LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbruik Yaris

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Hans

Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door Hans »

Zelf ben ik nogal een autofanaat (en om mij moverende redenen zou ik nooit een Yaris kopen), maar kan ik toch wel sympathie opbrengen voor de problemen van de Yaris-rijders.

Zelf geloof ik niet in een verbruik van 1:18 tot bijna 1:20. Voor zover mij bekend haalt in de praktijk geen enkele benzineauto dit en zou dit bij voorbaat door mij niet geloofd worden. Laat staan als je het hebt over een Yaris Verso. Dit is een relatief hoge auto, derhalve meer luchtweerstand: dus hoger brandstofverbruik. Zo iets onwerkelijks zou bij mij leiden tot: eerst zien dan geloven!

Dus dacht ik in eerste instantie: wie gelooft dit nou en trapt dáár nou in? Zijn die toyota-rijders dan sukkels?

Een brochure heb ik niet, dus maar even op de site gekeken van Toyota. De site zal wel een aardige afspiegeling geven van de brochure. Er wordt zo ontzettend gehamerd op het lage verbruik. Op iedere pagina wordt het verbruik vermeld (er wordt weliswaar EEC-cyclus vermeld, maar wie zegt dat nou wat?) en er staan ook teksten als "De yaris drinkt niet, hij nipt."

Conclusie: je zou het bijna gaan geloven wat ze daar vermelden. In ieder geval ik zou het nooit geloofd hebben en vind een verbruik van 1:13 / 1:14 een net verbruik voor een hoge auto als de Verso, zeker als er een airco aan boord is. Maar wat Toyota hier doet is pure misleiding.

E.H. Kortlever

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door E.H. Kortlever »

Ik ken de Toyota Yaris niet zelf maar om een goed beeld te krijgen van het verbruik van een auto moet je het wel goed een regelmatig bij houden.
Daarbij de verbruikcyclus die aangegeven wordt is naar ik aanneem door de EU gecontoleerd.
Als ik naar mijn eigen auto kijk een Opel Astra-F dan komt het in de publiciteit gemelde verbruik redelijk overeen met wat te halen is maar de ene keer heb je een hoger verbuik als de andere keer en ik heb het verbuik over ca 233000 kilometer om het te bewijzen.
Het lijkt nu een beetje op zwart maken van Toyota want zeker voor de Verso is het een redelijk verbruik zeker bij een "sportieve" rijstijl of veel stad en file rijden

L. Eijling

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door L. Eijling »

Ook wij hebben een yaris en die is echt niet zuiniger dan 1/14 op de buitenweg. Voor een 1 liter motortje toch wel redelijk duur vinden ook wij.

janny

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door janny »

Ik heb de uitzending helaas niet gezien over de Yaris en zijn verbruik maar ik kan uit de praktijk aangeven dat de Yaris niet zo zuinig is als men aangeeft, ja misschien als je 90 km per uur rijd maar bij gewone belasting ligt het verbruik bij mij op 1:17 ongeveer. Toch nog wel redelijk bij een 1.0 versie maar het kan beter en is zeker anders dan aangegeven in de folders.

Bosker

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door Bosker »

Wij hebben een Jaris Verso 1.3 luna
wij rijden gemiddeld 1:15 maar de boordcomputer geeft
gemmiddeld 1:18 aan maar ik vindt hem wel zuinig na dat het een hoge auto is .

Ton.

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door Ton. »

Zelf heb ik een Yaris 1.3 linea Sol.
Uiterst tevreden over. En het brandstofverbruik komt bij mij bijna overeen met de folder. Maar ja ik hoef niet zo nodig als eerste bij het stoplicht te staan.......
In de uitzending over de Yaris, vertelde men dat er een vrouw in een Yaris reed, die zo rond 2 x 263 Km (op en neer naar Groningen voor haar), dus totaal 526 Km niet met een volle tank kon doen. Hallo hé, volgens mij klopt dit echt niet hoor !

H.Belder

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door H.Belder »

Ik weet van toyota dat de boordcomputers van de verso aangepast zijn (niet naar beneden of naar boven)maar een aansluiting op de comp. zelf. Diverse klanten van mij hebben daarna het verbruik zelf uitgerekend en kwamen tot de conclusie dat hij goed was, tevreden klant dus.Na de uitzending van radar komen die klanten terug en beginnen te zeuren dat hun verbruik niet 1op18 is maar 1op17.DANK U WEL RADAR.......!! Bij andere merken wordt er ook in de folder van alles beloofd maar daar horen we niks van.In dezelfde uitzending ging het over beleggingshypotheken ook dat was volgens jullie niet goed maar laat je goed informeren en dan weet je dat als je aandelen in 1 fonds stopt dat dat fout kan gaan. Maar jullie vertellen helaas niet dat als je de aandelen in een mixfonds doet de risico's heel veel minder zijn. Voortaan wat betere info graag dan pas kan de kijker een goede keus ergens over maken.

t.s.liem

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door t.s.liem »

naar aanleiding van het brandstofverbruik hierbij een kortstukje van mijn brief aan Toyota Nederland
de inhoud spreek voor zich.


Alphen ad Rijn, 22.11.2001

Betreft: Yaris Verso, kenteken 03-FG-VD


Geachte Toyota importeur,

Bijgaand zend ik u een wat laat ingevuld enquête formulier.
Een toelichting betreffende uw vragen Q13 lijkt mij hier op zijn plaats.

Instrumentpaneel :
Ik heb in het eerste halfjaar aan de dealer doorgegeven dat het benzine verbruik vrij hoog is en dat de boordcomputer sterk afwijkt van de werkelijkheid. Zelf heb ik uitgebreide traject- verbruikscijfers met berekeningen middels de door de boordcomputer opgegeven “AV” waarden, een tijd bijgehouden en tabellen hiervan aan de dealer afgegeven. Doch hierop is nooit gereageerd. Het zou beter zijn indien de indicatie van het gemiddeld trajectverbruik bij het uitschakelen van de motor bewaard blijft totdat er weer getankt wordt. Resetten bijvoorbeeld op tripteller “B”. Deze teller zet ik bij het tanken op 0, want dan weet ik hoever ik nog kan rijden met de restinhoud. Op een volle tank kan ik 550 km rijden (geen 800 km zoals uw folder propageert)

Ramen:
Aanvankelijk had ik last van veel lawaai van mijn rechtervoorruit, het bleek dat de rubberafdichting niet goed was,en is voor garantie vervangen, doch nu heb ik veel last van mijn linkervoorruit. Ook dit rubber is vervangen doch zonder resultaat. De dealer heeft vele pogingen gedaan om dit te verhelpen en heeft uiteindelijk de moed opgegeven. Het vastplakken van de rubbers in de raamstijlen zou een mogelijkheid zijn doch aangezien dit niet een juiste methode is hebben zij dit nagelaten. Ik ben het hiermee volledig eens.
Kunt u dit op de juiste manier oplossen ? Beter passende ruiten o.i.d. ?

Storende geluiden en windgeruis:
Zie “ramen” indien er wat wind op staat, ontstaat een zeer irriterend blubberlawaai aan mijn linkeroor !

Afgezien van bovenstaande gebreken ben ik best gelukkig met deze wagen en niet ontevreden over de dealer. Met vriendelijk groet teken ik,
Hoogachtend,


T.S.Liem
Saffierstraat 16
2403 XV Alphen ad Rijn

Snoek

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door Snoek »

Ik heb een Yaris Linea Sol 1.0 l en ook deze Yaris met deze 45 l tank geen 600 km laat staan 800 km, gemiddeld is het rond de 525 km, wel was de Yaris de eerste maanden zuiniger, toen kon ik bijna de 600km halen, waar ligt dit aan?

Jeroen

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door Jeroen »

Aan jou...

john

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door john »

Beste mensen,

Ik word een beetje moe van al die bijdehante mensen die zeggen dat het hoge verbruik altijd aan de bestuurders ligt.
Ik heb een Yaris Verso 1.5 . Ik rijdt volgens de methode van het nieuwe rijden, gebruik geen airco, rijdt niet zwaar beladen, bandenspanning max en toch krijg ik mijn verbruik niet zuiniger dan 1 op 11.8 !!!!!!!
Rara(dar) hoe kan dat dan ??

Toch met vriendelijke groeten, want ik ben niet boos alleen teleurgesteld.

John K te Rotterdam

C.M.A. van de Laak uit Al

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door C.M.A. van de Laak uit Al »

Wie gebruikt de Yaris Verso 1.3 als trekauto voor een caravan?
Ik wil graag de ervaringen vernemen.
Alvast bedankt voor de reactie

C.M.A. van de Laak uit Al

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door C.M.A. van de Laak uit Al »

Wie gebruikt de Yaris Verso 1.3 als trekauto voor een caravan?
Ik wil graag de ervaringen vernemen.
Alvast bedankt voor de reactie

Rens Metaal

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door Rens Metaal »

Heb zelf in een Yaris Verso gereden. Bij rustig rijden en een top van 90-100 p/u kwam ik regelmatig op 1:20 uit. Op lange ritten zelfs meer kilometers per liter. Trek je een beetje door en ga je harder rijden dan loopt het verbruik zeer snel op. Enige probleem met deze auto was een spontaan geklapte zijruit aan portierszijde terwijl ik op de snelweg zat. Levensgevaarlijk want het glas vloog om mijn oren. Gebeld en gemaild naar Toyota en nooit wat gehoord.

M. Koster

Re: Verbruik Yaris

Ongelezen bericht door M. Koster »

Ik ben stomverbaasd te lezen dat het benzineverbruik zo hoog zou zijn van de Yaris. Ik rijd al twee jaar met deze auto en haal in de winter gemiddeld 1:18 en in de zomer zelfs 1:19. Het is een 1.0 liter motor en ik rijd over het algemeen niet hard. Ik kan met een tank makkelijk 650 km rijden.

Gesloten