LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] legio lease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jan beton

legio lease

Ongelezen bericht door jan beton »

Zij er mensen die zich hebben ingelaten met Legio Lease?

Hoeveel verlies hebben jullie?

Nanneke

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Nanneke »

ja, dat is een heel goede vraag! Hoeveel verlies. Wij hebben 2 winstverdriedubbelaars. Een van 100 en een van 150 gulden per maand. Als die nu uit zouden moeten keren hebben wij een verlies van voor de eerste van 4000 gulden en de tweede van ca 10.000 gulden. Kent iemand dat gevoel. Bezint eer ge begint. Wie heeft dit ook meegemaakt? Zegt het voort, zegt het voort. Ga NOOIT met Legio lease in zee.

???

Re: legio lease

Ongelezen bericht door ??? »

Ik kan me je reactie goed voorstellen. Ik zou ook absoluut niet blij zijn met dat resultaat. Verder wil ik ook melden dat ik absoluut niet achter de produkten sta van Legio. Waarom niet? Niet omdat ze slecht zijn, maar zeer risicovol, en daar hou ik niet van. Stel je voor: Vanaf het moment vd ingangsdatum tot heden zou je een zeer positief rendement hebben behaald met een hoge winst marge, dan had je waarschijnlijk gezegd dat iedereen een effectenlease moest aanschaffen. Waar of niet? Maar helaas zit jij met een verkeerde periode waardoor je hoog verlies lijdt. Dat is de keerzijde. Ik denk dan ook dat je niet af moet geven op LegioLease maar echt op jezelf. Als je alle forums ook bekijkt, belegginshypotheken zijn niet goed, lijfrentes zijn niet goed. ALLEMAAL ONZIN. Weet je hoeveel deze produkten tezamen de afgelopen jaren hebben opgebracht!!! Echter zit er, nogmaals, een risico aan. En men hoor je niet als het goed gaat maar alleen als het slecht gaat, moet zelfs een waardeloos consumentenprogramma maar even vertellen hoe het zit. (rot op zeg, en wees reeel) Wees volwassen en accepteer je verlies, of kan je niet tegen je verlies. Ik begrijp dat je hier best boos over kan zijn, maar weet ook dat je weet dat ik gelijk heb, alleen in de min is dat moeilijk te accepteren. Het typische is ook dat op het moment dat de beurzen weer opwaarts gaan er weer steeds meer mensen gaan beleggen. Zonde, zouden ze nu moeten doen als de beurs laag staat. Maar ja, lekker naar radar luisteren.... De redaktie weet daar tenslotte toch alles! En laten ze mensen die zij uitnodigen eerst eens screanen. Stelletje sukkels!!!

nanneke

Re: legio lease

Ongelezen bericht door nanneke »

Beste ??????. Jij vraagt of ik ook zo zou reageren als ik wel winst geboekt zou hebben. Welnu dat heb ik niet en met mij hebben dat velen mensen niet. En wat jij zegt dat legio zeer risicovol is. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat blijkt voor een leek dus echt niet uit hun brochures.
Zij zeggen bij een negatief effectief rendement van meer dan 6% krijg je nog steeds een bedrag uitbetaald. Dat je je rente dan kwijt bent. Dat staat dan nergens. Neen, dat moet dan maar logisch zijn. Dus dat je dan verlies hebt realiseer je je dan nog niet. Het lijkt dan namenlijk of je wel winst hebt. Jij hebt natuurlijk wel flink winst geboekt. Nou gelukkig voor jouw dat jij wel beter op de hoogte bent geweest dan velen anderen. Ik gun het jou van harte en hoop dat anderen mensen beter nadenken.Misschien kunnen ze naar Radar kijken en zo beter uitleg krijgen over de manier waarop zo'n producten werken en hoe ze aangeprezen worden. Dan bedenken ze zich wel.

???

Re: legio lease

Ongelezen bericht door ??? »

Ik heb nooit winst gemaakt met een effectenlease. Waarom niet? Ik heb er niet aan meegedaan omdat ik het een te risicovol produkt vindt. Ik heb de folder niet eens doorgelezen dus wil ik je bij voorhand zeggen dat ik je absoluut gelijk moet geven dat ze dat hadden moeten melden. Maar anderzijds als je logisch nadenkt: met geleent geld belleggen is risicovol. In eerste instantie is beleggen met eigen geld een risico, met geleent geld helemaal. Hoe lang heb je het produkt al? En hoe lang moet het nog lopen? Als je die antwoorden aan me kan geven kan ik je misschien nog een tip geven! Groetjes

beleggingsgoeroe

Re: legio lease

Ongelezen bericht door beleggingsgoeroe »

Wat een zielige reacties staan er in dit forum. Mensen gaan eerst 5 zaken af om tot de juiste aankoop van een wasmachine over te gaan, maar een contract waarbij men een betalingsverplichting aangaat leest men blijkbaar niet. En dan natuurlijk uithuilen bij Radar. Die vindt die slechte beurzen natuurlijk prachtig, want dat lokt een hoop kijkcijfers. Zenden ze ook iets uit over de klanten van Legio die met vele duizenden guldens contracten hebben beëindigd? Dacht het niet!

De vorige keer dat ze de directie van Legio uit hebben genodigd durfden ze deze niet eens aan het woord te laten. Waarom? Omdat de kijkers dan inzien dat Radar helemaal niet reëel is in haar standpunten. Waarom wordt steeds Legio in een zwart daglicht gesteld? Er zijn tal van aanbieders op het gebied van effectenlease, maar deze blijven buiten schot. Kunnen sommige Nederlanders het niet verdragen dat Legio een bijzonder mooi concept heeft?

Die reacties over de BKR registratie begrijp ik al helemaal niet. Iedereen weet toch in Nederland dat leningen geregistreerd worden bij het BKR. Zelfs een winkelpasje van de V&D of een credit card wordt geregistreerd.

Goeroe

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Goeroe »

De vorige reactie zegt wat mij betreft alles!!!

Johan

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Johan »

Hallo allemaal,

Ja, ook ik sloot in 1998 een winstverdriedubbelaar af met in mijn achterhoofd dat 3 jaar later samen zou gaan wonen en met het verdiende geld ons huisje zou inrichten....
Dat viel even tegen... op dit moment heb ik al ruim FL 12.000,- ingelegd, en als ik wil stoppen moet er zelfs nog geld bij... Je begrijpt dat we hier flink de balen van hebben. Ja onze verwachting is overtroffen, maar helaas wel in negatieve zin!

Johan

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Johan »

Hallo allemaal,

Ja, ook ik sloot in 1998 een winstverdriedubbelaar af met in mijn achterhoofd dat 3 jaar later samen zou gaan wonen en met het verdiende geld ons huisje zou inrichten....
Dat viel even tegen... op dit moment heb ik al ruim FL 12.000,- ingelegd, en als ik wil stoppen moet er zelfs nog geld bij... Je begrijpt dat we hier flink de balen van hebben. Ja onze verwachting is overtroffen, maar helaas wel in negatieve zin! Echter dit risico was bekend....
( resultaten uit het verleden.... )

jan

Re: legio lease

Ongelezen bericht door jan »

Ook ik heb de winstverdriedubbelaar afgesloten. Afhankelijk was er winst zo'n 16.000 gulden. Alles zat toen al in een neerwaartse spiraal. Mijn voorstel aan Legio was verkoop het pakket en de nog te betalen rente los ik in 1 keer af. Wie of ik wel was, was de reactie van Legio. Contract is contract. Op mijn vraag: wat verliezen jullie hieraan behalve een ontevreden klant was hun reactie opnieuw contract is contract. Legio bedankt inmiddels moet er 6.000 gulden bij. Eigen schuld dikke bult?

Roger

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Roger »

Ook ik ben gestraft voor mijn hebzucht.
Mijn premiespaarloon-uitkering plus wat ander spaargeld is op basis van prognoses (welke geen garantie geven van in het verleden behaalde winsten) gestoken in Legio Lease. Resultaat een verlies van meer dan fl. 3.500,00 aan inleg! om nog maar niet te praten van de in het vooruitzicht gestelde winst.
Hoe heb ik zo gek kunnen zijn!
Wellicht een suggestie voor de toekomst; een (verplichte) advertentiecampagne door Legio Lease betaald met als inhoud, Legio Lease geeft geen enkele garantie ! behalve de behartiging van hun eigen belangen.

berend

Re: legio lease

Ongelezen bericht door berend »

Winst "verdriedubbelaar"

alweer las ik een verontrustend stuk in de krant over legio. De aankoopkoersen liggen gemiddeld 35% hoger dan de hoogste koers en bij de verkoopkoersen gebeurt het omgekeerde, die liggen 32% van de van de laagste koers af.
Daar gaat onze winst.......

beleggingsgoeroe

Re: legio lease

Ongelezen bericht door beleggingsgoeroe »

Beste mensen,

In dit forum zie ik reacties in de trant van: over 3 jaar wil ik mijn huis inrichten enzzzzzz.....

Ieder helder denkend mens weet toch dat je bij iedere vorm van beleggen een zeker risico loopt? Rendementen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst! Ga dan in godsnaam sparen, je moet alleen beleggen met het geld wat je niet direct nodig hebt. En vanuit dat oogpunt is een contract bij Legio helemaal niet zo slecht, waarbij je al vanaf 50 gulden per maand mee kan doen. Sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp de ophef niet.

mary

Re: legio lease

Ongelezen bericht door mary »

Ook ik werd in 1999 gek gemaakt door vrienden om bij Legio Lease een pakket ABN/Amro - ING - Ahold voor fl. 500,00 (Euro 225) per maand te nemen. Ik heb ondertussen NLG 18.000,00 ingelegd. Nu kan je via Internet kijken hoe de stand van zaken is. Ja ik krijg nu...... Euro 680,00 terug voor mijn pakket. Bij het opstellen van de polis stond er dat ik zelf NLG 85.000,00 zou kunnen ontvangen voor mijn pakket. Bij het afsluiten van een hypotheek vorig jaar kon ik zelfs 85.000,00 minder aan hypotheek krijgen door dit stomme Aandelenpakket. Toen heb ik alles in een keer moeten afkopen anders kon mijn hypotheek nog geen eens doorgaan.
Ik ben dus ook lekker de boot ingegaan. Op TV en radio worden steeds reclames doorgegeven om in beleggingen te gaan. Nou NOOIT meer ik hoop dat als het pakket in juni afloopt dat ik er nog iets aan over zal houden en niet hoef bij te betalen.
Misschien dat Legio na het zien van jullie uitzending vanavond zal reageren naar zijn klanten toe.

Legio (ver)lease

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Legio (ver)lease »

Jaja....ook in de boot gegaan met fl. 2100,-
ruim fl. 9.100,- ingelegd en fl. 7.000,- uitgekeerd gekregen.
In die drie jaar hebben we zelfs nog brieven ontvangen dat het zo enorm goed ging...boven verwachting zelfs...maar dat sloeg een paar maanden voor de uitkering om.
We hebben inderdaad een periode op enorme winst gestaan maar als een aandelenpakket opeens 40% daalt ben je het ook net zo snel weer kwijt.
Ik moet zeggen dat de legio reclameblaadjes welke in de bus vallen er goed uit zien. De berekeningen in deze blaadjes vertellen vaak het gemiddeld rendement over de laatste 30 jaar....en dat is natuurlijk altijd een gunstig rendement aangezien we de laatste dertig jaar economisch vooruit zijn gegaan. maar als je dit per periode van drie jaar zou bekijken zal het hier en daar inderdaad enorm gestegen zijn maar op andere plaatsen enorm gedaald.
Het is gewoon pech hebben en voor het zelfde geld was het wel goed gegaan.......beetje eigen schuld dikke bult is het wel. Legio-lease en andere spaar/beleggings bedrijven zullen eigenlijk wettelijk verplicht moeten worden klanten op de hoogte te stellen indien er verlies gemaakt wordt.
En de reclame zou eerlijker moeten gebeuren...dus als er berekeningen getoond worden laat dan in een grafiek zien hoe het de laatste 15 jaar is gegaan.

Vraag: wat levert Legio-lease:
Antwoord: Legio-lease levert legio verleasers.

ingrid

Re: legio lease

Ongelezen bericht door ingrid »

ook ik ben erin gevlogen: heb helemaal geen ervaring met beleggen en dit zag er (in mijn ogen) mooi uit!!!
dit is voor mij de eerste keer maar zeker ook de laatste keer geweest. mijn geld gaat weer gewoon naar de bank!

keulemans

Re: legio lease

Ongelezen bericht door keulemans »

Hallo allemaal,
Ook mijn ouders zijn met legio lease in zee gegaan , dit bijna vijfjaar geleden. Zij hadden vijfduizendgulden ingezet, en kregen laatst bericht via de telefoon dat zij nu na vijf jaar nog 170 euro terug krijgen.Een grote schande en zeker van mensen die hun aow hebben ,ja en dan nog leuk vragen of ze het contract willen verlengen.wat denken ze nu wel niet!

Kees van den Heuvel

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Kees van den Heuvel »

Sinds 1998 stort ik duizend gulden per maand in een aandelenleaseplan van Legio Lease. Na vijf jaar zou mijn investering van 60.000 gulden (waarvoor LegioLease een 'prachtige verdeelsleutel' wist te verzinnen) een bedrag moet opleveren van meer dan 100.000 gulden. Als ik binnenkort wil gaan cashen, kan ik echter fluiten naar dat bedrag. Ik ben niet alleen mijn totale investering van 60.000 gulden kwijt, maar ik moet zelfs fors bijbetalen, omdat de koers van de aandelen, waarin geinvesteerd is, lager staat dan waartegen ze gekocht zijn. Erg stom van me, maar ik ben er net als zovelen ingetuind. Maar er zijn vele duizenden beleggers die nog altijd in het ongewisse zijn en een forse uitkering verwachten. Overigens heb ik nog redelijk geluk gehad met mijn 'stabiele' aandelenpakket (ING, ABN-AMRO, Kon. Olie en Unilever). Mensen die hebben ingetekend voor de 'winstvertiendubbelaar' (met KPN in het pakket) zijn helemaal de dupe, gezien de enorme koersdaling van KPN.

Johan

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Johan »

Totaal betaald na 3 jaar. Fl. 3600,-
Maar ik moet nog tot juni 2003.

Huidige stand van vandaag Fl -786.-

Dus totaal verloren: Fl. 4386,- (zonder rente verlies) = € 1990,-

Zou het nog goed komen?

Johan

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Johan »

Totaal betaald na 3 jaar. Fl. 3600,-
Maar ik moet nog tot juni 2003.

Huidige stand van vandaag Fl -786.-

Dus totaal verloren: Fl. 4386,- (zonder rente verlies) = € 1990,-

Zou het nog goed komen?

Gesloten