LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing: TeleDump misleidende reclame

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Stijn Raaijmakers

Waarschuwing: TeleDump misleidende reclame

Ongelezen bericht door Stijn Raaijmakers »

Ik kreeg een week geleden een folder in de bus van TeleDump, welke goedkope prijzen garandeert voor bellen naar het buitenland. Ze geven een vergelijkende prijslijst met concurrenten OneTel en Tele2 en zij is het goedkoopst natuurlijk. Een voorbeeld: 5 eurocent naar de VS. Op de folder staat nadrukkelijk vermeld: geen dubbelzinnigheid, u betaalt alleen de kosten van het 0900-nummer. Dat is het nummer dat je belt voor de verbinding met teledump (zo'n 10 verschillende), daarna bel je het internationale tel-nr.

Gelukkig belde ik vanuit een telefooncel, waar ik duidelijk het tarief van 20 eurocent per seconde (12 euro per minuut) zag aftikken! Inderdaad, 'alleen de kosten van het 0900-nummer', nl. 25 piek per minuut en ondubbelzinnig niet de kosten die in de uitgebreide prijslijst vermeld staan. Ondubbelzinnig maar wel misleidend. Na het 0900-nummer hoor je niet "dit telefoonnummer kost 5ct per minuut" maar alleen "5 cent per minuut". Misleidende reclame is misschien tegenwoordig legaal in nederland, maar is het niet verplicht het tarief van een 0900-nummer te vermelden?

http://www.teledump.nl/

Hoogachtend,
Stijn Raaijmakers

ps: het heeft mij dus maar 4 euro gekost, maar stel je belt vanuit thuis en je krijgt aan het eind van de maand de rekening: Euro2000 oei

erikamsterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2006 22:26

Re: Waarschuwing: TeleDump misleidende reclame

Ongelezen bericht door erikamsterdam »

[/b]ERG JAMMER!!.....GEEFT TELEDUMP TOCH HÉÉL VÉÉL INFORMATIE OVER HET HOE ÉN WAT ROND HET BELLEN MET TELEDUMP.....WORDT DIT WEER EENS NIET GELEZEN!!
HIERONDER VINDT U HET GECOPIEERDE BERICHT:

Kan ik ook vanuit een telefooncel via Teledump bellen?
Ja, dat is wel mogelijk, maar niet erg voordelig! KPN (maar ook Telfort) brengt voor het bellen van 090x-nummers vanuit de telefooncel een starttarief van maar liefst 1,13 Euro plus 0,11 Euro per 8 sec. in rekening. Bellen via Teledump is dus het voordeligst vanaf een normale, vaste aansluiting!

EN ER IS MÉÉR INFO!!

http://www.teledump.nl/faq.php

BEL ZE!!![/b]

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waarschuwing: TeleDump misleidende reclame

Ongelezen bericht door joopataa »

Teledump..........................DUMPEN.
Joopata :idea:

Corrie31
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 23:15

Re: Waarschuwing: TeleDump misleidende reclame

Ongelezen bericht door Corrie31 »

Ook ik heb regelmatig gebeld via Teledump. Toen kreeg ik de nota van de KPN en daar stonden bedragen op de factuur terwijl ik niet eens thuis was geweest!!
Ik heb Teledump, via het contactformulier, gemaild hierover maar nooit iets van ze gehoord! :evil:

hake
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2006 20:20

Re: Waarschuwing: TeleDump misleidende reclame

Ongelezen bericht door hake »

Ik bel al maanden met TeleDump, vooral naar familie in de VS.
Nooit problemen gehad. Laatste afrekening op mijn KPN-factuur was voor 2 maanden. 29 gesprekken naar 0900-nummers voor 11,71 euro, totale gesprektijd was 9 UUR 23 minuten en 49 seconden. Super !! Ik bel wel veel s'nachts voor 1 ct/min. :wink: :D

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Waarschuwing: TeleDump misleidende reclame

Ongelezen bericht door ?? »

Het is inderdaad zo dat een beheerder van een 0900 nummer geen invloed heeft om de eventuele extra toeslagen die een operator hanteert. Bellen vanaf een mobieltje naar een 0900 nummer is bijvoorbeeld ook heel erg duur.

Kortom: weer iemand die niet oplet, niet leest, niet kijkt én vervolgens de verkeerde de huid vol scheld.

@Corrie:
Voor factuurklachten moet je bij je provider zijn.

gwreijman
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 feb 2004 12:27

Re: Waarschuwing: TeleDump misleidende reclame

Ongelezen bericht door gwreijman »

Hallo Stijn,

Je schrijft hier dat je vanuit een telefooncel heb gebeld via Teledump.
Misschien moet je er dan rekening mee houden dat KPN wellicht extra toeslagen rekent voor het bellen naar 090X nummers vanuit telefooncellen.

Dan moet je niet bij Teledump klagen, maar bij de beheerder van de telefooncel.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Waarschuwing: TeleDump misleidende reclame

Ongelezen bericht door ehltech »

kpn telefooncellen reken inderdaad een toeslag voor het bellen. !

Gesloten