LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Hans

Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door Hans »

Toyota gaat Yaris-rijders compenseren

Uitgegeven: 27-11-2001 7:52

RAAMSDONKVEER - Automerk Toyota gaat consumenten compenseren die een Toyota Yaris hebben gekocht. Het werkelijke benzinegebruik van de auto komt niet overeen met wat in de brochure staat. Ook zouden de onderhoudskosten veel hoger liggen dat het automerk belooft.

Toyota heeft maandagavond in het tv-programma Radar van de Tros bekendgemaakt de extra kosten van individuele Yaris-rijders te vergoeden. Ruim zeshonderd mensen hebben volgens Radar compensatie aangevraagd bij het automerk.

Voor de extra brandstofkosten ontvangen de klanten een financiële tegemoetkoming over drie jaar verspreid. In de folder van Toyota staat de Yaris met een volle tank 800 kilometer kan rijden. In de praktijk is dat slechts 500 kilometer. "Wij hebben berekend dat de automobilist die 15.000 kilometer per jaar rijdt, over drie jaar zo'n 1000 gulden extra kosten heeft", lichtte L. Hoogendonk van Toyota toe.

Daarnaast zal het automerk klanten die voor 1 mei 2000 een Yaris hebben gekocht compenseren in de met 40 procent gestegen onderhoudskosten.

Het tv-programma had eerder deze maand al aandacht besteed aan de ontevreden Yaris-klanten. Honderden mensen hadden zich bij de redactie van Radar gemeld.

J.P.Derksen

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door J.P.Derksen »

Vanmiddag (27-11-2001) zag ik de topic over Toyota bij Radar. Het onderwerp was één grote reclamespot. De presentatrice hield maar niet op juichend het woord Toyota uit te spreken, terwijl op de achtergrond de wagens voorbij bleven zoeven. Het was een als kritisch consumentenprogramma vermomde TV-reclame. Ik heb niets tegen Toyota maar wel veel tegen instellingen die voorwenden de consumentenbelangen te dienen en daar zonder te presteren veel geld mee verdienen. Overigens functioneren dit soort instellingen geen van alle, dus met klachten over hun wanprestaties kan men ook nergens terecht..

Aad de Bruijn

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door Aad de Bruijn »

Ik heb een vraag over de Yaris ik rij er nu ook 2 jaar in,
ik heb helaas niet uw programma gezien, maar ik begrijp dat je van Toyota wat retour kan krijgen het klopt dat het benzine verbuik hoger is dan is aangegeven.
Wat moet ik doen om iets retour te krijgen.
Hopende op een antwoord.
Aad de Bruijn

G.A. van Mullem

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door G.A. van Mullem »

Onderwerp: Toyota Yaris

Geldt dit voor het type Yaris 1.0

Graag uw reactie.

M.J.Heesters van Engelen

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door M.J.Heesters van Engelen »

Ik heb naar aanleiding van jullie uitzending van de YARIS VERSO een e-mail naar Toyota gedaan ,dat deze in behandeling is genomen en dat ik er binnenkort antwoord op kan verwachten.

A.J.N.M. Molenschot

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door A.J.N.M. Molenschot »

Waar kan ik in uw site terugvinden of mijn email naar Toyota verstuurd is?

Met vriendelijke groet.

W. Pullen

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door W. Pullen »

Ik ben sinds 14 maanden een tevreden Toyota Yaris rijder. Ok voor mij geldt dat het benzineverbruik voor een auto van die omvang toch eigenlijk wel wat zuiniger zou moeten kunnen rijden.

Ik heb geprobeert het formulier te downloaden maar dit is mij niet gelukt.

concreeet: wat is nu de gang van zaken??. Komen alle Toyota Yaris rijders eventueel in aanmerking voor een vergoeding of alleen onder voorwaarde dat ze een klachtenformulier hebben verstuurd naar de importeur van Toyota.

W. Pullen
Putten

Astrid van Lieverloo

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door Astrid van Lieverloo »

Helaas heb ik de uitzending niet gezien. Op 2 februari 2000 heb ik mijn Toyota Yaris 1.0 Linea Sol gekocht. Ik ben inmiddels al verschillende keren terug naar de garage geweest omdat de raamrubbers loslaten. In april van dit jaar is de importeur erbij geweest en heeft hiervan een rapport gemaakt dat naar Japan verstuurd zou worden. Ik zou hierover na 5 maanden bericht krijgen. Dit is nog steeds niet gebeurd. Ze hebben als tussenoplossing de raamrubbers vastgekit maar door de warme zomer is de kit losgelaten. Zijn er nog meer mensen die deze klacht hebben. Wat kan ik eraan doen om dit op te lossen. Verder is mijn vraag wat je moet doen om in aanmerking te komen voor een vergoeding?

H.Clausen

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door H.Clausen »

Ik hoor nu pas over de Toyota-actie.
Kan ik alsnog compensatie claimen en hoe?
Bij voorbaat dank
MVG
H. Clausen

Aad

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door Aad »

Ik ben vanaf 23 mei 2001 in het bezit van een Yaris Verso 1,5,het is een fijne auto en de beslissing voor aanschaf is mede genomen op basis van de in de folders aangegeven zuinigheid.
Ik heb de voorbeeldbrief van Radar opgestuurd, de reactie van Toyota is dat er in de brochuers t/m mei 2000 een onjuiste waarde stond betreffende het brandstofverbruik en de brochures t/m 1-1-2000 stonden de onderhoudsadviesprijzen waarvan ze de bepaalde datum hadden vergeten op te geven.
Er wordt dus een vergoeding gegeven aan kopers van een Yaris Verso die voor 1 september 2000 tenaam is gesteld, voor de onderhoudskosten de Yarissen die voor 1 mei 2000 tenaam zijn gesteld.
Ik val dus buiten deze regeling.
Ik heb de brochure nog bewaard die ik destijds van de dealer heb ontvangen en daar staat duidelijk in dat de 1,5 motor ruim 1 op 17 moet kunnen rijden en de opmerking dat er minimaal 800 km op een tank gereden kan worden staat er ook in.
Ik red het net met 500 km en ongeveer 1 op 12 (8,3/100km)
Ik heb het idee dat Toyota ons blij maakt met een dooie mus.
Aad

yvonne meulendijks / ruud

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door yvonne meulendijks / ruud »

Onze Toyota Yaris Verso 1.3 werd in augustus 2001 op naam gesteld. De brochure haalden wij in februari 2001. Daarin wordt duidelijk vermeld dat de auto (op buitenwegen) 5.5 liter brandstof per 100 km zou verbruiken en dat we met een volle tank 800 km zouden kunnen rijden. We waren er al snel achter dat we dit bij lange na niet halen en waren blij met de uitzending van Radar. Maar we zijn nu teleurgesteld door de reactie van Toyota dat alleen in de brochures t/m mei 2000 een onjuiste waarde zou staan wat betreft het brandstofverbruik. Hoe zit dat nu?
Met vriendelijke groet, Ruud en Yvonne

Hans Jacobs

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door Hans Jacobs »

Vandaag de brief ontvangen van Toyota Nederland.
we krijgen dus geen vergoeding, alleen eigenaars van auto's gekocht voor 1 september 2000 (handje vol dus) komen na aan een heleboel stappen te hebben voldaan in aanmerking.

Twee dingen, de folder heeft veel langer in de Toyota shops gelegen (tot nu aan toe)zo hebben wij onze yaris Verso besteld in juni 2001
Wij hebben ons gebaseerd op de folder waar nog gewoon het oude (niet bestaande) verbruik stond vermeld.
Ook de dealer Schreur in Den Helder heeft ons niet gewezen op het afwijkende gebruik, de boordcomputer deugt ook niet, Je kunt dus rustig zeggen dat dit een vorm van oplichting is.
Ook de Tros dacht een leuk item te hebben, maar ze zijn gewoon belazerd door Toyota, om akkoord te gaan met deze absurde regeling.(oplichting blijft oplichting) ook na 1 september 2000.
Jammer Tros maar jullie zogenaamde goede hart voor de consument is alleen gebaseerd op het maken van een leuk programma, echt achter de consument staan jullie niet!

l.laaper

Re: Goed nieuws voor Yaris-rijders (Toyota gaat overstag)

Ongelezen bericht door l.laaper »

Helaas heb ik dezelfde ervaring als de laatste 2 reacties.Ik heb in augustus 2001 een yaris verso aangeschaft,waarbij alle gunstige prestaties en de zeer aantrekkelijke onderhoudskosten de doorslag hebben gegeven,dit alles gebaseerd op de folder, en vergeleken met de folders van andere autos, w.o. bv mazda demio.
In mijn folder stonden dus ook die gunstige waarden en ook mijn dealer heeft mij niet gewezen op veranderingen,integendeel!
Door omstandigheden was ik pas later in de gelegenheid achter een evt. compensatie aan te gaan,en kreeg van toyota importeur te horen dat alleen bezitters van een yaris verso van voor 2000 hiervoor in aanmerking kwamen .
Ik vind dit een bijzonder vreemd verhaal en wil graag weten wat U hiervan vindt- heeft het zin om jullie brief alsnog naar de toyota importeur te sturen, gaan jullie hier nog verdere aandacht aan besteden. -jullie hebben het vuurtje aangewakkerd met jullie uitzending destijds, en nu laten jullie het er verder bij zitten,zo lijkt het!
Gaarne uw reaktie! l.laaper

Gesloten