LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen landelijke dekking van Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wouter vehof

geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door wouter vehof »

nadat telfort het contract met de libertel heeft opgezegd. kan telfort de beloofde landelijke dekking niet na komen. telfort had het libertel netwerk zolang aan moeten houden totdat ze zelf totale landelijke dekking kunnen garanderen. ik heb mijn toestel gekocht toen het libertel contract nog liep. en zo hebben ze mij ook het abonement verkocht! en halverwege de overeenkomst verbreken ze het contract!

Marieke

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door Marieke »

Ook ik heb problemen ondervonden met de 'landelijke dekking' van Telfort; zlefs in Diemen (!!!) heb ik in bepaalde delen nauwelijks tot geen bereik!
ERGER: klachten (moeten per brief, er is geen telefonische 'klachtenafdeling') worden niet bevestigd, laat staan beantwoord... ronduit SLECHT! Klacht van februari 2001 (vorig jaar dus) is NOG niet beantwoord (ook niet na een schriftelijke herinnering in augaustus 2001...).
Ook de automatische afschrijvingen zijn beroerd; zlefs een keer in 1 week 3 afschrijvingen gehad (waarin ACHTERAF per brief excuses op kwamen).
Tot slot: Telfort opzeggen moet per brief, maar kan niet worden aangetekend, omdat je je brief moet sturen naar een antwoordnummer... en je weet pas dat je abonnement echt gestpot is de dag VOOR je je contract beeindigt...

Maikel

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door Maikel »

Ook ik heb kl8en over Telfort. Het is juist dat je niet geholpen wordt bij de zogenaamde helpdesk van Telfort. Daar zitten mensen die niets voor je kunnen doen, behalve een formulier opmaken met je kl8. Nadat je dat hebt gedaan, is er geen enkele mogelijheid om op de hoogte gehouden te worden van je kl8. Ze zeggen gewoon, meneer u kl8 is in behandeling, maar we kunnen u niet zeggen wanneer het is opeglost en u wordt daarover ook niet van op de hoogte gehouden. Zoals wel blijkt wordt er niets met je kl8 gedaan en na 20 x bellen met de helpsdesk helpt het ook niet. Een brief sturen is een optie zeggen ze dan, maar als je gaat nabellen waar je brief is gebleven, dan weten ze het niet. Ze hebben een postkamer in Amsterdam en vandaaruit gaat het na een kl8enafedeling. Als je goed navraag doet dan kom je er8er dat die niet eens bestaat ???? Een afdelingschef of iemand van de directie kun je niet te spreken krijgen en als je zegt dat je wel ff langs komt om zelf te zien of er iemand is. Dan zien ze dat als een bedreiging, je merkt al, het is een zooitje daar bij Telfort. Heluppppp !!!!

Maikel

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door Maikel »

Ook ik heb kl8en over Telfort. Het is juist dat je niet geholpen wordt bij de zogenaamde helpdesk van Telfort. Daar zitten mensen die niets voor je kunnen doen, behalve een formulier opmaken met je kl8. Nadat je dat hebt gedaan, is er geen enkele mogelijheid om op de hoogte gehouden te worden van je kl8. Ze zeggen gewoon, meneer u kl8 is in behandeling, maar we kunnen u niet zeggen wanneer het is opeglost en u wordt daarover ook niet van op de hoogte gehouden. Zoals wel blijkt wordt er niets met je kl8 gedaan en na 20 x bellen met de helpsdesk helpt het ook niet. Een brief sturen is een optie zeggen ze dan, maar als je gaat nabellen waar je brief is gebleven, dan weten ze het niet. Ze hebben een postkamer in Amsterdam en vandaaruit gaat het na een kl8enafedeling. Als je goed navraag doet dan kom je er8er dat die niet eens bestaat ???? Een afdelingschef of iemand van de directie kun je niet te spreken krijgen en als je zegt dat je wel ff langs komt om zelf te zien of er iemand is. Dan zien ze dat als een bedreiging, je merkt al, het is een zooitje daar bij Telfort. Heluppppp !!!!

nickvd1

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door nickvd1 »

Hoi,

ik heb een Q telefoon aangeschaft en nummerportatie laten doen. En na de portatie was ik als mijn beltegoed kwijt (fl50,00) ik heb gebeld en kreeg maar (FL 25,00 van de FL 50,00) terug!!!! En als je belt met de Q helpdesk en je word een beetje boos hangen ze op! En verder kunnen ze niets en nu ook geen 0800 nummer voor prepaid meer! TELFORT IS (PIEP). Maar doet radar hier nog iets aan???

heidi

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door heidi »

Telfort heeft geen landelijke dekking. Dat lijkt mij een reden om het contract op te zeggen. In juli heb ik het contract schriftelijk (helaas niet aangetekend) opgezegd. Helaas beweerd de firma dat zij deze brief nooit heeft gehad. Daarom werderom een brief gestuurd deze keer wel aangetekend maar ook hier heb ik na 3 maanden nog geen reactie gehad terwijl ze wel rekeningen blijven sturen.
Dit is toch te gek voor woorden. Zeggen dat je landelijke dekking terwijl dat niet is, maar ook de mensen die om die reden hun abbonement zeggen gewoon klant laten blijven omdat ze het abbonement niet op heffen. Zijn er nog meer mensen met deze ervaring misschien moeten we er iets serieuzer mee doen.

L.Deters

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door L.Deters »

Augustus 2001 stuurde ik een klacht over dekking in het buitenland, in Belgie, Frankrijk en Spanje bleek ik niet bereikbaar te zijn en deed de voice-mail het niet. De vele malen dat ik belde naar de help-desk leverde helemaal niets op, behalve wachttijden van gemiddeld een half uur.
Ik kreeg geen antwoord, stuurde nog 2 brieven, de laatste aan de "manager". Het is irritant dat je niet kunt bellen, kunt vragen hoe het zit, en een klacht daarover moet weer schriftelijk naar diezelfde customer relations.
Deze week kreeg ik schriftelijk antwoord.
Het ligt aan de netwerken in het buitenland! Totaal 7 netwerken die geen goede kwaliteit en dekking zouden hebben. Aan Telfort ligt het niet. Raar is dat twee jaar geleden ik in die landen geen enkel probleem had, met dezelfde netwerken, KPN kent geen problemen in die landen.
Ik heb genoeg van Telfort: de arrogante opstelling, de belabberde service, de slechte bereikbaarheid, de niet kloppende informatie over bereikbaarheid.
Het SIM-lock slot opheffen kan pas op de dag -een jaar na aankoop, vervolgens duurt het 4 weken. Van te voren is niet mogelijk zodat op die dag het slot ook eraf is.
En ik houd mijn hart vast, het gaat vast weer maanden duren.
Een klacht daarover heeft geen zin.
Wat dan???

Remko Vossen

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door Remko Vossen »

Kortom; of het nu om landelijke dekking gaat, beloften, sim-lock codes, financiele administratie die niet klopt etc etc.
Het feit wil, dat de helpdesk van Telfort inderdaad NIETS voor je kan doen, behalve je als een soort receptionisten andere telefoonnummers kunnen doorgeven naar de desbetreffende afdeling waar je je 'ei' (de machteloosheid dat je als 'vuil' behandeld wordt) niet kwijt kunt. Daarom doe ik het graag via deze weg. Telfort is leuk en aardig, de kosten vallen mee, maar KLANTEN service?? Ho maar.

joke

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door joke »

telfort is inderdaad niks ik heb een rekening ontvangen 07-03-2002 waar nog rekeningen opstaan vanaf 10-2001 als ik hierover bel naar helpdesk kan er niemand iets voor mij doen.zelfs het incascoburo wil niet meer aan de telefoon komen.ik krijg een bandje waar opstaat dat ik alle rekeningen maar moet door faxen.dit is toch hun fout dus dat ze het maar voor mij uitzoeken ,eerder betaal ik niet!

mieke

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door mieke »

kunnen we niet met z`n allen een e mail sturen naar radar om het in het programma op te nemen?
Ik heb ook al een berichtje naar het forum gestuurd zie administratieve fouten telfort.

joke

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door joke »

ik heb al een email naar radar gestuurd,en hopelijk worden we daar wel gehoord

Michiel

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door Michiel »

Als ik een gedeelte van deze klachten lees, denk ik: je hebt je als consument niet goed laten voorlichten.

Landelijke dekking voor een provider wil zeggen dat 95% van de bevolking buiten kan bellen met het netwerk. Geen 100% binnen. Dat is ook niet mogelijk. Dat kan niet met een netwerk dat met radiosignalen werkt.

Landelijke dekking wil dus niet zeggen dat je overal kunt bellen. Er is namelijk geen enkele provider waar dat kan. De oplossing is om in de winkel waar je je abo koopt even laat bellen naar de provider om te vragen of er op bepaalde postcodes dekking is.

Niet klagen, laat je goed voorlichten!

SP@MB@M

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door SP@MB@M »

De providers zelf weten niet eens of het bereik in een bepaald postcodegebied goed is. Zo is 2741Bx (Waddinxveen) volgens de O2-gegevens 'goed' qua bereik, maar je kunt er niet langer dan 10 seconden een verstaanbaar gesprek voeren.

Een opzegging naar o2 is na 2 brieven nog niet verwerkt. Faxen of mails verdwijnen helemaal in het niets.
Kom je in 'gehuchten' in het (noordoosten), dan mag je blij zijn met bereik onderweg. Het blijft onbetrouwbaar.

jan mobiel

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door jan mobiel »

Je bent ook een dombo als je een abbonement afsluit
met telfort!!!
Laat je eerst eens informeren voor je zoiets afsluit!!!
Eigen schuld dikke bult!!!!!!

sanne

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door sanne »

Ik had ook telfort/o2 en had in het buitenland geen bereik,
ik had zo'n mooie telefoon van de postbank.
Deze telefoon heb ik bij een student simlock vrij laten maken en de telefoon aan mijn man gegeven die zijn kpn erin doet.Zelf heb ik een nieuwe telefoon gekocht met een vodafoon kaart erin. Daarmee kun je ook smsen in het buitenland.
We waren met ons 5en op vakantie met 2 kpn en 1 vodafoon en 1 o2 telefoon. Alleen de o2 telefoon had geen bereik.

gerger

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door gerger »

Bij mij thuis ligt de telfort (sorry O2) in de vensterbank in de hoop een signaal op te pikken. Als ik van bergen (nh) naar schoorl rijdt valt het signaal weg. Elk seizoen zijn hier elke week zo'n 50.000 toeristen per week. je moet er toch niet aan denken dat je verdwaalt ik de duinen. Of je denkt dat je kinderen bereikbaar zijn in nood.

Wie volgt?

Robert

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door Robert »

Wat dat 'in nood' betreft, ook al heb je geen bereik bij je provider, je kunt altijd 112 bellen zolang er een willekeurige provider te ontvangen is (ook in het buitenland!). Vraag gerust na bij je provider; voelde me ook veiliger toen ik dat wist (heb o2, oftewel, oh nee)

meer klachten heb ik staan op www.otwo.sucks.nl

Jordi van Kouteren

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door Jordi van Kouteren »

O2 houdt de Nederlanders voor de gek met hun landelijke dekking van 99,2%. De 0,8% zou volgens hun stiltegebieden zijn! Dan woon ik zeker ook in een stiltegebied, nou dat is beslist niet waar! Het bereik waar ik woon, in Fijnaart, is zeer, maar dan ook zeer slecht! Terwijl ik vlakbij grote steden woont en andere dorpen waar je vol bereik hebt. De antennes van o2 zijn zeer zwak. Om ontvangst te hebben met o2 moet je erg veel geluk hebben. Als ik thuis ben, moet ik mijn telefoon op een bepaalde plaats leggen, anders heb ik geen bereik! Dat is toch zeker te gek voor woorden! Wijk ik een beetje van dit punt af, nog geen 10 cm, is het bereik gelijk 0. Belachelijk!!!!!! Bel je de klantenservice, word je geafgescheept met het antwoord: Je woont zeker in een dorp. Daar moet je het maar meedoen. Waar blijft die 99,2% bereik dan???????? Ik ben o2 zat, had ik maar KPN, Vodafone of Dutchtone genomen, die behandelen je tenminste netjes en proberen je te helpen. Mijn advies is dan ook: Neem nooit 02. Hun slogan: you can see what you can do, o2, kun je beter vervangen in: o2, you can see what you not can do!

Petra

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door Petra »

Oh ik schrik bijhoorlijk van al deze negatieve verhalen over O2 zeg! Ik heb net mijn abonnement bij Vodafone opgezegd omdat O2 veel goedkoper is. Nu ik al deze klachten lees zakt de moed in mijn schoenen. Ik heb de sim van O2 al in huis maar heb ook een opzegtermijn van 3 maanden bij Vodafone. Voorlopig heb ik dus 2 abonnementen. Ik denk dat ik de sim van O2 maar snel ga gebruiken en als het inderdaad zo tegenvalt, misschien kan ik dan mijn opzegging bij Vodafone teniet doen.

paul

Re: geen landelijke dekking van Telfort

Ongelezen bericht door paul »

het is inderdaad waar dat het een zooitje is bij O2. En dat ze niet echt klantvriedelijk zijn speelt daarin ook een grote rol. De medewerkers van de helpdesk kunnen inderdaad niet veel doen. Dit komt omdat dit geen personen zijn die bij O2 werken, maar bij het door O2 ingehuurde callcenter SNT. En neem maar gerust van mij aan dat de medewerkers die hier werken niet weten wat er allemaal moet gebeuren. Dit komt omdat de informatie die O2 naar hun klanten stuurt en aan hun personeel geeft niet volledig of correct is. Het lijkt wel of de mensen die het meeste verdienen en er het meeste verstand van zouden moeten hebben helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn. En dit geldt zowel voor het management van O2 als het management van het callcenter dat O2 ingeschakeld heeft SNT !!!!

Gesloten