LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packard Bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Eduard van den Dikkenberg

Packard Bell

Ongelezen bericht door Eduard van den Dikkenberg »

Mensen die technische kennis hebben van een pc kunnen een Packard Bell kopen, mensen die echter technische kennis van een pc hebben WETEN dat ze GEEN Packard Bell moeten kopen.

Alle andere consumenten raad ik aan om een ander merk te kopen.

Packard Bell is wederom uitgeroepen tot beste service en helpdesk-aanbieder, maar ik vraag me eigenlijk wel af, waarom eigenlijk?
Ik verkoop 'helaas'zelf ook Packard Bell pc's, maar vermeld er echter wel bij dat je de pc zo moet laten, als toen je hem kocht, d.w.z. geen andere software erop en geen andere hardware toevoegen.
Dan heb je kans dat je een goede pc hebt en houdt.


Dat wilde ik even kwijt,

Eduard

zegeltje

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door zegeltje »

Nou ik heb een PB en heb nergens last van ...heb daarvoor 2 Compaq's gehad..en dat was pas een ramp...men moet niet zo zeuren...je hebt overal een slecht apparaat tussen...en mensen zeuren gauw...soms denken mensen..van ik koop zo'n ding en hij doet alles vanzelf, maar zo werkt het niet...dus ik zou zeggen ...niet zo zeuren maar ff de handleidingen goed lezen dan komt het dik in orde...een mercedes staat vaak ook aan de kant van de weg met pech..en niet alleen goedkope auto's...de groeten...

Marlin

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Marlin »

Jammer dat dit forum niet eerder bij me bekend was. ook wij hebben problemen met de PC van Packard Bell, en als ik alle verhalen lees van de computers, word ik daar niet vrolijk van. Ook wij hebben nog garantie en dan wordt je gedwongen om eerst een verlengde garantieperiode van 2 jaar af te sluiten voordat men je wil helpen via de helpdesk.
Volgens mij mag dit befrijf eerst wel eens in het woordenboek op gaan zoeken wat het woord service inhoud.

Sharon

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Sharon »

Hallo, ook ik wilde een PC van PB gaan kopen. Tot mijn vriend er op wees dat die van mijn ouders al kapot was na een jaar door een defecte harde schijf. Na een beetje na vraag bleek ook dat meerdere mensen in mijn omgeving dit probleem hebben gehad. Ik ken nu ongeveer 5 mensen bij wie de harde schijf na een jaar of 1,5 jaar kapot was. Deze moest geheel worden vernieuwd, wat een dure grap was. Dus wees gewaarschuwd en neem een ander merk.
Groetjes sharon... PS. Al deze computers zijn verkregen via een PC prive project, viel mij op.

W. Claassen

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door W. Claassen »

Als ICT-medewerker binnen ons bedrijf werd ik nauw betrokken bij een pc-prive project. Je mocht kopen wat je wilde tot een bedrag van f 5000,--
Was ik maar niet bij het project betrokken geraakt. Veel PB had uitval althans, er was na verloop van tijd iets mee.
Bijna niet te herstellen, zelfs niet met al mijn ervaring. PB-servicedesk verwijst bijna uitsluitend naar een bijgeleverde cd-rom om de boel te redden. Ook deze cd's waren maar half-werkende produkten.
Haal aub nooit zo'n ding in huis, dat bespaart jezelf en een ander een hoop ellende.
Overigens er waren ook werkende pb-systemen die tot en met heden nog steeds goed draaien. Maar krjg er maar geen problemen mee!!!

C Kamphuis

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door C Kamphuis »

Packard Bell, geen problemen ! ..... totdat de garantie is verlopen. Nooit weer een Packard Bell voor ons. Na anderhalf jaar hield hij ermee op. Na veel heen en weer gebel met de helpdesk (50cent/min) en geen resultaat toch maar op laten halen en kijken wat er kapot was (dit kost altijd 94 Euro!!). Bericht: Moederbord kapot. Kosten: 750 Euro. (Volgens mij kost een moederbord rond de 80 Euro, vaag). Wat een gigantische afzetterij.... nu gaan we voor die 750 Euro maar een nieuwe computer halen!! Leuk en lekker handig dat zo'n computer het maar liefst anderhalf jaar lang uithoudt (en vooral net na de garantie)....

Wim

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Wim »

Ook wij hebben problemen met onze Packard Bell pc, het begon al toen die net een jaar oud was, brander stuk, nieuwe gekocht, want bij PB betaal je meer dan dat je zelf een nieuwe koopt, een paar maanden later begaf de monitor het, beeldbuis kapot, weer hoeft je van PB geen service te verwachten. Nu zijn we zo ver, dat we de geschillencommissie in gaan schakelen, ook al is de pc een jaar oud, moet PB zorg dragen voor een deugdelijk apparaat, onze pc kostte f5300,-- en dan mogen we er van uit gaan, dat we er een paar jaar mee kunnen doen, zonder, grote kosten te moeten maken, dat staat nl. in de Nederlandse wetgeving. Dus ik raad mensen aan die zo'n PB pc hebben en die al na een jaar voor grote onkosten komen te staan de geschillencommissie voor computers in te schakelen, en je recht toch te halen, je hebt er recht op, laat je niet met een kluitje het riet in sturen.

John Hogaarts

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door John Hogaarts »

Ik heb een PB P2 533 mHz 8 GB harde schijf (opgedeeld in C/D/E/F)Ik heb er een HP 4300C scanner en Epson 660C printer op aangesloten via de usb,draadloze muis.Windows 98 en diverse andere software en nog 128 mb geheugen.Ik heb hem nu 3 jaar en draait nog steeds zonder problemen als een tierelier.Misschien moet je er geluk mee hebben.Ik heb nu een dikke sky gekocht.
Dit wilde ik even kwijt,
John

ThaDreaMer

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door ThaDreaMer »

Ik ben zelf geen gebruiken van een PB of wat voor merk dan ook. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die een PB hebben en/of hadden er en een helehoop daarvan problemen mee hadden.

Het feest wordt pas echt leuk als je denk de boel te gaan partitioneren en al je belangrijke data op een andere deel van de schijf zet en je moet van die PB helpdesk de restore gebruiken om windows opnieuw te installen ofzo... Ervaring wees uit dat je alleen je C schijf weer had en voor de rest was je ALLES KWIJT. Kortom ik heb een gruwelijke hekel aan die restore cd, als je het doet laat dan die bootsector van de hd met rust zodat mensen hun partities kunnen behouden.

Een gelukkige kloon gebruiker

Ria Maaskant

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Ria Maaskant »

ook ik heb een PB met veel ellende in het begin.
help desk was onbehouwen, men vroeg zelfs of ik iedere dag met mijn pc liep te sjouwen, waarop ik toen deze jongen zei, dat ik hem iedere dag van 2 hoog naar beneden liet stuiten. antwoord: geen wonder dat ie kapot is.
binnen 2 maanden had ik een nieuw moederbord, een nieuwe harde schijf, een nieuwe cd drive en na ongeveer ongeveer 9 maanden na aankoop een nieuw beeldscherm.
na een gesprek van de leverancier waar ik hem gekocht had, het hoofd technische dienst van PB was de hele boel meteen geregeld, ook met een verlengde garantie, waarmee ik ook de goedkope helpdesk mee kan bellen.
Nu 1 jaar na aankoop nog steeds geen problemen, ook niet met de eerst PB, die nu ongeveer 5 jaar oud is heb ik nog geen problemen.
dus bij mij is het alsnog goed afgelopen.

Martijn

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Martijn »

JAJA wat raar dat ik dat geklaag over Packard bell en ComPRAK elke keer maar weer hoor.
Wat me eigelijk nog het meest dwarszit is het feit dat ze vaak met eigen hardware werken en ja op die manier kan ik een moederboard ook durder maken dan een simpel atx mainboardje.
Koop gewoon een PC bij de lokale pc boer maar kijk wel uit want ook daar kunnen wel mindere tussen zitten maar meestal kunnen zij het zich niet veroorloven om slechte spullen te leveren omdat het vaak eenmanszaken zijn en de concurrentie groot is.
Koop dus geen groot merk maar koop je pc om de hoek!en nee ik heb geen pc zaak ik koop alles los en zet het inelkaar.

Fred Van den Munckhof

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Fred Van den Munckhof »

sinds dec. 2000 heb ik de Imedia van PB.
Hiervoor had ik ook een PB.
Bij allebei het moederbord naar alle tevredenheid vervangen door PB d.m.v. pick up & return service. Bij het laatste model zelfs 4 maanden na de garantie!! Mijn eerste PB dateert van 1997. Hij doet het nog uitstekend.

Fred.

richard

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door richard »

Ik heb ook een PB en heb er geen ernstige probleem mee gehad en ook niet toen ik er nieuwe hardware in heb gezet.... Dus niet alle PB's zijn slecht zoals sommige beweren.....
Alleen is mijn systeem wel erg crash gevoelig, maar dat kan ook aan Windows 98 SE liggen.

Het beste is om regelmatig een back up te maken, en een keer per jaar de hele Windows versie op nieuw te instaleren.
Dit geldt ook voor een comp die nieuw uit de doos komt en meteen software conflicten heeft, gewoon alles op nieuw instaleren is de makelijkste weg....en dus niet de help desk bellen...

Als er ernstige conflicten op treden is het vaak weinig zin vol om van een help desk te verwachten dat ze de boel uit de knoop halen, het kan aan zoveel factoren liggen dat het als het om software gaat vrijwel niet te doen is om dat telefonisch op te lossen met een help desk medewerker..

En als een comp na de garantie kapot gaat, moet je de leverancier al helemaal niet op bellen, die zijn veel te duur en weten niets meer dan die computer specialist om de hoek, tenzij je een specifiek onderdeel moet hebben die alleen door BP geleverd kan worden..
Bovendien alle benodigde gegevens zijn meestal meegeleverd of zo van het internet af te halen....

marina

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door marina »

Nou ik heb 5 jaar geleden een Packard Hell gekocht.
Want zo worden ze genoemd. Echt vreselijk. Beroerde service.
Echt vanaf het begin had ik al ellende. Ik raad je aan om nimmer en nooit een PACKARD HELL te kopen. Al krijg je 'm GRATIS. Vraag aub een ander. Uberhaubt vind ik de zogenaamde A merken slecht. Dure helpdeks,moeilijk bereikbaar. Koop een computer bij een echte computerboer bij je in de buurt. Als er wat mis gaat dan weet je zeker dat ze je helpen.

Een PACKARD BELL HATER

Glenn van 't Hof

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Glenn van 't Hof »

Ik werk zelf bij de Dixons en tot een jaar geleden stond Packard Bell inderdaad bekend om z'n slechte service. Dat is ook de reden waarom Dixons (althans, zo heb ik het begrepen) de verkoop van PB tijdelijk heeft gestaakt. Sinds augustus is er weer begonnen met de verkoop van PB en sinds die tijd heb ik geen noemenswaardige dingen meegemaakt. NIet meer dan bij andere merken althans. Natuurlijk is er wel eens een nukkige helpdeskmedewerker of een total-loss computer (te hoge reparatiekosten), maar na een telefoontje van onze kant, is het keurig opgelost.
En als de gebruiker zelfs hard/software toevoegt: het maakt geen ruk uit, want PB doet niets anders dan andere computerfabrikanten: Ze kopen groot in (CPU's, geheugen, harddisks) bij fabrikanten van hardware/software, plaatsen dat in een kast (die weer wel door hun zelf is ontworpen), plakken er een PB stickertje op. Als je de CPU bijvoorbeeld wilt vervangen, geen probleem (als je tenminste niet voorbij het technische maximum gaat). Andere harde schijf? Plaats maar hoor. Het enige waar je tegenaanloopt is als je hardware zelf vervangt en er gaat iets stuk en PB kan bewijzen dat het aan dat stuk hardware ligt, kan je fluiten naar de garantie. Dat is logisch, want PB geeft tenslotte garantie aan de computer zoals die gekocht is in de winkel.

Ik ben zelf ook bezitter van een PB en, hoewel ik nooit met de helpdesk te maken heb gehad, ben ik er uitermate tevreden over. Er is alleen een ding en dat is mijn eigen schuld, en dat is dat een PCI slot van mijn moderbord het niet doet. Maar ik kwam hier pas 1 jaar geleden achter en dat is ruim een jaar na het aflopen van de garantie. Pech gehad dus, maar ik heb hiervan geleerd.
Wel wordt mijn volgende PC een zelfgebouwd 'merk', maar dat is meer omdat de systeemkasten die de merkpc's leveren, te klein voor mijn zijn en er dingen in zitten die ik niet wil, maar dat is een ander verhaal.

U kunt dus met een gerust hart een PB kopen en mocht het is een keer voorkomen dat het misgaat, denk dan niet meteen negatief over het merk (en daarbij verwijs ik weer naar mijn verhaal hierboven).

J.v.d.Brink

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door J.v.d.Brink »

Een collega van me kocht ook een Packard Hell met alles er op en er aan. Niet de goedkoopste, maar wel een A-merk met goede ondersteuning....en die was voor hem, als computer-leek, de hogere prijs zeker waard.....
Na ongeveer een half jaar hield het modem er mee op. Dus de Helpdesk gebeld en een beroep op de garantie gedaan. Nee hoor, het was een softwareprobleem en daar doet Packard Hell niets aan..... Hij heeft uren lang bij de Helpdesk aan de lijn gehangen (a raison van een gulden per minuut) en kreeg steeds weer dit antwoord. Ten einde raad een aangetekende brief gestuurd. Antwoord: hij moest maar contact opnemen met de Helpdesk.....
Na ruim een jaar heb ik op zijn verzoek het modem getest en vervangen, want het bleek dus gewoon defect.... Ik heb gelijk maar de installatie-software van Packard Hell vervangen, want daar is niet mee te werken, net als hun "Hell(p)-desk"......

Hans

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Hans »

Door mijn eigen fout was bijna alles van mijn computer gewist. In de beschrijving stond te lezen dat er een programma op een schijf was geplaatst om alles te kunnen herstellen, maar dit was niet het geval.
Ik heb een brief geschreven naar Packard Bell en kreeg 3 master cd's opgestuurd (zonder kosten en buiten de garantieperiode).

Jos

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Jos »

Ik ben nu al een halfjaar bezig om schadevergoeding te krijgen ik wordt door PB en Megapool van het kastje naar de muur gestuurd,is hier echt niets aan te doen. Geluidskaart stuk moest gelijk een heel nieuw moederbord in, kosten 316 euro. Ik kom er niet doorheen HELP Help Help

r.petri

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door r.petri »

Ook wij hebben een PB een ramp! vanaf dag 1 problemen problemen problemen. Eerst de brander kapot dus service gebeld. hebben de comp. opgehaald en naar frankrijk gebracht zo bleek later heb 1 maand moeten wachten was toen eindelijk terug. en de brander deed het weer maar nu was alle software er uit gehaald en er zaten ook geen master cd,s bij. dus weer bellen na 1 maand eindelijk de master cd,s. Maar die deden het niet uiteindelijk zelf maar andere software er op gezet. En sindsdien geen problemen meer en veel sneller dan daarvoor.En PB gelukkig niets meer mee te maken. Maar 1 ding is zeker nooit meer een PB volgende keer laat ik er wel 1 bouen naar mijn wensen dat is voordeliger en veel betrouwbaarder want bij een probleem kan ik gewoon in mijn woonplaats terecht in plaats van frankrijk!

Monique

Re: Packard Bell

Ongelezen bericht door Monique »

Ook onze computer moet volgende week wéér terug naar Packard Bell.
Op onze computer zitten zoveel fouten, dat is gewoon niet normaal meer.
Schijnt dat er een nieuwe schijf in moet.
Al deze problemen zijn gekomen door downloaden van programma's en spellen op het internet.
Maar ik vraag mij dan af: (want ik las in het eerste berichtje dat je de pc zo moet laten zoals je 'm gekocht hebt)waarom koop je dan een computer?
Het is toch normaal dat je dingen download naar je computer toe of om er bijvoorbeeld spellen op te spelen?
Als ik dit van te voren had geweten was ik er echt nooit aan begonnen, tot nu toe alleen maar problemen ermee.
Daarom zal ik ook iedereen een PB computer afraden.

Gesloten