LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Radar

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Radar »

Noot van de redactie: Men kan aangifte doen in de plaats waar het delict is gepleegd. Een kopie van de (oude) aangifte sturen naar
Rechtbank Den Bosch
district Maasland
Postbus 57
5340 AB Oss
Eventueel een brief schrijven naar:
Vereniging tegen Piramidespelen.
Postbus 258
7500 AG Enschede.

Bas

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Bas »

Ik ken de genoemde clubs niet allemaal maar wil je er wel op wijzen dat dit soort organisaties voortdurend hun naam veranderen ( bij negatieve publiciteit), hun structuur ( zodat men niet zo snel de kern ervan kan doorzien) of zich opsplitsen in nieuwe eenheden ( zodat men weer een "veel verdiende" starters groep heeft ( vaak de jongere managers uit de vorige organisatie)
Waarom ik dat weet? Ik ben slachtoffer geweest van Titan , a.k.a. Eurostar enz enz. ( ik ben vele naamsveranderingen tegengekomen) Misschien is welness ook zo'n "dochter", feit is dat tot voor kort ze nog steeds bestonden ( zeg maar rustig "Titan")
Ik ben mijn geld verloren; inderdaad dollar tekens, je neemt bewust de gok, al moet ik wel zeggen dat door de massa-beinvloeding je er heilig in gelooft dat het nog lang zal werken en jou vrienden er dus ook beter van worden. ( anders doe je het hen niet aan) Zwakke geest? Zeker niet, ik ken psychiaters, psychologen en managers die meededen, wat toch geen geesteszwakte van verwacht mag worden?
Eurostar opgerold? Geloof het maar niet, waarschijnlijk hebben ze naam weer eens veranderd.

groeten

Bas

Jacqueline

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Jacqueline »

Mensen, trap er toch niet in. Hoe vaak wordt men wel niet gewaarschuwd. Het excuus dat ook hoogopgeleide lieden hierin meegaan is al absurd genoeg om te denken dat ook wij, de modale man, iets met ons spaargeld denken te doen en veel geld weten te verdienen. Er zijn legio goede opties om iets met je geld te doen, maar verkwansel het nou niet om in dit soort ****-organisaties mee te gaan. Diegene die er beter van worden zijn alleen de oprichters, die gezellig met elkaar elke dag de champagne-fles openrukken in V.S., de Bahama's etc....Ikzelf ben uit pure nieuwsgierigheid eens op een intro-bijeenkomst geweest van WIN (Welness Int. Network) en heb ooit een buurman over de vloer gehad met z'n hele Amway-tas. Het is echt te zielig voor woorden wat die mensen voor stunten (moeten) uithalen om een ander over de streep te trekken. Aangezien ik al van te voren wist dat ik hier niets mee te maken wilde hebben heb ik goed geluisterd en naderhand mijn conclusies getrokken. Het zijn allemaal mensen die of gedoctrineerd zijn of US$-tekens zien of gewoon niet beseffen in wat voor **** ze zelf beland zijn. Onschuldige, hardwerkende mensen lopen paaien om meer geld te verdienen. Nou, dan weet ik nog wel andere dingen te doen en zeker niet via zo'n organisatie. Ik verbaas me dan ook werkelijk dat zulk soort mensen dan nog in Nederland vertoeven met dit belasting-klimaat. Mocht ik zoveel geld hebben, dan was ik allang het land uitgegaan, dus al die onzin....geloof het niet. Bescherm jezelf tegen dit soort onzin! Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb!

M.

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door M. »

Ook ben ik erin geluist. Die mensen daar gaan gewoon te ver. En als je tegen me zegt, dat ik dom was om er aan mee te doen, moet je zelf maar eens gaan kijken. Het is 1 groot psychologisch spelletje wat ze met je spelen. Die 7500 lijkt dan niks meer.

Wat ik nog het ergste vind, is dat ze zeggen te schenken in fondsen. Hierbij werd ook genoemd "de kinderen tussen 0-16 jaar die de kans niet krijgen zoveel te verdienen als ons.
Hoe erg moet je dan zijn!
Ik wil graag reacties van mensen die aan die FTC mee hebben gedaan, en wat ze gaan ondernemen.

GROETJES EN SUCCES.

M.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepaste uitlatingen verwijderd

Killah_Priest

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Killah_Priest »

vrijdag bij het uitgaan kwam een of ander lulletje in pak me aanspreken of ik makkelijk geld wou verdienen (ik ben 19). dus ik met mijn lamme hoofd mijn nummer geven.. belt ie me de volgende de dag en noteert ie mijn gegevens (sukkel belde me vanaf zijn huisnummer dus heb ik zijn adres weten te achterhalen). Zegt ie dat hij van een of andere vage reisorganisatie is en allemaal blablabla, of ik de volgende dag ff bij hun langs wou komen op een "open dag". Ik wou uitslapen zondag dus zei ik dat ik niet kon. Hij wou dat ik dan woensdag kwam, maar hij stond erop om mij op te halen (ik zei nog wel dat ik zelf kon rijden, maar nee) en het kon wel tot half 2 's nachts duren (wel een beetje een rare tijd). Werd ik gisteren gebeld of ik ff naar een restaurant wou komen, een of andere dame wou me eerst nog ontmoeten 'voor' woensdag... maar, ze vroeg of ik mijn oude loonstrookjes mee wou nemen (erg vreemd voor een eerste gesprek, mijn loon gaat hun geen moer aan).
Dus heb ik mijn moeder die op een advocatenkantoor werkt even vriendelijk terug laten bellen en eventjes wat vragen laten stellen :)....

hebben niets meer laten horen... en als ze wat laten horen ga ik wel even met wat van mijn "gevaarlijke" vriendjes eventjes langs ze, leren dat ik niet zo makkelijk op te lichten ben.

M.

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door M. »

Ik had een vraagje voor radar. Ik heb geprobeerd een aangifte te doen, maar dat kon volgens de politie niet omdat het geen stafbaar feit zou zijn. Daarom snap ik niet waarom jullie het op de site zetten in in het programma zeggen. Ik zou graag reactie willen. Ook van de andere mensen die erin zitten.

Groetjes,

M.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

kras

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door kras »

Beste slachtoffers,

Ik ben net als jullie lid (geweest) bij FTC. Toch ben ik het niet met jullie eens, want als jullie een beetje naar “Die Clown” hadden geluisterd hadden jullie net als ik ook je geld terug verdiend, EN TIEN ZAKKEN VOL!!! En heb daarmee niemand gedupeerd of vrienden kwijt geraakt. Ik heb er alleen 10 tallen bij gekregen, het is maar hoe je je kansen benut.
Ik vind dat jullie je zelf slachtoffer hebben gemaakt door je zo op te stellen, want als iedereen elkaar een beetje help, goed naar elkaar luistert en van elkaar leert en doorzettingsvermogen heeft gaat alles van zelf.
Natuurlijk verdienen de leidinggevende binnen FTC ook een hoop, maar als je een beetje logisch nadenkt, IS DAT NIET ALTIJD HET GEVAL !!! Bij een werkgever krijg je zelfs nog een aanzienlijk lager % van de totale winst, zullen we zeggen 0.001% zo’n 2000,= per maand. Bij FTC is dat zo’n 45%. Dus iedereen kan er beter van worden als je doorzettingsvermogen hebt.
Iedereen is vrijblijvend lid geworden en ik heb in de tijd dat ik er kwam nog nooit een pistool gezien!
Ik vind het niet erg als mensen het doorzetting vermogen niet hebben, maar ze wisten wat ze moesten doen. Alles wat er op de presentatie gezegd wordt is waar. Als je dat formulier hebt ingevuld is dat omdat je zelf je dromen met geld wilde waar maken of een materialist bent of gewoon geldgijl. Ik vind het niet tof dat mensen achteraf dingen gaan verzinnen over bedreigingen of afpersing, pistolen etc. om hun eigen “fout” goed te lullen en het slachtoffer gaan spelen.
Ik wil alleen maar zeggen. BEDANKT [b][Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator][/b]. Ik heb veel goede dingen van u geleerd, dingen die ik in de rest van mijn leven goed kan gebruiken.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

edcar

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door edcar »

Ik weet niet of ftc legaal is ik denk het niet want 7 jaar terug toen ik in aanraking kwam met titan werd ik opgeschrikt door een krantekop " piramidespel illegaal",dromen weg en met jezelf in de knoei.zeg maar gewoon in een flinke dip!!!ik had wel mijn investering terug maar 4 goeie kennissen niet want in die periode dat ik ze het bedrijf had laten zien kwamen ze zelf niet naar de presentaties dus doe je dat wel met de juiste actie gaat je groep groeien en ben je ineens niet meer zo negatief!!! want dan verdien je geld..... In de lente van dit jaar kwam ik in aanraking met amway en ben ik alles gaan onderzoeken veel boeken over network/multilevel marketing gelezen en zeker wat wijzer geworden het belangrijkste voor mij was ofdat ik met een legaal bedrijf te maken had?Ja dus,je gaat naar de kvk schrijf je eigen in en betaal gewoon je belasting en btw,maar amway had voor mij zijn beste tijd gehad.Zo kwam ik met flp in aanraking en weet dat alles goed gaat komen als je mensen op de juiste manier benaderd kunnen ze met een gerust hart aan de slag gaan.Sinds kort ben ik ook met welness bezig en dan praten we over legale internetmarketing heb je visie dan kan je zien waar dit bedrijf naar toe gaat. Zoals je dus merkt zijn er dus vele bedrijven maar welke is de goeie, begrijp je het,of geef je je oordeel of mening,want zelfs als daar niet om gevraagd word krijg je hem toch wil je meer weten en ben je bereid om te leren dan kan je in deze bussines heel ver komen en dat ligt aan je eigen HOUDING....part-time werken......

Bas

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Bas »

Hierbij wil ik even reageren op de mail van kras. Ik ken namelijk deze denkwijze, en of hij is geindoctrineerd ofwel bezit de zelfde karakter-failure als Meneer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Ik ken meneer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] en ik wou dat ik hem Nooit had leren kennen. Inderdaar ik ben er niet met een pistool ingestapt en kies zelf voor deelname, maar daarna begint het spel. Goed getrainde charismatische managers zwiepen de meute op, en als dat niet werkt volgen de de methode van intimidatie. Jawel, proberen individuen die uit het collectief dreigen te vallen voor schut zetten in een volle zaal ( alleen maar omdat ze kritisch zijn) is intimidatie. Tevens werden anders pressie- middelen gebruikt, zoals je senior erbij halen en die voor schut zetten ( "bedankt beste vriend" ) enz enz. Nee, daar hoef je niet trots op te zijn. Het is jammer dat de politiek en het rechtscollege in Nederland zich niet bewust zijn van de schaal waarop dit soort praktijken gebeuren.( en het niet srafbaar stellen en vervolgen) De Druiventros is gelukkig verleden tijd....
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Dahlgren

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Dahlgren »

Vanavond werd ik benaderd door een gedupeerde van FTC.
Hij was naar mij verwezen door de overheid.
Ik ben adviseur van een belangenvereniging van gedupeeerden die met beleggingsfraude (piramidespel) te maken hebben gehad.

Deze belangenvereniging werkt samen met het OM probeert via een civiele procedure het gestolen geld terug te vorderen.

Voordat ik werd gebeld, had ik nooit over FTC gehoord en ik heb de desbetreffende uitzending van RADAR ook niet gezien.
Ik heb morgen een afspraak met de gedupeerde die mij heeft gebeld.

Aangezien ik enige ervaring heb met dit soort dingen, wil ik wel eens kijken wat de mogelijkheden zijn, maar aangezien ik geen enkele informatie over de kwestie heb, zou het wel handig zijn om die te hebben.

Ik verzoek de gedupeerden dan ook mij zoveel mogelijk informatie te verschaffen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Dahlgren

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Dahlgren »

Verder met de ECD.
Er is proces verbaal opgemaakt. Dat is in september naar het OM gegaan en de zaak zal dienen in januari in 's Hertogenbosch.

Indien de gedupeerden een belangenvereniging willen oprichten om zodoende in een civiele procedure de organisatoren financieel aan te pakken, is het grootste probleem om achter de namen en adressen van de gedupeerden te komen.

Noch de ECD, noch Radar wil/kan een dergelijke lijst verschaffen vanwege de wet op de bescherming van persoonsgegevens.
Ik zal morgen proberen om met de desbetreffende OvJ in Den Bosch over het onderwerp te spreken.

Het zou dus wenselijk zijn wanneer zoveel mogelijk gedupeerden contact opnemen met [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] in Amsterdam.
Er zou een groep gevormd kunnen worden die zich met de zaak gaat bezighouden.

Verder zou het mogelijk kunnen zijn dat individuele gedupeerden zich als benadeelde partij kunnen voegen in de strafzaak.
Of dat mogelijk is, en op welke manier, wordt nu nog uitgezocht.

Maar nogmaals: het belangrijkste nu is dat zoveel mogelijk gedupeerden zich kenbaar maken aan [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] in Amsterdam.

Dahlgren
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Krishna Doerga

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Krishna Doerga »

Ook ik ben helaas een gedupeerde.Ik en al mijn andere zussen
en broer hebben allen apart 7450 moeten betalen. Ik hoop dat we ons geld nog terug zien.Wat moeten we eigenlijk doen om dat voor elkaar te krijgen??

een de later fan!!!

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door een de later fan!!! »

sorry hoor, maar als ik al die indiaanen verhalen hoor moet ik heel hard lachen.
zelf ben ik ook vrij lang tijd lid (geweest) van freedom travel club.
en ik ben er heel blij om.
ik heb een geweldige tijd gehad daar, en zonder iemand af te persen of wat dan ook.
de mensen die je mee neemt bepalen namelijk zelf wel of ze ook lid willen worden of niet.
en zo niet, even goede vrienden hoor.
je wist toch zeker van te voren wat je te doen stond.
als je dat ook had gedaan, was je net als ik heel blij met je vergaarde kennes en vrienden.
meneer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] geeft je namelijk veel meer terug voor je geld dan je denkt.
en als we gaan praten over afpersen en pistolen, LAAT ME NIET LACHEN!!!
beetje te veel films gekeken denk ik. heel jammer hoor maar realiseer je wel dat dit soort reacties meer over jullie zelf zeggen dan over freedom travel club.
doe eerst je ogen en je oren goed open voordat je je mond open doet.
en vraag je eens af hoe het komt dat anderen wel positief r over zijn en jij niet. en neem maar van mij aan het zijn zeker geen domme mensen die daar lid zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en beledigende opmerkingen verwijderd

Een 2e de Later Fan!!

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Een 2e de Later Fan!! »

Wel als eerste zou ik wel eens willen weten wie die andere kras is? als die persoon hier nog een x komt reageer ff ...zo nu als 2e wil ik ook Meneer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] bedanken ik ben hem nog steeds dankbaar hij heeft mij een hoop geleerd!!! , en zoals de persoon ''de later fan '' al zij je bent niet gedwongen hoor!! en je mocht zelf tekenen dus?? en tja... als je nadat je getekend heb niet al je best gedaan heb om je geld er uit te haalen ja ...is toch je eigen schuld?? hulp is je aangeboden ik ben ook lid geweest pardon nog steeds is aleen geen actief lid meer,je leert er een hoop leert nieuwe mensen kennen en wel je kan er geld verdienen dus?? wat wil je nog meer ...kom dan niet 8tr van ''ja maar ik werd beinvloed'' dan sorry dat ik het zeg had je beter moeten opletten ! en je eigen mening meschien ff laten werken en niet als een schaap de andereen over de dam volgen dus dat is mijn mening er over en wel wel leven in eenland van vrije meningsuiting dus ;o)
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en beledigende opmerkingen verwijderd

e.coens

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door e.coens »

aan kaassie
betreft pyramidespelenkwestie.
als jij er zoveel van weet, waarom heb je geen adrsssies waar de gedupeerden voor help terecht kunnen?
er worden zomaar verenigingen opgericht om de gedupeerden nog meer geld af te troggelen. Normaal?
Het buro voor economische vcontroledienst in assen neemt de telefoon niet meer op.
zeg laat eens ff wat horen kaassie.

Dahlgren

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Dahlgren »

Er wordt door u allen opgeroepen tot actie, maar er is weinig zicht op coordinatie en dat is het enige dat actie kan ontwikkelen.


[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] is bereid om de initiele coordinatie op zich te nemen en als aanspreekpunt te functioneren. Hij is eveneens gedupeerde.

Ik heb vorige week contact opgenomen met de secretaris van het Bizondere Zaken Team van het OM in den Bosch, met de vraag of het OM bereid is om inzage te geven in de lijst van gedupeerden en of het OM wil aangeven op welke manier individuele gedupeerden zich kunnen stellen in de strafzaak.

Er is mij beloofd dat ik voor het eind van dit jaar daarop een antwoord krijg.

Nogmaals: het is leuk en aardig om op boards als deze van alles te gaan roepen, maar echt effectief is het alleen maar wanneer gedupeerden contact met elkaar maken om gezamenlijk iets te ondernemen.

Dahlgren
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Suzy

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door Suzy »

Twee jaar geleden ben ik door mijn zus geronseld voor de Eurostar Business Club. Vrijwel direct nadat ik er in was geluisd, heb ik de politie gebeld en aangifte gedaan. Als één van de eerste destijds. Na een uitgebreid verhoor (2 dagdelen, door 2 rechercheurs!!) werd mij vertelt dat ik waarschijnlijk naar mijn geld kan fluiten. Slachtoffers worden namelijk niet als zodanig gezien en de belastingdienst heeft eerste rechten op geld dat door de 'Club' is 'verdient'.
Er is in Enschede een advocatenkantoor dat zich bezig houdt met de zaak, maar die ligt al een tijd stil. Als je meer informatie wilt, zoek dan contact met het parket in Den Bosch. Of mail mij...

sandra

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door sandra »

Ik ben lid van FTC en tot nu toe gaat het goed, ook al ging het de eerste half jaar slecht, maar dat was meerendeels aan mezelf te wijten omdat ik niets deed. Nu doe ik dat wel en heb ik mijn geld terug verdient met een aardige winst. Daarnaast helpt samenwerken met leden die al langere tijd lid zijn heel veel. Ik hoop dat jullie in ieder geval jullie inleg terug krijgen.

sandra

martin

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door martin »

er is wat nieuws met geld terug garantie
einde van deze maand weet ik meer dit schijnt het hele maal te zijn ik mag volgende week langs komen wie wil er meer weten.

johan de eerder

Re: uitzending 5 nov. 2001 (piramide spelen)

Ongelezen bericht door johan de eerder »

ik ben ook lid geweest van FTC en ik moet zeggen dat het errug interresant leek omdat mijn beste vriend het ook deed en dus wel vertrouwelijk leek.de vriendschap bestaat intussen ook niet meer zoals je begrijpt. Mijn vriendin was erg enthousiast maar ikzelf zag het dus echt niet zitten. Na veel gezeik en weinig bedenktijd heeft mijn vriendin een afspraak gemaakt met 1 van die [Beledigende opmerking verwijderd door de Moderator] van FTC om geld te lenen. Ze zijn meegeweest naar de bank en geld opgehaald voor de "inschrijving".Na een week heb ik (door privéredenen) besloten om het toch te doen (wat tijdens de presentatie niet mogelijk was). Nu had ik de mooie map met alle beloftes en papieren (behalve niet-goed-geld-trug-garantie). De niet-goed-geld-trug-garantie zou ik later krijgen omdat ie er geen bij zich had. Je begrijpt het wel..nooit papiertje gezien!! Ik moest ook tekenen voor een soort pas van een Firma IATA/IAPA ofzo. Na de contract goed gelezen te hebben stond achterop het formulier dat afspraken die door vertegenwoordigers gemaakt werd ongeldig was en dat je de eerste jaar gratis gebruik mocht maken en erna een bedrag van 140 $ per maand moest betalen. Ben benieuwd wie daar niet op heeft gelet. De vertegenwoordiger had er geen commentaar op!! héhéhé. Om een stuk verhaal over te slaan: ben lid geworden en heb 2 mensen ingebr8. Nadat ik het mapje had gekregen ben ik wezen snuffelen op internet naar het zogenaamde bedrijf DVSI.
kwam op een ongelooflijke ontdekking dat het een klein bureautje was die zich voordeden als werknemers van FTC.
Met andere woorden: Als je een nepbedrijf begint kan je bij hun terecht om eventueel betaald vragen te beantwoorden en brieven te ontvangen. Het bedrijf zat ergens in California op de 2e etage (adres heb ik nog ergens liggen met alle prijzen van het drukken van flyers en ontwikkelen van pasjes en brieven versturen enz. enz.).
Vanaf toen realiseerde ik dat alles ECHT nep was. Ik ben nu ook hard aan het werk om de jongens terug te betalen uit mijn eigen zak en heb ook besloten om niemand meer mee te nemen. De vertegenwoordigers waarmee ik te maken had zijn er intussen niet meer!!

Ik lees ook dat er mensen bang zijn voor gevolgen als je je geld op gaat halen bij FTC.

Ik zal je zeggen dat je dus echt niet bang hoeft te zijn want hun zijn zelf bang als er problemen komen en er politie aan te pas komt :-)
Nu heb ik aantal mobiel en privenummers van een paar die een jaar geleden nog meededen :-)
je mag me mailen.

voor degene die nu nog mensen meebrengen:
what goes around, comes around!!!

groetjes FTC-killa
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2015 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerkingen verwijderd

Gesloten