LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ParTrust Obligatie

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
J. Kok

ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door J. Kok »

Heeft iemand ervaring met ParTrust Tranche-II Obligatie
(PTO-II) ?

Een financieel adviseur heeft ons de brochure gegeven en
alles lijkt te mooi om waar te zijn ......

peter8

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door peter8 »

dit hoort niet bij vloeren

gast856

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door gast856 »

dit lijkt me toch iets meer voor beleggers

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door Hollander »

Ik ken ParTrust niet, maar er blijkt wel een AFM onderzoek tegen hen te lopen.


http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home ... gersma.xml

M.H. van den Berg
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 18:22

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door M.H. van den Berg »

Ik las allerlei negatieve berichten over ParTrusT. Ik beleg sinds 1999 bij deze maatschappij (eenmaal verlengd) en ik ben alleen maar lovend. Elke maand krijg ik keurig mijn rente en toen de eerste termijn verstreken was, werd me gevraagd of ik het bedrag teruggestort wilde krijgen of opnieuw wilde inleggen.
Ik koos voor het laatste.

Natuurlijk zijn er allerlei malafide bedrijven. Maar als een bedrijf al tien jaar op deze manier geld uit de markt haalt, altijd correct de rente betaalt aan haar investeerders, waarom zou zo'n bedrijf dan - alleen maar omdat een de 50.000 inleg vereist is? - als 'fout' bestempeld moeten worden. Ik ben uitermate tevreden en dat mag ook wel eens gezegd worden.

M.H. van den Berg

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Par Trust.

Gevonden;
--------------------------------------------
0,8% Converteerbare premie obligatie DHPI
Aanbieder ParTrust Beheer BV
Oordeel F

Wie denkt dat de toezichthouder op de financiële markten alle nieuwe producten onderzoekt en beoordeelt, heeft het mis. Sommige aanbieders vallen niet onder het toezicht of glippen door de mazen van de wet. Zo geldt de vreemde regel dat obligaties met een minimale inleg van € 50.000 worden gezien als professionele belegging. Door dat minimumbedrag geldt een vrijstelling onder de Wet Toezicht Kredietwezen. ParTrust Beheer uit Breda maakt gebruik van deze vrijstelling bij het aanbieden van een 10,8% converteerbare obligatielening. De rente wordt gegarandeerd door ParTrust zelf. Een check van de jaarrekening van ParTrust leert dat het een waardeloze garantie is: de vennootschap had eind 2002 slechts € 121.000 vermogen tegenover 5,3 miljoen aan schulden. In totaal wil men € 750.000 ophalen van beleggers. Vervolgens wordt het geld doorgeleend aan het Amerikaanse Desert Health Products Inc (DHPI) gevestigd in Scottsdale Arizona. Deze onderneming bouwt aan een portefeuille van gezondheidsproducten zoals voedingssupplementen. Aanbieder ParTrust geeft aan dat DHPI over 2004 een positief resultaat verwacht. De winst moet in 2005 sterk gaan toenemen. Op internet vinden we de jaarcijfers van de laatste drie jaar en die stellen zwaar teleur. De omzet van DHPI is in 2003 gehalveerd ten opzichte van 2001. Bovendien is er sprake van een negatief eigen vermogen van ruim 1,8 miljoen dollar door opgelopen verliezen van ruim 8,7 miljoen dollar. De onderneming heeft een beursnotering in de Verenigde Staten. Denk niet dat de onderneming daarvoor aan strenge eisen van Amerikaanse toezichthouders moet voldoen. De notering is namelijk aan het OTC Bulletin Board van de Nasdaq, een broedplaats van kleine en obscure bedrijven en bedrijfjes. Trots wordt gemeld dat aan een echte beursnotering wordt gewerkt, maar voorlopig is daar nog geen sprake van. Om extra zekerheden voor u als belegger in te bouwen krijgt u ter dekking van uw lening een pakket aandelen in DHPI aangeboden. ParTrust spreekt van een liquide belegging vanwege de beursnotering. Daarbij moet u zich realiseren dat de koers in de laatste twaalf maanden enorm fluctueerde bij relatief geringe omzetten. Dit is duidelijk geen belegging voor serieuze beleggers maar pure speculatie met een enorm risico.
---------------------------------------
Voldoende info zo?

Grootvader

M.H. van den Berg
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 18:22

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door M.H. van den Berg »

Ik had vroeger een zeer wijze grootvader op wiens oordeel ik blind kon varen, omdat hij zich nooit in de boot (of kano) liet nemen. Hij liet zich altijd terdege informeren alvorens met een antwoord te komen.
Het artikel waar u, kanovarende grootvader, (waarom een/deze nickname?) mij voldoende informatie mee denkt te geven, is van de hand van Kapé Breukelaar en werd november 2004 gepubliceerd in het tijdschrift ‘Op de deurmat’.
We zijn inmiddels drie jaar verder. ParTrusT heeft in haar bijna tienjarig bestaan meerdere obligaties uitgeven. In de acht jaar dat ik participeer in ParTrusT, heb ik aan een aantal deelgenomen.
Ik ken ook de obligatie van Desert Health Products Inc. (DHPI) waaraan u refereert. Deze obligatie liep nog niet zo lang geleden af. Met DHPI liep het ook af, maar dan slécht. Dit Amerikaanse bedrijf waar ParTrusT voldoende vertrouwen in had om er mee in zee te gaan, is intussen gefailleerd. De aandelen die ParTrust toentertijd ter dekking van de lening aanbood, hebben dus geen enkele waarde meer.
In het prospectus dat ParTrusT haar beleggers inzake deze obligatie stuurde, werd ten aanzien van de einduitkering geen enkele garantie gegeven. Pech voor de beleggers, zou je denken. Of eigen schuld-pikke-bult. Want je weet toch dat je gezien wordt als een professionele belegger - en dus in staat bent risico’s te onderkennen en te dragen - wanneer je je inlaat met een bedrijf dat boven de € 50.000 grens opereert?
Een citaat uit het artikel waar u me op wijst: “Deze aanbieders vallen niet onder het toezicht of glippen door de mazen van de wet. Door dat minimumbedrag geldt een vrijstelling onder de Wet Toezicht Kredietwezen”.
Het valt me op dat keer op keer de indruk wordt gewekt dat bedrijven die onder ‘toezicht’ vallen (van WTK of AMF) als betrouwbaar worden afgeschilderd en de rest over één - slechte - kam geschoren wordt.
Ik ga liever op mijn eigen ervaring af. De beleggers die een DHPI-obligatie hadden, ontvingen maandelijks hun rente. Aan het einde van de beleggingsperiode bleek DHPI failliet te zijn. Dág ingelegd bedrag …
Nee dus. ParTrusT - zonder hiertoe verplicht te zijn – keerde de beleggers hun ingelegde gelden uit en droeg zélf het verlies.
Wie belegt, loopt altijd risico. Ik beleg bij ParTrusT. Een bedrijf dat klaarblijkelijk groot genoeg is om de financiële draagkracht te hebben haar beleggers schadeloos te stellen en klein genoeg om er alles aan te willen doen naam en integriteit hoog te houden.
Maar daar lees je niets over. Of – dat zou mooi zijn – zou de heer Kapé Breukelaar een vervolg schrijven op het door u aan mij ter informatie gestuurde artikel?

Met vriendelijke groet,

M.H. van den Berg

lammeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2007 21:46

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door lammeren »

Ook ik heb alleen maar goede ervaringen met partrust rente haast altijd op tijd dus prima.
Ik had 2 obligaties de eerste die ik had 5 jaar geleden afgesloten de tweede 3 jaar geleden liepen allebei recentelijk af heb inmiddels alles teruggestoord gekregen.
Ik heb het terug laten storten vanwege de bekende indianen verhalen kon nu zelf ondervinden wat nou hier van waar is.
De tweede obligatie was er eentje van DHPI is niet zo goed afgelopen voor Partrust heb ik niets van gemerkt ook gewoon mijn rente's ontvangen en het totale bedrag is reeds uitgekeerd.
Mijn ervaringen met Partrust zijn dus ook goed ik ga dus ook weer een nieuwe obligatie nemen.

Met vriendelijke groet,

lampie

M.H. van den Berg
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 18:22

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door M.H. van den Berg »

Tros Radar meende een advertentie (?) te moeten plaatsen van advocatenbureau Lexius. Ik reageerde, omdat ik alle negatieve publiciteit rondom ParTrusT zo langzamerhand beu ben. Dit raakt mij als belegger van een gezond bedrijf dat door toedoen van onjuiste berichtgeving in een fout vaarwater terecht kan komen. Daardoor, en niet door de bedrijfsvoering van ParTrusT, kan ik als belegger schade oplopen.

Ik heb dit geplaatst op een ander forum van Tros Radar, maar omdat ik ieder die zich interesseert voor ParTrusT wil bereiken, plaats ik het ook hier:


Er heerst, stelt Justuis van Lexiusadvocaten, een toenemende onrust onder beleggers bij de beleggingsmaatschappij ParTrusT. Letterlijk staat er: Een aantal beleggers hebben (heeft: dit terzijde) advocaat mr. R.A. van Dijk van advocatenkantoor Lexius verzocht om in de eerste instantie informatie te vergaren en te communiceren met ParTrusT. Lexius zou graag een iedere (ieder?) die via ParTrusT heeft belegt (echt waar: belegt met een t, hoe bestaat het?! :roll: ) uitnodigen deel te nemen in een collectief teneinde zo effectief en helder mogelijk te communiceren met ParTrusT en snel als groep te kunnen acteren.


Ik beleg sinds 1999 bij ParTrusT, een solide beleggingsmaatschappij. In al die jaren (ik heb keer op keer herbelegd) ontving ik elke maand keurig mijn rente. Ik werk zelf als journaliste/tekstschrijver en erger me gruwelijk aan de negatieve, niet onderbouwde, aandacht vanuit de media. Ook erger ik me aan 'serie-schrijven': krant één publiceert iets en het wordt klakkeloos overgenomen. Wat leert de School voor de Journalistiek: onderzoek alvorens tot publicatie over te gaan.
Breng het geleerde in de praktijk, dames/heren journalisten en mijnheer Mos in het bijzonder! Uw publicaties hebben een gezond bedrijf schade berokkend. Maar niet alleen ParTrusT kreeg zomaar te maken met een onterechte storm (ook in een glas water kan het hard waaien): beleggers werden hierdoor eveneens ongerust en dus gedupeerd. En als angst regeert, volgen slapeloze nachten!
We kennen allemaal het Buckler-effect: door negatieve publiciteit kan een bedrijf en/of product ten gronde gaan.
Beleggers bij ParTrusT doen er m.i. goed aan zich te groeperen. Niet om zich te melden bij dit advocatenbureau (waarvan ik hoop dat de juridisch kennis groter is dan wat er op taalkundig gebied in huis is) maar om gezamenlijk een vuist te maken richting de media.
De Telegraaf heeft een rectificatie geplaatst in de krant van 13 september en zal een schadeclaim moeten betalen. Besef goed, medebeleggers van ParTrusT, dat dit bedrijf groeit en bloeit en al tien jaar zijn verplichtingen is nagekomen. En zelfs meer dan dat, zoals de DHPI-beleggers weten.

Ik vind dat wij als beleggers solidair moeten zijn. Ik vind dat we niet mee moeten huilen met valse mediawolven, want als we dat doen, graven we ons eigen financiele graf. ParTrusT verdient vertrouwen. En ik, al negen jaar belegger, mag dat zeggen. En wil dat ook nadrukkelijk zeggen.

Met vriendelijke groet,

Margon van den Berg

[email protected][/u]

rosas
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jul 2006 00:12

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door rosas »

Uit een open brief die iedereen kan lezen op www.bartelsadvocaten.nl blijkt dat Margon van den Berg van Phoenix Publicity ook optreedt als "mol" van Partrust. Gewoon zich voordoen als gedupeerde belegger en vervolgens alles doorspelen aan Partrust. Geen wonder dat ze positieve commentaren geeft van deze beleggingsclub. Overigens schrijft ze ook als "journalist" stukjes voor regionale bladen.

Foute boel deze dame en vreemd dat ze zich met deze zaken inlaat.

Rosa S.

M.H. van den Berg
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 18:22

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door M.H. van den Berg »

Beste mevrouw Rosa,

Ik heb geen publiciteitsbureau. Ik heb een tekstschrijfbureau en schrijf onder meer voor de regionale huis-aan-huisbladen (de jubilerende zangvereniging; oma die op haar 80-ste nog haar zwemdiploma haalt .... ) én ik werk als docente Nederlands (0,6 FTE).
Ik ben belegger bij ParTrusT. Een belangrijk deel van mijn gezinsinkomen - ik ben inderdaad alleenstaand moeder met vier kinderen - bestond uit de rente die ik van ParTrusT ontving. Mijn hele financiele leven én toekomst staat op z'n kop, mevrouw Rosa. Ik mis niet alleen de maandelijkse rente maar als de ellende rondom ParTrusT nog veel langer duurt, red ik het financieel niet meer. Mijn erfenis staat bij ParTrusT. Ik werk pas sinds dit schooljaar als docente. De tien daaraan voorafgaande jaren (zolang ben ik gescheiden) uitsluitend als tekstschrijfster. Dus geen pensioen, geen sociale zekerheden. Een van de redenen waarom ik nu weer voor de klas sta.

Wat in die Open Brief waaraan u refereert niet is opgenomen - hoewel ik dit de schrijver wel gemeld heb - is dat ik ParTrusT, eigenaren en medewerkers, ken. Begin deze eeuw heb ik een paar jaar een aantal Nieuwsbrieven voor hen verzorgd. ParTrusT is een bedrijf waar eerlijke mensen aan het roer staan, die - uiteraard - geld willen verdienen maar op een integere, eerlijke manier. Dat is mijn mening, mevrouw Rosa, gestoeld op gevoel.
Ik word nu neergezet als 'de mol' van ParTrusT. Ik vind het drie keer best. Zonder daartoe van wie ook opdracht toe hebben gekregen, ben ik op onderzoek gegaan. Want het gaat om MIJN geld. Ik vecht liever, dan dat ik slachtoffer ben.
Ik ben een e-mailwisseling aangegaan met de heer Breukelaar (de schrijver van de Open Brief). Ik heb niet onder valse voorwendselen informatie ingewonnen. Ik heb precies gezegd wie ik was (naam, emailadres, telefoonnummer kenbaar gemaakt), maar ook hoe ik ParTrusT heb leren kennen en ik bén belegger. Mijn verhaal wordt als ´tranentrekkend´ afgedaan.
Dat doet geen pijn. Mijn pijn vindt zijn oorsprong in de media-hetze die rondom ParTrusT is ontstaan, waardoor dit bedrijf in zwaar weer is geraakt. En waardoor ik nu niet meer weet hoe ik het maandelijks rond moet breien én waardoor ik misschien mijn erfenis - mijn financiele zekerheid voor de toekomst - kwijt ben.
Ik geloof in de oplossing die ParTrusT haar beleggers biedt. Ik heb dan ook 'ja' gezegd tegen hun voorstel. Veel liever had ik gehad dat alles nog was zoals het was. Maar dat lijkt me vrij logisch.
Ik heb me niet voorgedaan, zoals u schreef, als gedupeerde belegger: ik ben er één. Ik neem u uw reactie niet kwalijk, want u gelooft wat er geschreven staat. En daarin ligt dan ook de bron van alle kwaad. Mensen geloven wat er geschreven staat. Negatieve berichtgeving ondermijnt elk bedrijf. Ook de slager op de hoek maar zeer zeker een bedrijf dat met geld van derden werkt. Geld is vertrouwen. En wanneer een journalist een bedrijf 'omstreden' noemt (ook al komt de negatieve berichtgeving uit zijn koker) dan is dat bedrijf ineens omstreden. Andere kranten nemen het klakkeloos over en de artikelen blijven te googlen op het internet. Ook de rectificatie (Telegraaf) blijft te googlen, maar er is vuur gemaakt en de rook blijft kringelen.
Ze komen aan MIJN GELD, mevrouw Rosa. En nogmaals: ik vecht liever dan dat ik slachtoffer ben. Ik hoop van harte dat de oplossing die ParTrusT haar beleggers biedt, breed gedragen wordt.

Ik (maar dat geldt ongetwijfeld voor iedereen die financieel betrokken is bij ParTrusT) prijs de dag dat ik niet meer uren voordat de wekker gaat wakker word.

Met vriendelijke groet,

Margon van den Berg

rosas
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jul 2006 00:12

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door rosas »

Geachte mevrouw Van den Berg,

Ik heb de open brief er nog eens op nagelezen en er staan nog al wat beschuldigingen aan uw adres. Er staat onder andere dat u de correspondentie gewoon heeft doorgespeeld aan Partrust zonder toestemming te vragen. Dat lijkt mij niet kunnen. Zij hebben dat weer gebruikt hebben voor alle beschuldigingen die in de brief van Partrust staan. Die schijnen vervolgens weer helemaal onjuist te zijn.

Mijn broer is ook slachtoffer van Partrust, krijgt al maanden geen rente meer uitbetaald, vraagt om aflossing en wordt elke keer met een kluitje het riet ingestuurd. Hij wil gewoon de aflossing waar hij recht op heeft. Op internet vind ik kritieken die in 2004 al heel negatief waren. Toen waren de cijfers van Partrust al slecht. Stom dat hij dat niet eerder had gelezen, maar meer dan 10% rente lijkt gewoon heel aantrekkelijk. waar ik mij aan erger is dat spaarders bij banken gewoon een garantie hebben van tig duizend euro en bij dit soort beleggingen sta je in de kou.

Ik hoop voor mijn broer (tegen beter weten in?) dat het nog goed komt, maar Partrust komt gewoon afspraken en toezeggingen niet na. U schrijft de eigenaren te kennen, dus waarom zeggen ze steeds dingen toe die ze niet waar kunnen maken?

Groet, Rosa

M.H. van den Berg
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 18:22

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door M.H. van den Berg »

Beste Rosa,

In een van mijn vorige postings vermeldde ik mijn emailadres. Ik heb aangegeven dat medebeleggers me kunnen mailen.
Niet, dat wil ik even heel nadrukkelijk zeggen, in opdracht van ParTrusT maar omdat ik daar zelf behoefte aan had/heb. Het was mijn eerste kennismaking met het fenomeen forum, maar je plaatst iets op zo'n openbaar forum en de een leest het zus en de ander zo. Ik ben wat voorzichtiger geworden

Als jij of je broer contact met me op wil nemen, prima.

Laten we hopen dat 2009 voor ParTrusT (en dus voor ons) een goed jaar wordt. Je broer is ongetwijfeld op de hoogte van de oplossing die ParTrusT biedt. Heeft hij al een beslissing genomen?

groet,

Margon ([email protected]

belegger Bas
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2009 07:54

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door belegger Bas »

Partrust is dus ter ziele en niet voor niets. Mensen die beleggen zijn heel vaak blind voor de risico's. Om geld te beleggen moet je heel zeker zijn en toegeven dat de mogelijkheid daar is dat je het kwijt raakt. Is het niet door de markt, dan kan het ongelukkig genoeg door fraude zijn. Ik hoop voor mw van den Berg dat zijn nu niet op straat staat, maar het verlies kan opvangen. Het zal lastig zijn.

rararendement
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:31

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door rararendement »

Ja natuurlijk was Partrust geweldig want: "Ik kreeg altijd netjes mijn geld...". Dat was met Golden Sun en Royal Dubai en Rene van den Berg ook

Ja he he. Als ik van u 50.000 euro krijg kan ik u sowieso 10 jaar lang 5000 euro rente betalen. En omdat u dat zo fijn vindt gaat u een dergelijk fonds dan vooral aanraden aan anderen. En zo kan dat fonds nog vrolijk een tijdje blijven bestaan. Dat heet een Pyramidespel. En zo zijn er nog wel wat fondsen die dat spelletje spelen. Trap er nou eens niet in.

lenyvanhees
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2009 18:57

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door lenyvanhees »

Op 20 mei hebben wij een brief ontvangen van de Belangenvereniging Obligatiehouders Partrust. Ik neem aan dat er op het forum hier meerdere mensen zijn, die deze brief ontvangen hebben. Wat vinden jullie ervan? Gaat dit weer geld kosten?? Schieten we er iets mee op? Wij zijn voorzichtig geworden met handtekening ergens onder zetten. Zouden jullie hierop willen reageren?

vanhethorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2009 00:26

Re: ParTrust Obligatie

Ongelezen bericht door vanhethorst »

Heren en dames beleggers,

Heeft u er eigenlijk wel enig idee van waar u zich de afgelopen jaren mee heeft beziggehouden via uw beleggings-hobby? Uw geld draagt rechtstreeks bij aan de vernietiging van regenwoud. U bent hiervoor dus op persoonlijke titel verantwoordelijk. Ik neem u dat zeer kwalijk.

Wereldwijd wordt er in een razend tempo een eind gemaakt aan heel bijzondere bosbiotopen en verdwijnt de groene long die wij op deze aardkloot juist zo heel erg nodig hebben. Het is aangetoond dat zelfs in ''duurzaam'' gehouden bosarealen grootschalig illegaal wordt gekapt en dat de bewindvoerders ter plekke kilo's boter op hun hoofd hebben bij de naleving van de bescherming van het woud. U kunt zich voorstellen wat er gaande is in gebieden waar er ''normaal'' wordt gekapt. Op het moment dat er ergens een weg wordt gerealiseerd en er dus een verbinding is gemaakt met het reeds gekapte achterland gaat de vernietiging loeihard verder.

Het is een smerige corrupte bende in deze houthandel waar ook nog het nodige bloed vloeit. Enerzijds zijn er mensen die met gevaar voor eigen leven vechten tegen de bierkaai om te proberen de wetteloosheid tot staan te brengen waarmee lukraak kap-concessies worden afgegeven van gebieden waar indianen leven. Anderzijds heb je criminelen die in een onderlinge ''allen gegen allen'' hout stropen waar ze kunnen. In hun kielzog vernielen ze de meest wonderlijke natuurlijke gebieden die er op deze wereld zijn en laten ze een gehavend bos achter dat vervolgens door boeren wordt platgebrand. En dan heb je nog de ''professionele'' vernietigers, die met honderden meters lange kettingen, gespannen tussen draglines, in een keer hectares woud tegen de vlakte drukken. Het is weerzinwekkend. En dan hiermee geld willen verdienen!

Met betrekking tot het voor u tegenvallende nieuws dat er problemen zijn met ParTrust zou ik zeggen; boontje komt om zijn loontje! Wat mij betreft financiert u ernstige misdaad en kan u wat jaartjes gaan brommen in de nor!

John.

Bijgevoegd beeld Google Earth van vernieling regenwoud in Guyana. Dit gaat echt heel erg hard...
Guyana.jpg
(94.23 KiB) 1345 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Gesloten