LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verbruikcijfers

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
f.sinke

verbruikcijfers

Ongelezen bericht door f.sinke »

De verbruikcijfers zoals ze in een verkoopboekje staan van de autodealers zijn over het algemeen te rooskleurig zoals bij de yaris.
Zelf ben ik in het bezit geweest van een HONDA CIVIC AERODECK 1.5 VTEC E deze zou een verbruik hebben volgens het boekje van 1 : 18 .
tot mijn grote verbazing kwam ik niet verder dan 1 : 11
Hoe ik ook probeerde zuinig te rijden het lukte gewoon niet ook niet op de lange ritten van 300 km in een keer en alles binnen de groene eco gebied volges het lampje
deze auto heb ik binnen 1,5 jaar weer verkocht en rij nu in een volvo v 40 2.0 t 165 pk en rij nu 1 : 12.8 zonder moeite
met vriendelijke groet F . Sinke

Cees

Re: verbruikcijfers

Ongelezen bericht door Cees »

Dat autofabrikanten zaken rooskleuriger voorstellen dan ze in werkelijheid zijn, is algemeen bekend. Hier zou de Europese commissie zich ook eens in moeten verdiepen.
Fiat geeft voor de Punto 1.9 JTD een gemiddeld verbrijk op van let op, 1 ltr. op 20.4 km. Echter, met mijn eerste en met met mjin tweede JTD, kan ik met de beste wil van de wereld niet verder komen dan gemiddeld 1 op 16.5. De rijstijl is volstrekt normaal met voornamelijk snelwegkilometers, en snelheden van 120 a 130 kmh.

Robs

Re: verbruikcijfers

Ongelezen bericht door Robs »

Even een reactie op de verbruikcijfers van de Honda van F. Sinke. Ik ben ook in het bezit van een Honda Aerodeck 1.5 vtec-e en ik rij gemiddeld 1:15 zonder daar veel moeite voor te doen. Mijn vorige Honda was ook een VTEC-e en die was nog zuiniger met 1:16. Ik rij overigens vlot maar plank nooit ook niet bij optrekken. Misschien stond de boel niet goed afgesteld.

Michael

Re: verbruikcijfers

Ongelezen bericht door Michael »

Verbruikcijfers van auto's worden volgens een EG richtlijn opgegeven. Om aan deze waarden te komen dienen de auto's een vastgesteld traject af te leggen. Door deze EG richtlijn is het mogelijk verbruikscijfers van verschillende merken te vergelijken, daar dit een uniforme vasttgelegde test is. Het nadeel van de test is dat het in een ideale situatie gebeurd, m.a.w. de opgegeven verbruikscijfers zijn nooit te halen, omdat er niet met de dagelijkse situatie rekening wordt gehouden. Daarnaast weten de testcoureurs op welke manier de auto's het zuinigst rijden, iets wat een gemiddelde chauffeur absoluut niet weet. Stadsverkeer, remmen en optrekken, file verkeer, drempels en stoplichten zijn funest voor het brandstofverbruik, immers iedere keer moet weer die enorme massa in beweging worden gezet. Zeker met een beetje vlotte rijstijl zijn de opgegeven cijfers nooit te halen!

Gesloten