LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Wil Zaaijer

nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door Wil Zaaijer »

Geachte dame/heer,

Op de website lees ik niets over bovengenoemd onderwerp.
Gaarne nader bericht.

Wil Zaaijer

Josephine

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door Josephine »

Het stond gisteravond nog op de site!
Dat je in denemarken auto's voor duizenden guldens goedkoper kon kopen.Maar ik zie het nergens meer staan.

Edwin

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door Edwin »

Mijn intresse was gewekt, nadat ik gehoord had over dit onderwerp. Maar ik kan het helaas niet vinden......jammer !!

Radar tv-redactie

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door Radar tv-redactie »

Het onderwerp staat sinds gisteravond op de website en is te vinden op: http://www.tros.nl/homepage/radar/onderwerp.php3?id=172"

Een apart document met gedetailleerde informatie is te vinden op: http://www.tros.nl/homepage/radar/autop ... illen.html

E.H. Kortlever

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door E.H. Kortlever »

Het zou beter zijn geweest als u volledig was geinformeerd.
De reden dat dit fenomeen gaat verdwijnen is omdat de autofabrikanten zich door de EU gedwongen zien de basisprijzen voor belasting in de EU gelijk te trekken. In het verleden zorgden ze er voor dat door te schuiven de hoge belastingen in sommige lande (ook Nederland) werden gecompenseert in landen als Duitsland ed.
Wat er nu gaat gebeuren is dat door de belasting in NL hier de auto's ca 10-15% duurder worden omdat onze overheid ook zulke geldwolven zijn maar daar hoor je niemand over

Marijke

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door Marijke »

Interessant onderwerp, een auto kopen in Denemarken. Ik kan alleen niet vinden wat ik zoek, namelijk een bedrijfsauto (op diesel) zoals een Renault Kangoo of Peugeot Partner of iets dergelijks. En dan woon ik ook nog in Belgie. Dus alle informatie hierover is welkom!

Frank

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door Frank »

Op de volgende link staan de prijzen van Peugeot bedrijfsauto's Denemarken.
http://www.peugeot.dk/brochurer/pdf/Pri ... evogne.PDF
Peugeot voert in dit land blijkbaar geen model 'partner'? En hoe dat zit met BTW etc., daar heb ik geen flauw benul van, zeker niet omdat het over Belgische tax gaat.

Zelf ben ik momenteel eveneens aan het inventariseren wat er bij komt kijken om een nog niet geïntroduceerde Peugeot 307 SW in Denemarken te kopen. Prijsverschil: rond de 4000 euro.
Misschien zijn er nog meer mensen die een Peugeot willen kopen. Het zou handig zijn om elkaar op de hoogte te houden over het een en ander.
Overigens is wel enige haast geboden, want de -bij succesnummes als de 307- gangbare lange levertijden zouden ervoor kunnen zorgen dat de auto pas in januari 2003 afgeleverd kan worden bij de deense dealer... en dat zou wel héél zuur zijn!

Frank

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door Frank »

Beste redactie... de link http://www.tros.nl/homepage/radar/onderwerp.php3?id=172

werkt als sinds 11-03 niet meer. Kunt u hier niets aan doen? Dit is tevens de reden waarom Wil Zaaijer deze thread startte. Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Bij voorbaat dank!

H.van Wattingen

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door H.van Wattingen »

In de autogids van de consumentenbond staat dat het in
de praktijk bijna onuitvoerbaar is om een auto te importeren
uit Denemarken ; als reden wordt opgegeven dat de dealer
niet meewerkt en het aanbod bij de dealer beperkt is zodat
er erg lange levertijden zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee;en weet iemand het internet-adres van een Volkswagendealer in Denemarken?
Ik kan namelijk niet achterhalen wat het voordeel is op
een New Beetle.

Bij voorbaat dank.

Michele Casu

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door Michele Casu »

Laat je niets wijsmaken, inderdaad zijn de basisprijzen in sommige e.u landen lager dan de prijzen in Nederland, voordat de auto echter "rijklaar" op Nederlands kenteken voor uw deur staat zijn er door u al aardig wat extra muntjes uitgegeven Voorbeeld:B.P.M 3.500 Euro, kosten voor R.D.W keuring 100 Euro( wachttijd 8 weken),verwijderingsbijdrage 45 euro,kosten voor transport variabel,of een 7 daags kenteken.alles bij elkaar een behoorlijke kostenpost, volgende vraag waar laat u uw inruilauto? deze kunt u niet in het buitenland inruilen,in Nederland wel. Als u de auto net als bij een buitenlandse dealer niet inruilt is de korting die u dan krijgt vele malen interessanter dan het relatief lage voordeel dat u aan het eind van het "invoertraject" overhouden kunt. Trouwens bij het later verkopen van een geimporteerde auto levert deze gegarandeerd een lagere prijs op dan een origineel nederlands geleverde auto.

Michael

Re: nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper

Ongelezen bericht door Michael »

Met bovenstaande ben ik het totaal niet eens, een nieuwe geimporteerde auto zal bij inruil nooit minder opbrengen, mits de specificatie van de auto vergelijkbaar is met een Nederlands model, dus let op standaarduitrusting en bij inruil belangrijke opties als ABS, Airco, metallic lak, etc. Een Deense dealer mag nooit tegenwerken om aan u een auto te leveren, sterker nog, hij is verplicht aan iedere EG burger die auto te leveren. Anders kunt u een klacht indienen bij de EG. Ook zaken als typegoedkeuring etc. levert geen probleem op, aangezien iedere auto een EG typegoedkeuring heeft.

Qua prijzen moet u opletten dat u een vergelijkbare spec besteld als in NL, dus geen appels met peren vergelijken. Uw winst zit in de netto prijs voor belastingen, immers de BTW en BPM moet u in NL gewoon betalen.

De landen met de goedkoopste netto prijzen in Europa zijn Nederland, Denemarken en Spanje, het loont de moeite om u daar in te verdiepen. Handel echter wel snel want de meeste merken verhogen per 1 feb 2003 de prijzen met 2 tot 4%. Daarnaast zullen er in 2003 nog meer prijsverhogingen door de automerken volgen, met als doel de netto prijzen in Europa gelijk te trekken

Gesloten