LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kopen met klantenkaart

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
wvdz

kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door wvdz »

ik heb een klantenkaart van primeline en ik ontvang een brief met de laagste prijs en garantieplan. Dit is een soort verzekering die wordt uitgebreid. Ik heb hier niet om gevraagd. Deze brief is erg agressief met een verdubbeling van de prijs in combinatie met niet reageren binnen 7 dagen laten wij u accepteren. Dit mag toch niet volgens de wet en goed fatsoen.

Marga Janssen

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door Marga Janssen »

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met Primeline. Ik onvang eendure klantenkaart waar ik niet om gevraagd heb. daarnaast houdt primeline zich niet aan de wel gemaakte afspraken. De brieven zijn buitengewoon agressief, de rente is belaglijk hoog en als je de Primeliners belt zijn ze brutaal en agressief.
Kijk uit voor PrimeLine en doe er geen zaken mee !!!

Caroline

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door Caroline »

Ben zelf klant van Primeline geweest, maar heb op advies van de computerverkoper, de klantenkaart direct teruggestuurd. Dus geen 12,50 betaald voor een kaart waar ik nooit om gevraagd heb, ik heb gewoon een PC gekocht met gratis krediet tot eind december. Heb in december nog contact gehad met Primeline, over hoe ik precies moest betalen, kreeg als antwoord op mijn brief een telefoontje van een mevrouw die persoonlijke gegevens ging vragen om te kijken of ze de juiste persoon aan de lijn had. Ik ja sorry, daar ga ik niet op antwoorden als u niet wilt zeggen voor welk bedrijf u belt! Even overleggen, nou toen kon ze zeggen dat het Primeline was en toen waren we binnen 2 minuten klaar en ze was correct en vriendelijk. Maar ik ben wel blij met het advies van de verkoper om die kaart meteen terug te sturen!

Gerard

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door Gerard »

Ik heb gebruikgemaakt van een "uitgesteld betalen aktie" van primeline. De credit kaart heb ik niet geaccepteerd.
De video camera die ik gekocht had heb ik na een jaar renter vrij betaald. Tot zover niets aan de hand, totdat er ongvraagd een bedrag van 12,50 van mijn rekening werd geschreven zijnde kosten voor een financierings contract.
Bij de bank heb ik deze incasso ongedaan laten maken.
een maand later wederom afgeschreven nu met rente. Brief naar primline gestuurd, geen reactie. Primeline heeft nog maanden geprobeerd geld van mijn rekening te schrijven, echter zonder resultaat. Bij de bank heb ik een selectieve blokkering aangevraagd zodar primeline niet ongevrragd geld van mijn rekening kan halen.
Mijn advies: ga niet met primeline in zee.
Hun "klantenservice" is ronduit onbeschoft aan de telefoon.

Guest

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door Guest »

Ik werk zelf in een winkel die als acceptant van Primeline staat ingschreven en sluit daarom dagelijks contracten af. In dit contract wordt expliciet de kaartverzekering aangegeven en je tekent hier ook voor. Dus ik zou zeggen, kijk uit wat je tekent

George

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door George »

PrimeLine is onbetrouwbaar en doet aan onheuse praktijken. Zonder machtiging geld van je bankrekening afschrijven voor het zgn. laagste prijs & garantieplan; voor mij is dat pure diefstal, omdat nu wel blijkt dat het voor hen de gewoonste zaak van de wereld is. Allerlei "aanbiedingen" waar je niet om vraagt. Meneer "Guest" die als acceptant van PrimeLine werkt zou eens beter bij zijn klanten moeten informeren. Je tekent n.l. niet voor zaken die als koppelverkoop gelden!! Bovendien moet je dan eerst weten waarvoor je tekent en pas na mijn reclamatie dat ik niet heb gevraagd om het zgn. laagste prijs & garantieplan, werden mij de algemene voorwaarden toegezonden eb kon ik binnen 7 dagen van iets afzien waar ik niet om gevraagd had, en meneer "Guest" waar ik niet voor getekend had. Het is toch de omgekeerde wereld: eerst geld en dan pas weten wat je gekocht hebt. Als ik u was meneer "Guest" zou ik maar eens een nieuwe verkopersopleiding gaan volgen.
Advies voor degene die, net als ik, met PrimeLine een uitgestelde betalingsactie zijn aangegaan. Probeer in dat jaar rente van dat geld te trekken. Ook leuk: betaal b.v. in hele kleine porties in het betreffende jaar af. Het levert PrimeLine veel"werk op. Of doe iets op de post: hun gratis antwoordnummer is: PrimeLine, Anwoordnummer 13087, 5200 VE 's-Hertogenbosch

wendy

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door wendy »

bedankt george voor dat antwoordnummer
vooral mijn moeder heeft zeer slechte ervaringen met primeline en die houdt er wel van envelopjes te schrijven met onzin erin.
TIP: Als je ooit antwoordenveloppen van dat soort organisaties krijgt, pak een stapel oud papier (waaruit jij niet te traceren bent) stop het erin en zij zijn eeen bom duiten kwijt.

John en Ineke Both

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door John en Ineke Both »

John en Ineke Both

"Primeline"

Hebben jullie ook zo'n tegenstrijdige ervaring met Primeline?
Wij hebben een uitgestelde betaling genomen toen wij een auto kochten bij, een bij ons in de regio goed bekend staande dealer.
Het leek ons een goed plan dit te doen. Dit ondanks een eerdere slechte ervaring met Primeline.Nog een jaar sparen en eventueel zelf nog een beetje rente bijgeschreven krijgen op de spaarrekening leek ons geen slecht idee. Maar dat liep anders als verwacht.
Als de klantenservice gebeld wordt, krijg je telkens een ander aan de lijn (wat logisch is). Deze personen geven niet altijd dezelfde visie op dezelfde problemen. Soms is de persoon tot op het onbeschofte toe ( geeft bij voorbaat al aan niet in discussie te willen treden en laat mensen niet z'n verhaal doen, wat zonder discussie ons inziens niet mogelijk is). Als de mensen in deze organisatie voelen dat ze een fout hebben gemaakt, proberen ze dat te herstellen, door de illussie te wekken, dat de schuld bij de klant ligt.
Ook de voorwaarden die ze behoren te hanteren worden naar eigen inzicht toegepast en gewijzigd. Wij zijn van mening, dat die voorwaarden voor zowel het bedrijf als de klant van toepassing zijn. Men kan toch niet zomaar regels gaan verzinnen en toevoegen terwijl deze nergens beschreven staan.
Zelfs de briefwisseling en hetgeen uitgevoerd of gezegd wordt kan tegenstrijdig zijn.
Zelfs het contract is niet heilig. Laat staan de machtiging die wordt gegeven. Deze wordt gebruikt of juist niet gebruikt als dat nodig is.
Wat ons betrefd heeft Primeline gigantisch afgedaan. Als Primeline een voorbeeld voor de financiële wereld moet zijn, dan voor hoe het niet moet.
Wij zullen in de toekomst zeker geen zaken meer met Primeline doen. Dan liever een te dure lening, als de puinhopen die Primeline opwerpt.
Ik hoop dat de mensen die in de toekomst hiervan gebruik willen maken, zich goed laten voor- en inlichten voor ze een contract tekenen.
Wij hebben overigens ook de dealer op de hoogte gesteld. Mochten er nog meer klachten bij hem binnenkomen, dan weet hij er in ieder geval vanaf. Wij verwijten hem in ieder geval niets.
Wij hebben 5 brieven aangetekend naar Primeline gestuurd, waarvan 1 naar de directie. Hier zal ook wel geen reactie op komen. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd?????

Eddie

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door Eddie »

Tjonge, tjonge, tjonge wat kunnen jullie slecht lezen. In ELK contract staat dat er een klantenkaart opgestuurd gaat worden en in elk contract staat het laagste prijs en garantieplan. De VERKOPER had moeten vertellen wat de kosten hiervan zijn. Primeline doet gewoon zijn werk! De winkel waar jullie de goederen hebben gekocht zijn degene die fouten hebben gemaakt en waar jullie moet gaan klagen.

Ben Lases

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door Ben Lases »

Mo,menteel hangen de rekken vol met kleding bij de Bijenkorf,waarop een rode sticker. Daarop krijg je een flinke korting Echter dit
kan alleen als je in het bezit bent van een klantenkaart.
Indien dit vrijuit in de winkel hangt dan ben ik van mening dat dit
voor iedereen moet gelden.
Ik kan dus niet profiteren van een aanbieding.
Ik vind dit niet correct.
Is dit wettelijk wel juist?
Ik hoor gaarne van U

B.Lases

RaKa

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door RaKa »

Ik ga ervan uit dat de Bijenkorf dit juridisch heeft uitgezocht. Dit betekend overigens niet altijd dat het dat maar wel zal kloppen,. Het betreft hier een actie om de klantenkaart te promoten. Overigens iets wat niet echt relevant is voor deze topic.

Dan weer effe on-topic. Ik wordt er altijd een beetje simpel van dat mensen gewoonweg niet lezen waarvoor getekend word. De klantenkaart van Primeline is niet verplicht. Deze kan gewoon teruggestuurd worden door de klant die deze ontvangt. Dit alles staat gewoon aangegeven in de overeenkomst die getekend wordt door de klant. Tevens kunnen onduidelijkheden aan de verkoper worden nagevraagd. Klagen over het feit dat men bij de klantenservice niet in discussie wil gaan heeft natuurlijk ook geen zin. De medewerker (ster) van de klantenservice heeft geen mening, maar slechts doorgekregen hoe een procedure in elkaar zit. Als een klant meent dat het anders hoort of verloopt, kan de klantenservicemedewerker daar verder weinig mee. Een discussie heeft dus gewoon geen zin. Het enige wat u kunt aangeven is waar u mee zit, en dit kan dan doorgespeeld worden. Maar nogmaals, indien iets betreft waar gewoon voor getekend is, dient u gewoon niet te zeuren.

Erg minderachtig zoals George reageren kan natuurlijk, maar denkt u werkelijk dat u Primeline daarmee heeft? Primeline verdient niets aan het postbus nummer, dus het enige voordeel dat u heeft aan het antwoordnummer is dat u zelf geen verzendingskosten heeft. De enige die u treft is die arme postkamer medewerker(s) die totaal geen schuld heeft aan het leed dat u overkomen is. De postkamermederwerkers overigens gewoon een 8-urige dag hebben en die na het verwerken van de post gewoon andere werkzaamheden hebben waar zij zich mee bezig houden tot het 18:00 is. Meer of minder post maakt ze dus simpelgezegd geen zak uit.

Girl

Re: kopen met klantenkaart

Ongelezen bericht door Girl »

Als er een actie start bij de Bijenkorf (in dat geval een actie met rode labels) wordt dit vaak al 1 dag van te voren ingehangen. Aan de hand van signing wordt er duidelijk gemaakt dat Bijcardhouders op dat moment recht hebben op de korting en de niet Bijcardhouders nog niet.

Iedere grote actie bij de Bijenkorf wordt gestart met een Bijcardkoopavond. Bijcardhouders hebben dan dus 1e keus en krijgen korting. Een dag later geldt de korting voor alle klanten.

Het is onmogelijk om in dit geval de gelabelde kleding pas een paar minuten voor die avond in te hangen. Bovendien wordt er altijd signing geplaats bij zulke acties.

Gesloten