Pagina 1 van 1

Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Geplaatst: 10 nov 2022 18:26
door AnnetM
Op 22 juni kreeg ik een mail dat mijn vlucht werd geannuleerd (ivm toestanden op Schiphol). Vlucht was geboekt via Booking.com en werd verzorgd door Thai Airways. Sindsdien zijn we bezig met een terugbetaling.
Elke 2 weken sturen we een mail naar de customerservice van Booking met de vraag naar onze status. Elke keer hetzelfde antwoord: vanwege drukte duurt t allemaal wat langer dan normaal. Er wordt aan gewerkt. Heb geduld.
Nog meer mensen die wachten op geld van Booking?
Iemand tips wat we nog kunnen doen om de terugbetaling te bespoedigen?

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Geplaatst: 11 nov 2022 11:15
door Seinhuis
Er zijn meerdere opties wat u kunt doen:

  • *U kunt het geld terug vragen van de luchtvaartmaatschappij.
    *U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering
    *Zonder rechtsbijstandverzekering kunt u contact opnemen met een deurwaarder (dreigen ermee helpt soms ook)
Zie www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat.

U heeft in ieder geval recht op geld terug. Mogelijk heeft u daarnaast ook recht op een schadevergoeding oplopend tot maximaal €600 p.p, afhankelijk van de afstand, zie www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij/toerism ... eproblemen. Echter de kans is groot dat de luchtvaartmaatschappij beroept op overmacht.
Ik kan niet beoordelen of er daadwerkelijk sprake was van overmacht (luchthaven Schiphol heeft de landingsrecht ingetrokken) of dat de vlucht vrijwillig is geannuleerd (uit voorzorg geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij). Indien de claim af wordt gewezen dan raad ik aan om de afwijzing te laten beoordelen door uw rechtsbijstandverzekering of door een gespecialiseerd bedrijf tegen no cure no pay.

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Geplaatst: 12 nov 2022 10:34
door AnnetM
Bedankt Seinhuis voor uw reactie. Helaas is de vlucht geboekt via Booking en zou de vlucht worden uitgevoerd door Thai Aiways. Beiden geen Europese bedrijven. Een mail met hulp van een voorbeeldbrief van de website van ECC heeft dus tot op heden geen resultaat gehad. Het gaat ons niet om een schadevergoeding, maar alleen over terugbetaling van de betaalde vluchten (€3000).

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Geplaatst: 12 nov 2022 11:21
door StevieNL81
Je hebt nog steeds recht op je geld terug vanuit de airline....hoewel dit lastiger zal zijn omdat het geen Nederlandse maatschappij is.

"De Consumentenbond laat weten dat de passagiers volgens de Europese regels nog altijd recht hebben op terugbetaling door de luchtvaartmaatschappij. "

Zo lang u vertrok of zou aankomen in de EU kunt u zich hierop beroepen.

Lees oa:

Consumentenbond sleept KLM voor de rechter: 'Passagiers zijn fout geïnformeerd' https://www.nu.nl/economie/6235476/cons ... meerd.html

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Geplaatst: 12 nov 2022 23:38
door Albert1955
AnnetM schreef:
12 nov 2022 10:34
Bedankt Seinhuis voor uw reactie. Helaas is de vlucht geboekt via Booking en zou de vlucht worden uitgevoerd door Thai Aiways. Beiden geen Europese bedrijven. Een mail met hulp van een voorbeeldbrief van de website van ECC heeft dus tot op heden geen resultaat gehad. Het gaat ons niet om een schadevergoeding, maar alleen over terugbetaling van de betaalde vluchten (€3000).
Booking.com is gewoon een Nederlands bedrijf:
Booking.com B.V.

KVK 31047344 Vestigingsnr. 000017630428 Herengracht 597 1017CEAmsterdam.

Dus kunt U zeker wel aanspreken.

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Geplaatst: 13 nov 2022 01:33
door Justmeagain

Booking.com is gewoon een Nederlands bedrijf:
Booking.com B.V.

KVK 31047344 Vestigingsnr. 000017630428 Herengracht 597 1017CEAmsterdam.

Dus kunt U zeker wel aanspreken.
Ze houden kantoor in Amsterdam maar zijn in buitenlandse handen.
Booking Holdings Inc. is een Amerikaans bedrijf dat eigenaar is van diverse websites waaronder Booking.com, Priceline.com, Agoda.com, Kayak.com, Cheapflights, Rentalcars.com, Momondo, FareHarbor en OpenTable. Het beheert deze websites in ongeveer 40 talen en 200 landen. Wikipedia

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Geplaatst: 13 nov 2022 08:14
door rwolters
Justmeagain schreef:
13 nov 2022 01:33

Booking.com is gewoon een Nederlands bedrijf:
Booking.com B.V.

KVK 31047344 Vestigingsnr. 000017630428 Herengracht 597 1017CEAmsterdam.

Dus kunt U zeker wel aanspreken.
Ze houden kantoor in Amsterdam maar zijn in buitenlandse handen.
Booking Holdings Inc. is een Amerikaans bedrijf dat eigenaar is van diverse websites waaronder Booking.com, Priceline.com, Agoda.com, Kayak.com, Cheapflights, Rentalcars.com, Momondo, FareHarbor en OpenTable. Het beheert deze websites in ongeveer 40 talen en 200 landen. Wikipedia
Je hebt niets met de eigenaar te maken maar met de legal entity waar je hebt geboekt. Booking.com BV dus.

Re: Na 20 wkn nog geen terugbetaling van geannuleerde vlucht geboekt via Booking.com

Geplaatst: 14 nov 2022 22:44
door Jablan
En met terugbetalen is Booking.com ineens ouderwets bureaucratisch: elke retourbetaling loopt over meerdere schijven. Aangezien Booking juist in de backoffice fors minder personeel heeft, duurt het nog eens een stuk langer voordat het geld retour komt.


Je vraagt je zo onderhand wel af wat nu beter is: altijd zelf bij de vliegmaatschappij boeken of toch als pakketreis?