Pagina 1 van 1

GP Tours: 'Betaling niet gelukt' maar geld wel afgeschreven

Geplaatst: 16 mei 2017 12:54
door H.L.Wijnhoud
vraag ? Heb 13 mei geprobeerd kaarten te bestellen op de site van GP Tours , maar toen ik bij het laatste gedeelte de betaling moest bevestigen , kreeg ik in beeld "betaling niet gelukt" dit tot twee keer toe.
Heb toen besloten om ze maar te bestellen via Sportstadion BV dit lukte wel . Maar wat schetst mijn verbazing , GP tours heeft toch het bedrag van € 532,45 afgeschreven . Nu heb ik dus 6 kaarten en twee parkeer kaarten. Kan ik bedrag van GP tours terug vorderen ?

Re: GP Tours: 'Betaling niet gelukt' maar geld wel afgeschreven

Geplaatst: 16 mei 2017 15:07
door berndv
H.L.Wijnhoud schreef:vraag ? Heb 13 mei geprobeerd kaarten te bestellen op de site van GP Tours , maar toen ik bij het laatste gedeelte de betaling moest bevestigen , kreeg ik in beeld "betaling niet gelukt" dit tot twee keer toe.
Heb toen besloten om ze maar te bestellen via Sportstadion BV dit lukte wel . Maar wat schetst mijn verbazing , GP tours heeft toch het bedrag van € 532,45 afgeschreven . Nu heb ik dus 6 kaarten en twee parkeer kaarten. Kan ik bedrag van GP tours terug vorderen ?
De eerste vraag die bij mij opkomt is, wat zei de webshop?

ten tweede, welke acties heeft u ondernomen na de melding dat de betaling is mislukt? Op zich betekent het mislopen van een betaling, of terugkoppeling daarvan op de site, niet direct dat u daarmee de overeenkomst annuleert. De betaling is een verplichting die voortvloeit uit de overeenkomst, dus als de betaling niet goed gaat, zou dat hooguit kunnen betekenen dat u geld verschuldigd bent, wat u dus al betaalt heeft en door een betalingsbewijs kan worden aangetoond.

Wat het lastig maakt is dat het hier gaat om reizen en uitstapjes, daarvoor geldt geen recht van retour.