voor mij bestemd maar voor iemand een paar straten verderop.
Als ik dat pakketje had gehouden had niemand dat geweten. Echter het was aan de buitenzijde goed te zien dat het
een wijnpakket betrof en gelukkig voor de echte besteller ben ik geheelonthouder dus daarom had daar dus maar
een briefje in de bus gedaan dat zijn pakket bij mij was "afgegeven"

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 12:33
door Onkruid71
NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 11:53
HenkHH schreef:
25 okt 2023 11:45
Ik bestel regelmatig iets online en ik moet uit eigen ervaring zeggen dat wanneer de bezorger DHL was er nog nooit een bestelling goed is gegaan. Van totaal niets ontvangen, auto die gewoon de deur voorbij rijd terwijl ik zichtbaar voor de deur stond en een mail stuurt "wij hebben u gemist" tot het afleveren bij een verkeerd servicepunt. Echt een drama dit bedrijf en ik ben echt niet de enige met deze ervaring. Ik kijk nu van tevoren welke bezorgdienst een bedrijf gebruikt voor ik iets bestel.
Dergelijke fouten zijn niet aan DHL te wijten maar aan de chauffeur. Als deze in een verkeerde straat staat, dan is dat zijn fout.
En ja, u bent niet de enige met klachten over DHL, maar er zijn ook zat mensen die PostNL en DPD afraden. En als je iedereen moet geloven is elke transportdienst onbetrouwbaar met stelende liegende medewerkers.
In plaats van te mopperen moet u de verkoper aanspreken. Zeker de grotere bedrijven hebben een vast aanspreekpunt die het gaat regelen. Via de juiste weg kan de bezorger aangesproken worden dat deze beter moet opletten.
Dan moeten de verantwoordelijke transport diensten er iets aan doen. Structurele problemen moeten aangepakt worden. Zonder excuses.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 13:02
door J. Deltoer
NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 11:53


Dergelijke fouten zijn niet aan DHL te wijten maar aan de chauffeur
Dergelijke fouten zijn dus wél aan DHL te wijten. De chauffeur is in dienst van of rijdt voor DHL.

Het helpt niet dat u met al die DHL topics die hier aangemaakt worden dit bedrijf even zo vaak uit de wind houdt.

Beter zou zijn het bedrijf aan te sporen de klachtenprocedure, de afhandeling en het analyseren van problemen te verbeteren.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 13:30
door Erthanax
Strikt juridisch is de ontvanger geen klant van DHL en DHL hoeft dus ook niets te doen met klachten van de ontvanger.

Ik vind het een veel praktischer oplossing als DHL wél reageert als de ontvanger de noodzakelijke gegevens verstrekt. Dat scheelt een tussenstap via de klant/verzender en DHL kan de bewuste bezorger (of diens onderaannemers) direct aanspreken. Het is een bewuste keuze van DHL dat niet te doen en dus ook moedwillig beroerde bezorging te tolereren.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 13:48
door NeoDutchio
Onkruid71 schreef:
25 okt 2023 12:33
NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 11:53
Dergelijke fouten zijn niet aan DHL te wijten maar aan de chauffeur. Als deze in een verkeerde straat staat, dan is dat zijn fout.
En ja, u bent niet de enige met klachten over DHL, maar er zijn ook zat mensen die PostNL en DPD afraden. En als je iedereen moet geloven is elke transportdienst onbetrouwbaar met stelende liegende medewerkers.
In plaats van te mopperen moet u de verkoper aanspreken. Zeker de grotere bedrijven hebben een vast aanspreekpunt die het gaat regelen. Via de juiste weg kan de bezorger aangesproken worden dat deze beter moet opletten.
Dan moeten de verantwoordelijke transport diensten er iets aan doen. Structurele problemen moeten aangepakt worden. Zonder excuses.
Vandaar ook mijn laatste 3 regels. Maar als er niet of verkeerd geklaagd word komt er ook niets op de juiste plek terecht.

Re: DHL pakket kwijt

Geplaatst: 25 okt 2023 19:24
door AdiPit
Ik heb zelfde slechte ervaring. Aan EuroTops pakket met producten heb ik nooit besteld terug gestuurd, en pakket verkeerd afgeleverd.
Van PostNL geen informatie, telefonische en cheaten geprobeerd, geen oplossing.
Moet ook opletten met verzenden van pakketten.,zijn veel oplichters criminelen actief zijn .