LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TASJES ALBERT HEIJN

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Ernst&Joyce

TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Ernst&Joyce »

tijdens een bezoekje aan de AH kwam ik bij de kassa tot de ontdekking dat ik geen tasje van huis had meegenomen.
dus bij de kassa aangekomen ging ik opzoek naar de prachtige subtiel gekleurde tasjes van de AH.
tot mijn grote verbazing is de prijs van deze tasjes simpelweg afgerond naar 20 eurocent = 0,4407 Hfl cent en dat was voor zover ik mij kan herinneren altijd 0,35 cent!
AH let dus inderdaad op de kleintjes misschien is het zo dat de productiekosten iets zijn gestegen maar een prijsverhoging van bijna 30%!!!!?????
ik vraag me af wat voor eurocalculator ze bij AH gebruiken......

Sandra

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Sandra »

Als je goed op je kassabon had gekeken dan zijn de tasjes 16 cent, omgerekend is dat 35 cent. Ik weet niet door welke bril u kijkt.

marina

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door marina »

Sandra dat klopt niet. In een finiaal in Amsterdam betaal ik 20 eurocent en in het finiaal in mijn woonplaats maar 16 euro cent. En wat ik niet begrijp van AH en andere winkels waar je voor een plastic tas moet betalen. Geef dan een blanco tas. Wij lopen nog eens reclame te maken voor hen. Moeten we ook nog voor betalen.

Maarten

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Maarten »

Het is niet dat AH verdient op die tasjes hoor, ooit weleens gehoord van milieu?? Op het moment dat we die tasjes gratis aanbieden aan de klant neemt 99% van de klanten een tasje mee. Aangezien AH 685 winkels heeft, komt er zo een aardige afvalstroom op gang. En reclame loop je ook als je truien van een bepaald merk koopt, of schoenen, en je auto. Ga je dan ook om korting vragen??

Anna

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Anna »

Oh AH maakt zich bezorgd om het milieu? Milieuschade valt wel mee, zeker als je de afvalberg bekijkt die je overhoudt als je met een tas boodschappen thuiskomt. Van al dat plastic die om producten zit, kan ik zelf een tassenfabriek beginnnen!

Ahaatje

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Ahaatje »

De kassa's worden via een hoofdcomputer aangestuurd.
De tasjes zijn tot op de dag van vandaag 0,16 euro cent. Er staat wel een standaard bordje van 20 cent, maar het is 0,16. Als de prijs lager is dan op het bordje staat, hoor je de mensen niet zeggen, heee je slaat te weinig aan, maar teveel.... dan is de winkel te klein.

Wouter

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Wouter »

MARINA SCHREEF:

Sandra dat klopt niet. In een finiaal in Amsterdam betaal ik 20 eurocent en in het finiaal in mijn woonplaats maar 16 euro cent. En wat ik niet begrijp van AH en andere winkels waar je voor een plastic tas moet betalen. Geef dan een blanco tas. Wij lopen nog eens reclame te maken voor hen. Moeten we ook nog voor betalen.
---------------------------------------------------------

Dit kan, waarschijnlijk zal het filiaal waar je 20 eurocent moet betalen een zelfstandige ondernemer zijn. Die werkt onder de naam Albert Heijn en heeft ook het asortiment van Albert Heijn, maar die zelfstandige ondernemer mag zelf zijn eigen prijzen bepalen (wel tot een bepaalde grens volgens mij)

En dus kan hij zijn tasjes 20 cent maken, terwijl ze in een echt filiaal 16 cent zijn.

Zelf werk ik voor Laurus (Super de Boer, Edah en Konmar), en die heeft ook zulke zelfstandige ondernemers, kunnen ook gedeeltelijk hun eigen prijzen bepalen.
(Alhoewel de tasjes in ons filiaal 10 cent kosten ;))

Vaak herken je een zelfstandige ondernemer door een achternaam die achter de winkel staat.

Bijv.: Super de Boer Jansen (Of in dit geval: AH Jansen)

pfft

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door pfft »

Neem gewoon een boodschappentas mee.
Wat een gezanik, om een tas. En krab gelijk het merk nike van je schoenen en haal het embleem esprit van je t-shirt, je bent toch gek om voor een bedrijf reclame te lopen.
Nee het blijkt wel weer dat dit echte Hollanders zijn, alles moet goedkoop en het liefst voor niks.
Pak een lege doos en doe daar je boodschappen in, of zit daar ook al teveel reclame op gedrukt

rick

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door rick »

inderdaad!!!! Als je voor je boodschappen naar de duurste supermarkt in Nederland gaat, **** dan aub niet over 4 cent!!! Ga dan boodschappen doen in een andere winkel, waar je in vergelijking met AH tientallen euros per maand en honderden/duizenden euros per jaar bespaart. ASO!!!!

Mark

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Mark »

ten eerste PFTTT(zo maakt mijn achterwerk wel eens geluid).
ten tweede RICK (suck my ....)
Ze hebben gelijk, als je voor 50 euro boodschappen doet kan er dan geen tasje af?
Bij de praxis of gamma krijg je toch ook een tasje gratis, ook al koop je alleen een kwast van 1 eurie.
En als het om het milieu te doen (dat je er voor moet betalen en zo gestimuleerd wordt om volgende keer een tasje mee te nemen)was zou het beter zijn om de tassen niet het bedrukken.

Interned
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2003 21:03

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Interned »

Bij blokker krijg je niet eens een tas mee als het niet past in een klein tasje.Die grote plastic tassen moet je betalen.
Dus moet je tot deur (dit is een blokker met 3 verdiepingen)gaan sjouwen ,met onhandige dozen , waar wel een sticker op is gedaan.Ben je buiten dan kan je ze in je eigen tas doen.Van de mediamarkt.Dus iedereen betaalt gewoon die plastic tassen.
Bij kruidvat of trekpleister (ook van kruidvat) of Mediamarkt of zo krijg je ze wel voor niks.

Juist voor een kwastje bij praxis of gamma is het natuurlijk
onzin om een tasje te nemen.
Die goedkope supers hebben ook nadelen .Zo moet je bij Lidl een half uur in de rij staan en hebben ze veel minder producten.Die hebben trouwens nog nooit van biologisch of milieuvriendelijk gehoord.
Goedkoop zijn heeft ook zijn gevolgen .Zo is het ook met kleding als je weet hoe het is gemaakt.

Gast

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Gast »

Vooral als het van cotton is.

sandra78

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door sandra78 »

Ik moet even reageren op de tasjes van de super, want die zijn bij ons ook 20 cent terwijl ze bij albert heijn 16 cent kosten :shock:

sandra78

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door sandra78 »

Trouwens dat gezeur om die tassen, koop een goede stevige tas, en gebruik die, dan ben je elke keer 16 of 20 cent goedkoper uit, je loopt niet met reclame van een bedrijf rond en het is beter voor het milieu. dan is iedereen gelukkig.

Michel

Re: TASJES ALBERT HEIJN

Ongelezen bericht door Michel »

Pak gewoon een lege doos. Die zijn gratis :D

Gesloten