LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lijfrente

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
flint

lijfrente

Ongelezen bericht door flint »

op welke pagina kan ik de volledige cursus trainingen van pensioen partners vinden, dank je.

met vriendelijk groet,


flint

dazz

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door dazz »

Dat schijnt te vinden te zijn op http://www.sgsl.nl maar de site werkt op dit moment niet volgens mij.

Harry Hintzen

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door Harry Hintzen »

Geachte redaktie,

Ik niet begrijp is dat een programma als radar, verslag doet dat zo eenzijdig en onwaar is. Daarmee doen jullie Pensioen Partners zoveel schade, wat absoluut onterecht is. Ik kan het weten want ik heb er gewerkt. Dat Dhr Kramer als oud medewerker van Pensioen Partners, het bedrijf bewust over de kop wil helpen, kan ik begrijpen, maar dat Radar zich voor dit karretje laat spannen begrijp ik niet. Ik dacht dat jullie onafhankelijk en eerlijk advies gaven aan de consument. Waarom vertellen jullie dan niet dat Dhr Kramer gefrusteerd is weg gegaan bij Pensieon Partners. En nu zijn oude werkgever op deze manier een hak wil zetten. Het is stijlloos dat radar hier aan meewerkt. Wij, de nodige medewerkers en oud mederwerkers zullen ons beraden welke stappen wij hier teggen kunnen ondernemen.

peter

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door peter »

wat een eenzijdig programma
er zijn talloze mensen die geen pensioen opbouw hebben
en na het zien van zo"n veroordelend programma
nog huiveriger zijn geworden
en waarom zijn er geen mensen om een weerwoord te geven
en zijn genoeg verzekeringsbedrijven die hun kosten bekend maken en aan de andere kant verteld uw winkelier precies wat de produkten inkoop hebben gekost en welke kosten hij heeft gemaakt
nou verbaast u niet een verzekeringsbedrijf heeft ook kosten en personeel

Peterm

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door Peterm »

Ook op deze pagina van het forum spreek ik mijn verbazing en ongeloof uit over de wijze waarop Radar zich voor de kar van een rancuneuze ex-medewerker van PensioenPartners heeft laten spannen. En dit zonder zich daadwerkelijk op de hoogte te laten brengen van de daawerkelijke motieven van deze persoon EN bovendien een kromme, kant nog wal rakende pensioen-berekening loslaat op de argeloze consument. Is radar wel op de hoogte van de daadwerkelijke problematiek welke zich afspeelt? En zo ja, zou het dan niet beter zijn om een betere, dwz geen aardappels met peren vergelijking los te laten op de oudedagsvoorziening en de regelingen daaromtrent?
PensioenPartners is bovendien in een kwaad daglicht gesteld waartegenover geen weerwoord is gehoord en uitgezonden. Het ter discussie stellen van een eenzijdig belicht en uitgezonden advies riekt naar een demagogische vorm van propaganda. Als ex-medewrker van dit bedrijf kan ik u meedelen dat het opleidingsniveau aldaar kwalitatief uitsteekt boven diverse andere tussenpersonen in de branche.
Mij aansluitend bij bovenstaande schrijver, hoogachtend tot dusver....

T. Montana

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door T. Montana »

De pensioenproblematiek kan niet in één uitzending van Radar even toegelicht worden op een niveau dat de gemiddelde burger begrijpt.
Nu is iedereen die de uitzending gezien heeft bang om iets af te sluiten voor zijn of haar oude dag. Ook de mensen die het erg hard nodig hebben. Dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest?

sven

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door sven »

Ik heb de uitzending gezien en wil even mijn ongenoegen kenbaar maken:
Is er wel onderzoek gepleegd door de redactie van radar?
Dan zouden zij kunnen weten dat bij een lijfrente de eerste jaren "duur" zijn. In de polis zit altijd een overzicht in wat er uitbetaald wordt als men eerder het geld wil terugkrijgen. Tevens wordt de vergelijking gemaakt met het sparen dat dit meer oplevert dan een lijfrente. Radar vergeet daarbij dat de storting op een lijfrente fiscaal aftrekbaar is. Tot en met 2000 ongeveer f 6.200 per jaar fiscaal aftrekbaar en vanaf 2001 ongeveer f 2.200 per jaar fiscaal aftrekbaar tegen ongeveer 35% voor de laagste inkomens dit moet ook in de vergelijking meegenomen worden. Radar vergelijkt de spaarstand tevens met het minimale eindkapitaal (er moet wettelijk gerekend worden met een rekenrente van 4%, meer mag de maatschappij niet voorspiegelen) maar daarbij mag zij wel het gemiddelde rendement over de laatste 10 jaar en over de laatste 70 jaar laten zien en dat loslaten op uw stortingen. Dus moet radar dit wel melden. Want het rendement hangt samen met de rente die op een spaarrekening gegeven wordt!
Voor de vrouw in kwestie is het erg dat het financieel allemaal anders uitpakt, maar alles is in de polis te lezen.

Over het filmpje met de "verkoper" raad ik de mensen een ding aan: als zo'n verkoper bij u langs komt, wijs hem de deur en vraag om een ervarener verkoper; ik heb het zelf ook een keer meegemaakt.

Wat ik wel vindt is dat er misschien door de consumentenbond onderzocht kan worden of de kosten die de verzekeringsmaatschappijen maken niet buitensporig zijn!?

peter

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door peter »

als die uitkeringen daadwerkelijk zo hoog zijn waarom
gaan de meeste tussenpersonen dan over de kop
en wat wil dhr kramer daadwerkelijk bereiken ? WRAAK
omdat hij ontslagen is of is hij echt zo'n wereld verbeteraar
het is beter dat de consument voorgelicht wordt
dan dat men zo maar een premie betaald en niet weet wat de uitkomst is
en we praten hier over een legaal produkt om een aanvulling
of een tekort aan pensioen te sparen
dat hiervoor een vergoeding voor de adviseur betaald wordt
is heel normaal, iedereen die werkt heeft recht op een vergoeding/salaris
en als de adviseur zijn werk niet goed doet en de polis wordt beeindigd moet hij zijn provisie weer inleveren
er zitten dus ook nadelen aan voor de adviseur als hij niet duidelijk is geweest.
en wanneer zien we iemand uit de verzekeringsbranche
verschijnen bij radar of durven ze dat niet aan

Radar

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door Radar »

Op zichzelf vinden wij het niet verwonderlijk dat met name (ex)tussenpersonen zo verontwaardigd reageren op de uitzending van Radar. Het was alleen jammer dat wij na dagenlang bellen niemand bereid konden vinden om in de uitzending toelichting te komen geven. Noch Pensioen Partners (waren wel uitgenodigd), noch het Verbond van Verzekeraars, noch de Ombudsman Pensioenen.
Wij juichen iedere discussie rond lijfrente- en pensioenproducten toe, behalve als deze over personen gaat. Reacties die op de man gespeeld worden zullen van het forum worden verwijderd.
Redactieteam Radar

Rob

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door Rob »

Radar meldt dat "reacties die op de man spelen" worden verwijderd.
Onbegrijpelijk dat ze dan dhr. Kramer aan het woord laten en reclame maken voor de site www.sgsl.nl want als er ergens en door iemnad op de man wordt gespeeld.......
Triest!!!

Gast

Re: lijfrente

Ongelezen bericht door Gast »

helemaal niet triest!

Ben blij dat radar en kassa er zijn en de consumentenbond,
de zaak moet op scherp blijven,
bittere noodzaak, prima.
Het zal wel es eenzijdig zijn, halfuurtje, maar zet aan tot nadenken.
En er wordt nogal gesjoemeld: aego, spaarbeleg, dexia, hoge en weinig transparante provisie....scherp houe, ga zo door!
:o

Gesloten