Pagina 1 van 1

Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 29 sep 2023 14:00
door leonie.carree
Ik had een mooie airco aanbieding met Klarna betaling gevonden online .
In mijn enthousiasme zag ik niet dat deze uit Limburg moest weg komen naar Drenthe toe.
Maar ik verwachte wel dat de airco naar boven getild zou worden voor 30E verzenden want de rest van de verkoop op de site is gratis verzenden.
Helaas konden zij mij dit niet garanderen want de verzender was een ander bedrijf.
Het verzendbedrijf heeft wel zijn best gedaan mij te geruststellen dat het mss wel zou gebeuren.
Toen de verzender kwam zei hij dat hij dit echt niet kon doen ook niet 1 trap naar beneden.
Ik dus bijna in paniek ivm klachten en geen hulp in de buurt hebben
Het is gelukkig goed gekomen en ben de verzender eeuwig dankbaar.

Maar toen ik de airco uit pakte bleek deze in een doos zitten zonder vaste bodem.
dus ik schoot nog in paniek.... als deze nou door de bodem op 5 trappen was gevallen was niemand verzekerd....

Ook bleek de airco op eerste gezicht minder aan te kunnen dan mijn antieke airco , maar met wel veel minder geluid en daar gaat het om, ik word letterlijk en de katten gek in de herrie een paar dagen zitten.
Ook kan de airco niet ontluchten en koelen tegelijk.

Ik heb direct de verkoper gebeld en die deed heel luchtig over de doos!

Ik vertelde dat ik niet tevreden was maar hij kon toch geen airco retour nemen zei hij .
Het gesprek werd beëindigt en ik perplex... ik hoop dat hij het nog naar wens gaat doen.

Nou was hier een bevriende installateur op bezoek en keek er gelijk naar,
best een mooi ding met minder geluid maar
de laagste stand is echt te luid
de slaapstand doet niets.

Ik durf niet weer te bellen want weet het antwoord al.
En hoe krijg ik in vredenaam deze naar Limburg tegen welke kosten ?

Ik ben er al dagen niet lekker door.

De verkoper gaat mij niet tegemoet komen.

Kan ik de 30E alsnog weigeren ?

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 29 sep 2023 14:03
door riddert
Als het apparaat niet bevalt, kunt u deze gewoon terugsturen binnen de zichttermijn.

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 29 sep 2023 14:34
door NeoDutchio
Heuts is aangesloten bij thuiswinkel waarborg, daar kunt u ook een klacht indienen als Heuts niet wil meewerken.

Wat ik wel apart vind vanaf uw kant, u besteld een airco maar informeert niet vooraf hoe er bezorgd word. Bezorgingen gaan in principe altijd tot de eerste deur. Al het andere moet altijd besproken worden. Van elk artikel is online alle informatie te vinden. Geluidsniveau, functies, ervaringen van andere gebruikers, enz. Dat hoeft dus niet achteraf tot een verrassing te komen.

U hebt het geluk dat de consument overbeschermd word. Echter kan het wel een dingetje worden of de airco nog onder herroeping valt of dat de airco al in gebruik is genomen. Wellicht kan het thuiswinkel waarborg u daarin verder helpen.

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 29 sep 2023 14:45
door Thijs124
Prima bedrijf Heuts.
De PostNL of DHL brengen mij ook niets naar boven.
De eerste deur afleveren is standaard.
Dus zelf goed verpakken en naar een PostNL of DHL servicepunt brengen en verzekerd versturen..
Dat gaat vermoedelijk wel meer kosten dan die oorspronkelijke 30 euro verzendkosten .

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 29 sep 2023 15:16
door Nevyn
Ken geen elektronica winkel die niet aangeeft dat bezorgingen tot aan de deur zijn en waar je in overleg en tegen extra betaling de rest kan regelen.
Heb laatst een deurtje gekocht bij Ikea en zelfs daar wordt gevraagd op welke verdieping er geleverd moet worden.

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 29 sep 2023 15:23
door NeoDutchio
Thijs124 schreef:
29 sep 2023 14:45
Dus zelf goed verpakken en naar een PostNL of DHL servicepunt brengen en verzekerd versturen..
Dat gaat vermoedelijk wel meer kosten dan die oorspronkelijke 30 euro verzendkosten .
Een airco is te zwaar om via reguliere bezorgdiensten te versturen. Hiervoor moet een afspraak gemaakt worden met Transmission of Thijs. En dat is inderdaad niet goedkoop.

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 29 sep 2023 16:30
door PGros
Bij Heuts kun je retourneren voor 29.95 euro voor grote pakketten. Hun regelen het en het gaat van het koopbedrag af bij geld terug.

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 29 sep 2023 16:34
door jonis
In de voorwaarden is ook een link formulier terug te vinden om te herroepen.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 30 sep 2023 09:54
door BL2
Waarom geen Airco gekocht via je bevriende installateur ?
In een slaapstand doet ie niets inderdaad, dan slaapt ie, net als je TV, laptop en jijzelf.

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 01 okt 2023 23:17
door Seinhuis
Een mobiele airco die weinig geluid maakt bestaat niet. Tevens doordat er een raam open moet staan komt ook een hoop warmte naar binnen.

Tip: overweeg een airco met buiten unit of een air cooler.
Let op: In een air cooler (te koop in verschillende maten en prijzen) moet water en/of koelelementen gestopt worden. Tevens koelt dit niet, maar geeft het een koeler gevoel. Door ijs is dit een krachtiger ventilator.
Over het algemeen maken Air coolers veel minder lawaai.

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 01 okt 2023 23:24
door Seinhuis
Tip: Stuur een mail naar de verkoper.

U hebt 14 dagen bedenktijd waarin u het product zonder opgave van reden terug mag sturen.
Let op: U moet zelf de retourzending betalen.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd



Indien de verkoper niet mee werkt neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Ook kunt u voor bemiddeling of een bindend uitspraak de stappenplan uitvoeren welke op www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ staat.

Re: Ervaringen met verkoper Heuts ?

Geplaatst: 02 okt 2023 14:52
door Ron5300
Ts heeft de klacht op meerdere forums geplaatst en daarna geen reactie meer gegeven.
De klacht heeft ook op trustpilot gestaan maar is niet meer te achterhalen maar op Vara/kassa staat de reactie van Heuts nog wel te lezen.
Beste Leonie,

Wij vinden het zeer vervelend dat u hiermee in uw maag zit en willen u dan ook graag verder helpen. Kunt u ons mailen naar [email protected] met deze gegevens:
- Factuur/bestelnummer
- Klacht/defect
- Video of foto's van het defect/klacht.

Alvast bedankt voor uw mail, dan gaan wij samen kijken voor een oplossing.

Met vriendelijke groet,
Customer Support
Grote kans dat er een doorbraak tot stand is gekomen en Ts weer beter kan slapen.