LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijfrente spaar beleg

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
T. Smid

Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door T. Smid »

Wie kan mij vertellen of spaarbeleg 100 % goede producten verkoopt.
Ik ben binnenkort van plan om hier een lijfrente polis af te sluiten.
Dit gaat via mijn spaarloonregeling zodat ik dubbel belasting aftrek heb!
Tenminste dit is mij verzekerd.
Wie weet meer over SPAARBELEG ?

Ron

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door Ron »

Zou ik niet aan beginnen, rekenen veel te veel kosten. Hierdoor is de opbrengst veel lager.
Maak eens een afspraak met een goede adviseur, die meerdere maatschappijen in z'n koffer heeft. Bv SpaarSelect.

W.Krijgsman

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door W.Krijgsman »

Over malafide adviesbureaus gesproken... In mijn reactie elders op dit forum n.a.v. de uitzending van vanavond had ik het al over adviseurs die uitsluitend voor het "snelle sluiten" gaan. En uit welingelichte bron kan ik u melden dat Spaarselect zich volledig tot deze categorie kan rekenen.
Wat Spaarbeleg betreft: Uit eigen ervaring mag ik zeggen dat deze organisatie zich tot de bonafide bedrijven mag rekenen; zelfs bij vroegtijdig royeren na ca. 2,5 jaar kreeg ik de volledige ingelegde premie met rente retour op mijn bankrekening. Daarnaast is Spaarbeleg 100% dochter van Aegon, dus geen risico van faillissement. Uiteraard kan het nooit kwaad om een tweede offerte aan te vragen bij een vergelijkbare organisatie.

Ron

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door Ron »

Ik vraag me af waarop u deze uitspraken bazeerd meneer Krijgsman. Ervaring hiermee ? Ik ben zelf werkzaam bij SpaarSelect en ben toch zeker geen HIT & RUN verkoper. ALs mensen in de eerste afspraak iets geregeld willen hebben (dus uit eigen beweging) dan ben ik toch stom als ik dat niet aanbiedt ??? Of moet ik dan voor de vorm nog maar een keer langskomen ??? SpaarSelect is volledig onafhankelijk en werkt samen met bijna alle gerenomeerde banken en verzekeraars.
Met vr.gr.

Ron

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door Ron »

Overigens als aanvulling :
Wij bemiddelen ook voor SpaarBeleg en Aegon.

jaja

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door jaja »

In eerst instantie wil ik je meededelen dat ik de produkten van spaarbeleg ken, simpelweg omdat ze heel nederland doodgooien met die achterlijke (dure) folders. Het mag duidelijk zijn dat ik geen spaarbeleg supporter ben. Maar om antwoord te geven: Het belastingvoordeel moet niet de reden zijn om betreffende polis af te sluiten. De reden moet zijn waarvoor de polis is bedoelt. Het mogelijk maken een aanvulling te creeren op je oudedagsvoorziening. Het is het verstandigst om je eerst eens door een gecertificeerd financieel planner te laten adviseren".Om jou te laten inzien hoe je oudedagsvoorziening eruit kan komen te zien. Op het moment dat je dat gedaan hebt moet je voor jezelf de keuze maken of je de polis wil hebben. Zo ja, dan ga je met dezelfde financieel planner bepalen bij wie je deze polis afsluit. Kijk hierbij niet alleen naar de kosten en opbrengsten, maar zeer zeker ook naar de voorwaarden, prestaties, eventueel aanvulling bij AO, overlijden etc. En als je het dan nog niet weet vraag een second opinion bij een andere planner. Mocht je nog iets willen weten reageer op mijn reactie. Ik noem mijn bedrijfsnaam liever niet omdat die niet op deze site thuis hoort. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.

jaja

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door jaja »

tav van Krijgsman en Ron:
Ron: Als je een goed advies geeft kan je dit niet in 1 gesprek afronden. Al zou de beste klant al via een ander de perfecte inkomensanalyse hebben laten maken en de klant dus al heeft besloten dat ie de polis wil, je eerst maar eens op zoek moet naar het beste produkt met de gewenste voorwaarden (en eventuele aanvullingen)en wat daar allemaal bijkomt. En Ron wie ben jij om voor de klant te bepalen of de kosten te hoog zijn? Misschien heb je voor die extra kosten wel een stukje meer zekerheid. Moet je korstluiten met de klant en dit haarfijn uitleggen en dan de klant laten beslissen. Aangezien je alle maatschappijen of banken in je koffer hebt (zoals jezelf aangeeft) ga je eerst maar eens kijken waar voor deze klant uitkomst is. Dit is voor ieder klant verschillend. Of ga jij mij vertellen dat je op je laptop alle programmatuur naloopt? Volgens mij heb je gewoon een snelkoppeling naar het jou bekende produkt, moet haast wel anders kan je de premie toch niet zo snel bepalen, en die heb je nodig om de overeenkomst met de klant aan te gaan. Door mensen zoals jou staat voor de zoveelste keer negatieve publiciteit op een site zoals radar, beetje jammer. Ik heb een persoon ontmoet die schijnbaar dan ook je collega is, en die wist helemaal niet van het vak af, ging sollicitern bij Spaarselect (nadat hij de zogenoemde wervings-presentatie-avond had bezocht) en werd vrij vlot aangenomen en 2 weken later zat hij al bij een klant. Heeft ie een effectenlease afgesloten (lening om te beleggen) bij iemand die de intentie had een huis te kopen, maar helaas BKR. Beurs stond op dat moment erg hoog en heeft nu weinig waarde waardoor de klant voorlopig dat huis nog wel kan vergeten. Dit doordat iemand: "adviseur spaarselect" even een 45min. was langsgeweest. KRIJGSMAN: ik geloof niet dat jij zonder aftrek van kosten de betaalde premies uit je lijfrente hebt terugontvangen. Zal je waarschijnlijk gewoon een spaarrekening hebben gehad. En AEGON is een hele goede verzekeraar, maar op het gebied van bv lijfrentes staan ze zeker boven aan het lijstje, maar ongetwijfeld met een ander produkt. Ik hoop dat ik je wat wijzer heb kunnen maken. (o ja, target bij Spaarselect ligt op fl. 200.000,- in de week, wel een hoop hoor. Maar ja je blijft commercieel he!!!!)

jaja

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door jaja »

correctie: aegon "niet" bovenaan lijstje maar ongetwijfeld met een ander produkt...

S. de Wilde

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door S. de Wilde »

Wat is uw doel met het sluiten van een lijfrente??
Fiscaal voordeel??
Ik ken uw situatie niet, maar in de meeste gevallen zet een lijfrente geen zoden aan de dijk. Als er al fiscaal voordeel te behalen valt, dan zullen de verzekeringskosten nog een aardige duit uit het zakje halen!!
Is uw doel het creeeren van een vermogen, dan zijn er diverse andere mogelijkheden dit vermogen op te bouwen.
Het fiscale voordeel is een verkooppraatje. Spaarloon of premiesparen geven een fiscaal voordeel. Lijfrente geeft niet zondermeer fiscaal voordeel, wel uitstel van executie.
Succes met het vinden van de juiste oplossing.

S. de Wilde ffp

kitty

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door kitty »

over spaarselect gesproken ik ben er ook ingestonken ik zal het niemand aanraden en ron tuurlijk zeg jij dat spaarselect goed is het is jou kostwinning maar ik maak er geen reclame voor als ze echt eerlijk zijn zeggen ze ook als je zoiets afsluit over 5 jaar moet de aex 1100 punten zijn maar dat zeggen ze er niet bij een waardeloze rotzooi is het dus mensen trap er niet in in SPAARSELECT

ron

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door ron »

Ben zelf een sprintplan aangegaan bij spaarbeleg.
Fl 200.= p/m als appeltje voor de dorst in 1999.
Waarde per 1-1-2001 Fl 8800.=
Waarde per 1-1-2002 Fl 800.= en een beetje.
Advies......................

fvb

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door fvb »

Sinds 1993/1994 hebben wij (vrouw en drie kinderen) een vijftal contracten lopen bij Spaarbeleg (Koersplan), waarop van die mooie rendementen (12% of hoger) worden aangegeven. Iedere maand leg ik minimaal € 45,-- per contract in en we krijgen de laatste jaren een jaaroverzicht "Huidige Waarde".
Als je die overzichten ziet, dan springen de tranen je in de ogen, rendementen van <1% (bij de kinderen), tot -1% bij de ouders, echt waar schandalig. En dat terwijl er sindsdien heel veel "gouden jaren" zijn geweest. Afgelopen jaar hebben wij al ons geld in een bodemloze put gegooid, de waarden aan het einde waren veel lager dan aan het begin. Regelrechte diefstal van Spaarbeleg, de grote onkwetsbare Dochter van Aegon.
Het is werkelijk onvoorstelbaar dat Spaarbeleg en al de vergelijkbare financiele organisaties in deze tijd nog reclamebrochures en -boodschappen via de media mogen verspreiden. Het zijn 100% zeker, echt allemaal organisaties, die met de maandelijkse inleg van hun naieve klanten, eerst heel ruim hun eigen zakken vullen en in geval van dalende koersen het geld van deze klanten nog verder afromen, om hen daarna nog iets terug te geven.
Mensen, geloof mij, ik spreek uit heel veel ervaring, u kunt veel en veel beter gaan sparen bij een bank of via internet (zie rentepercentages in consumentenbladen), dan weet je exact waar je aan toe bent. Zeker in ons nieuwe belastingstelsel, waar je (na de drempel) uiteindelijk slechts 1,2% rendementsheffing hoeft te betalen.
Een lijfrente op basis van beleggingen bij Spaarbeleg????
Nooit en tenimmer aan beginnen. Je begeeft je bij hen op zeer glad ijs, weet nooit waar je aan toe bent op het moment van uitkeren, nooit aan beginnen!!!!
Ga ook voor een lijfrente liever naar een bank of een verzekeringmaatschappij, om vooral voor een garantieproduct te kiezen, zodat u weet wat u krijgt. Leg offertes naast elkaar.
Het gaat Spaarbeleg uiteindelijk om hun eigen rendementen, het rendement van u interesseert hen geen ene lor.
Die dure brochures, waarmee je dag in dag uit, jaar in jaar uit, doodgegooid wordt, moeten allemaal van uw geld worden betaald. En vooral die dure jongens met die strakke kostuums en racend in snelle Audi's, VW's en BMW's van klant naar klant met hun gladde voorgeprogrammeerde verkooppraatjes.
Wie denkt u dat deze jongens betaalt???????!!!

advizeur

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door advizeur »

Nooit aan beginnen de lijfrente aftrek wordt (waarschijnlijk in 2003) afgeschaft dus nu even geduld wat het kabinet besluit. Als het wordt afgeschaft moet je een aantoonbaar pensioengat hebben wil je nog een fiscaal voordeel hebben anders niet doen. Dan zou ik een kapitaal verzekering nemen dat is netto inleg en aan het eind van de rit ook (meestal) netto.

Tip: Alleen een verzekeraar nemen die een verzekerd kapitaal op einddatum heeft, (inleg plus rekenrente minimaal) Dat is wel wat mager maar nog altijd beter dan
je inleg kwijt bij een slechte beurs.

m.v.b

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door m.v.b »

beste ron je kunt het mooi vertellen over spaar select.
maar als je een halfe ton er in zit en spaar select
doet er een halfe ton aan delen er bij. dan heb ik wel over
5 jaar 1 ton schuld want die hafe ton gebruikje wel voor
de rente te betaalen dat wort niet verteld dus ga je mooi de
boot in

jean

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door jean »

Zolang de lijfrenteaftrek er is zou ik er gebruik van maken. En zolang spaarloon er is zou dat gebruikt kunnen worden als voeding. En als je dan toch wilt weten wie er interessant zijn als maatschappij, vraag dan offertes op bij de diverse maatschappijen bij een inleg van bijvoorbeeld 100 euro bij een rendement van 8 of 10%.
De kosten structuur verschilt nogal per maatschappij en zelfs per periode/looptijd. Uit ervaring als adviseur/planner en hypotheekadviseur weet ik dat Aegon en Spaarbeleg erg duur zijn maar bijvoorbeeld een Levob erg interessant is. Niet om het een of ander maar Levob wordt ook door SpaarSelect aangeboden. Of het nu een goede zaak is gezien de omstandigheden om iets met SpaarSelect te doen laat ik in het midden.

Een andere methode is natuurlijk beleggen. Een vies woord voor vele van u maar mensen die het verstand gebruiken begrijpen dat kapitaal opbouwen op lange termijn en goed gespreid een aardig kapitaal kan opbouwen die mettertijd netto mag worden opgenomen. Ok, boven een bepaalde grens betaald u wel vermogensrendement maar dan nog kan deze methode interessanter zijn dan beleggen in een lijfrente.

Eerlijk advies

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door Eerlijk advies »

Luister niet naar die gladde verkooppraatjes vergelijk de produkten
bij bijv www.independer.nl www.fnvfa.nl en beslisdan pas

Koen

Re: Lijfrente spaar beleg

Ongelezen bericht door Koen »

Of neem eens contact op met een NVA adviseur. U vindt een NVA adviseur bij u in de buurt via www.nva.nl.
laat u niet te veel leiden door "belastingvoordelen". Het kan een prettige bijkomstigheid zijn, maar het lijkt me niet de reden om iets wel of niet te sluiten.

Succes,

Koen

Gesloten