Pagina 1 van 1

Bol.com HP Laptop

Geplaatst: 19 okt 2022 08:49
door WimD
HP Laptop gekocht op 30 juli 2020 voor 1999 euro. Inmiddels twee jaar verder en krijg ik hem nu terug voor de vijfde keer na reparatie. Elke keer vraag ik om een nieuwe laptop en niet een gerepareerde, maar bol.com verschuilt zich achter de reparatieservice dat die daar over gaan. Rechtstreeks contact kan je niet hebben met de reparatieservice. Uiteraard heb ik geen vertrouwen meer in de laptop en de reparatieservice. Wat kan ik doen?

Re: Bol.com HP Laptop

Geplaatst: 19 okt 2022 13:53
door Methusalah
Het zou fijn zijn om te weten wat er dan iedere keer mis is met je laptop. Schade kan je ook zelf veroorzaken en dan is het nogal logisch dat je een nieuwe krijgt.

Er valt nu niets zinnigs over te zeggen.

Re: Bol.com HP Laptop

Geplaatst: 19 okt 2022 15:17
door Methusalah
Geen nieuwe...

Kan ik geen berichten editten na een bepaalde tijd? Irritant.

Re: Bol.com HP Laptop

Geplaatst: 19 okt 2022 20:38
door Jablan
Over welk model HP laptop gaat dit?

Re: Bol.com HP Laptop

Geplaatst: 19 okt 2022 21:52
door Seinhuis
Beetje weinig informatie.

In de wet staat niet beschreven hoe vaak een reparatie uitgevoerd mag worden. Wel staat dat u recht hebt op een deugdelijke product. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... jn-rechten staat alle informatie.

Indien de laptop weer kapot gaat en bol.com wilt het repareren neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Indien de winkel lid is van thuiswinkel kunt u bij www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ om bemiddelen vragen of naar hun geschillencommissie voor een bindend uitspraak.

Re: Bol.com HP Laptop

Geplaatst: 20 okt 2022 09:48
door Zombiemaster
Je vraagt je af wat er mis kan gaan met een laptop. Er zitten geen bewegende onderdelen meer in. (OK, wel de ventilator) voor de rest is alles Solid State. Wat wel vaak misgaat is de software. Daar kan makkelijk een fout optreden, foute handeling worden verricht, virus binnenkomen of een verkeerd programma worden geïnstalleerd. En softwareproblemen zal nooit tot vervanging van hardware leiden...

Zelf had ik een nare ervaring met een gloednieuwe PC die telkens 'kapot' ging nadat ik een programma uit 2016 installeerde. Bleek er incompatibiliteit tussen de standaard geactiveerde bitlocker en dat programma te zijn. Herinstallatie Windows bleek enige manier te zijn om de laptop weer aan de praat te krijgen.

Re: Bol.com HP Laptop

Geplaatst: 20 okt 2022 12:29
door Methusalah
Zombiemaster schreef:
20 okt 2022 09:48
Je vraagt je af wat er mis kan gaan met een laptop. Er zitten geen bewegende onderdelen meer in. (OK, wel de ventilator) voor de rest is alles Solid State. Wat wel vaak misgaat is de software. Daar kan makkelijk een fout optreden, foute handeling worden verricht, virus binnenkomen of een verkeerd programma worden geïnstalleerd. En softwareproblemen zal nooit tot vervanging van hardware leiden...

Zelf had ik een nare ervaring met een gloednieuwe PC die telkens 'kapot' ging nadat ik een programma uit 2016 installeerde. Bleek er incompatibiliteit tussen de standaard geactiveerde bitlocker en dat programma te zijn. Herinstallatie Windows bleek enige manier te zijn om de laptop weer aan de praat te krijgen.

Nou er zit toch vaak een heel groot bewegend deel op wat stuk kan gaan als er maar een rijst korrel tussen zit. Eenn laptop moet je volgens mij altijd open klappen. Toetsenbord is ook redelijk bewegelijk. :)

Re: Bol.com HP Laptop

Geplaatst: 21 okt 2022 23:58
door Ridder te voet
Ik heb 2 keer een HP laptop gekocht. Ze waren binnen enkele jaren meerdere malen kapot. Daarna op Asus overgestapt. Nooit geen problemen meer gehad.

Re: Bol.com HP Laptop

Geplaatst: 22 okt 2022 19:17
door beeperhorrie
Ik werk als ICT coördinator op een grote basisschool en heb de afgelopen jaren vele honderden laptops ingekocht. (Asus, Acer, Dell, HP en Lenovo) Dit ging om uiterst simpele notebooks met een Emmc van32GB tot i7's met 4TB. In al die tijd ben ik nog nooit een laptop tegengekomen die continuerend problemen had. Wel problemen door foutief gebruik, valschades en software problemen. Maar ik heb nog nooit een laptop gehad die steeds weer het zelfde probleem had, noch in de software noch in de hardware.
Het is net als met auto's: slechte worden er allang niet meer gemaakt.
Wat waarschijnlijker is is dat reparaties (vaak softwarematige problemen) niet goed worden uitgevoerd.

Iets wat ik op mijn werk vaker tegen kom is dat mensen dubieuze software hebben geïnstalleerd die problemen geeft en het dan de-installeren en bij mij komen met een 'vreemd' probleem. In dat soort gevallen is de remedie simpel maar tijdrovend: Alles wissen inclusief besturingssysteem, Bios upgrades downloaden, Windows en daarna alle andere benodigde bestanden her installeren.

Heel interessant is dat mensen als je ze er mee confronteert glashard ontkennen dat ze iets hebben geïnstalleerd en weer verwijderd. Als ik dan met de naam van een programma kom en precies wanneer ze de genoemde acties hebben gedaan blijven ze vaak volharden in hun onschuld, zo als een kind met zijn gezicht vol jam niets weet van de plakkerige lege jampot in de kast.
Vaak weten mensen het wel dat ze zelf aan de oorzaak van het probleem staan. TS komt ook niet met aanvullende informatie dus het blijft gissen wat hier precies speelt.