LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung SPR-6100 dect huistelefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marcel & Gerda

Samsung SPR-6100 dect huistelefoon

Ongelezen bericht door Marcel & Gerda »

Wij hebben in december 2000 een decttelefoon van Samsung gekocht bij T for Telecom in Zutphen, type SPR-6100. Een mooi toestel met nummerweergave, dus die nummermelder kon eindelijk de deur uit dachten we... Nou mooi niet, de nummerweergave heeft nooit echt fatsoenlijk gewerkt. Zo'n 1 a 2 keer in de maand deed 'ie het wel, maar meestal niet. Voor Samsung was het in eerste instantie ook iets onbekend. Zij zeiden al snel dat wij dan waarschijnlijk geen abonnement hadden afgesloten voor nummerweergave bij de KPN, nou dus wel, dat hadden we namelijk al vanaf het begin en het heeft altijd gewerkt. Nou dan lag het vast aan onze aansluiting etc. Ook niet dus. Uiteindelijk konden ze mij eind juli 2001 vertellen dat het een bekend probleem was en dat ik het toestel via de winkel waar ik 'm gekocht maar op moest sturen naar Samsung. Dus naar T for Telecom gegaan begin augustus, toestel ingeleverd en met 3 a 4 weken zouden wij hem terug krijgen. Sinds 9 augustus 2001 ligt het toestel dan ook bij Samsung, maar wij hebben 'm nog steeds niet terug! Vanaf eind september hebben we dan ook constant met de T for Telecom winkel in Zutphen gebeld of zijn we langs geweest en elke keer werd ons door Samsung en T for Telecom gemeld dat het toestel binnen anderhalve week weer terug zou zijn bij T for Telecom in Zutphen. Het was onderhand december en het toestel was nog niet terug, dus wij hebben weer gebeld met T for Telecom in Zutphen. Zij zouden weer contact opnemen en ons zo spoedig mogelijk terugbellen. Inderdaad we werden teruggebeld met wéér de mededeling dat het toestel met anderhalve week terug zou zijn bij T for Telecom in Zutphen. Dat verhaaltje kenden wij onderhand en hebben ook verteld dat wij daar al haast niet meer in geloofden. Toen werd ons beloofd door T for Telecom dat als dat niet zo was wij een ander toestel mochten komen uitzoeken. Je raadt het al, het toestel was nog niet binnen in de laatste week vabn december 2001, dus wij weer naar T for Telecom. De reparatiemap werd opengeslagen om onze reparatiebon op te zoeken, maar deze was nergens meer te bekennen.... Toen hebben zij gebeld naar Samsung, maar die konden ons toestel niet terugvinden zonder een RMA-code, want de telefoon stond namelijk bij Samsung niet geregistreerd op onze naam!!! Nou dan wilden wij graag een ander toestel uitzoeken, dat was ons immers beloofd. Dat kon dus niet en een vervangend toestel was ook al niet mogelijk!! Wat een service! Kwaad weggegaan uit de winkel en thuis Samsung zelf maar eens gebeld. Het duurde een half uur, maar eindelijk was ons toestel gevonden en dus ook geregistreerd op onze naam. En dat het toestel er al lag vanaf 9 augustus was belachelijk volgens de medewerker van Samsung. Hij zou het uitzoeken en uiterlijk de eerste week van januari 2002 terugbellen. Op 7 januari waren we nog niet gebeld door Samsung, dus zelf maar weer eens gebeld. De Samsungmedewerker die we toen aan de lijn kregen snapte er ook helemaal niets van en zou contact opnemen met de reparatiedienst. Reparatiedienst??? Maar het toestel was toch al gerepareerd?? Ja, maar hij zou het vanaf het begin even uitzoeken hoe het allemaal was gegaan. Oke, we zouden binnen 1 week weer worden teruggebeld. Inmiddels heb is het 18 januari en ik heb vandaag zelf maar weer eens gebeld, want we hadden nog steeds niets gehoord. Ik heb aangegeven dat ik onderhand begon te vermoeden dat ze ons toestel gewoon kwijt zijn en dat wij daarom nog niets terug hebben gekregen. Nee mevrouw, dat is niet zo. Maar ik wil er graag even met mijn manager over praten, want dit is inderdaad wel een heeeeeel erg lang lopende kwestie. Ik zal met mijn manager overleggen wanneer wij het toestel echt denken terug te kunnen sturen en anders wil ik overleggen op welke manier wij u anders tegemoet kunnen komen. Ik bel u begin volgende week terug. Ja, ja, dat kennen wij onderhand wel van Samsung... Maar oke, dit is de laatste kans... Ik ben benieuwd, maar heb er nog weinig vertrouwen in. Zijn er nog meer mensen die met Samsung en dan voornamelijk met dit decttoestel (SPR-6100) dezelfde problemen hebben? Wij horen het graag!

Rob

Re: Samsung SPR-6100 dect huistelefoon

Ongelezen bericht door Rob »

Beste Marcel & Gerda,

Ik heb zelf ook een Samsung toestel, geen problemen mee en een fijn toestel. Toch even terug te komen op die nummerweergave (waar uiteindelijk het gehele gedonder mee begonnen is) het komt mij wel bekend voor (ik werk zelf in een winkel). Wat ik nog weet is dat er op de eerste toestellen van Samsung het CLIP nummerweergave systeem gebruikt word. In sommige delen van NL met een ouder KPN centrale zou dit systeem niet werken. Een medewerker van Samsung zei dat ik een bep. draadje in de stekker moest loshalen om het systeem werkend te krijgen. Naar aanleiding van dit verhaal heb ik toestel alsnog teruggebracht en eentje zonder die ellende in huis gehaald. (Wel een Samsung overigens..) Wat het kwijtzijn verhaal; diep triest mag ik melden. Het lijkt me overigens sterk dat Samsung het apparaat kwijt is, het lijkt me eerder dat T-for-telecom dit apparaat kwijt is. Maar in elk geval had T-for-telecom je op z'n minst een ander app. kunnen aanbieden.. Jammer jammer.. Succes met jullie probleem!!

Marcel & Gerda

Re: Samsung SPR-6100 dect huistelefoon

Ongelezen bericht door Marcel & Gerda »

Bedankt Rob voor je reactie. Je zult het niet geloven, maar we hebben ons toestel terug en hij werkt weer zoals het hoort mét nummerweergave! De service van T for Telecom was inderdaad ronduit waardeloos, maar zij hadden het toestel niet; Samsung bevestigde namelijk keer op keer dat het toestel nog steeds bij hun was...
Maar gelukkig hebben we ons toestel eindelijk terug... Nu maar hopen dat de andere wachtenden hun toestel ook terug krijgen...

Gesloten