LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
backer

garantie

Ongelezen bericht door backer »

Nu men zij in de uitzending van 07-01-2002 dat er een site was voor de consument om te kijken hoe de wet er uit zag. Nu kan deze niet vinden.

frans

Re: garantie

Ongelezen bericht door frans »

Ook ik heb gezocht naar deze site maar kan hem ook niet vinden. graag de tekst van de wet......

jean

Re: garantie

Ongelezen bericht door jean »

ook ik zoek u lijst van garantie en extra bij koop garantie,s
daar ik 3 jaar geleden een laptop heb gekocht zonder exstra garantie erbij en hij na bijna 2 1/2 jaar het scherm het helemaal niet meer doet en later nog meer makkementen heeft gekeregen[kon hem via een gewonen monitor gebruiken.]
Waren de kosten van het maken rond de F 1500.- en nu met het andere gebreken erbij heb ik besloten om een nieuwe aan te schaffen.
Met juist en daar komt het dit keer met evt een exsta verzekering van 3 of 5 jaar .
Want mijn vorige laptop kostte 3 jaar geleden F 3290.
En nu zijn ze weer duurder en om het riscio uit te sluiten dat hij naar 2 jaar weer kapot is dacht ik zo save te spelen.
Maar ik zag heden middag u tv programma en daar werdt gezegd niet die exsta verzekering want dat is een sigaar uit eigen doos.
Nu wilden ik het terug lezen bij u en kan het nergens meer vinden hoe ik het dan het beste kan aan pakkken.
Ik hoop dat u als nog deze kan neer zetten want ik dach t nu hebben we eindelijk waar het om gaat.
Kan het niet hoop ik dat u mij kan berichten hoe ik dat het beste dan kan handelen het gaat nu om een laptop van F 4000 gulden om en naar bij.
Vriendelijk dan dank .

jean

jean

Re: garantie

Ongelezen bericht door jean »

ook ik zoek u lijst van garantie en extra bij koop garantie,s
daar ik 3 jaar geleden een laptop heb gekocht zonder exstra garantie erbij en hij na bijna 2 1/2 jaar het scherm het helemaal niet meer doet en later nog meer makkementen heeft gekeregen[kon hem via een gewonen monitor gebruiken.]
Waren de kosten van het maken rond de F 1500.- en nu met het andere gebreken erbij heb ik besloten om een nieuwe aan te schaffen.
Met juist en daar komt het dit keer met evt een exsta verzekering van 3 of 5 jaar .
Want mijn vorige laptop kostte 3 jaar geleden F 3290.
En nu zijn ze weer duurder en om het riscio uit te sluiten dat hij naar 2 jaar weer kapot is dacht ik zo save te spelen.
Maar ik zag heden middag u tv programma en daar werdt gezegd niet die exsta verzekering want dat is een sigaar uit eigen doos.
Nu wilden ik het terug lezen bij u en kan het nergens meer vinden hoe ik het dan het beste kan aan pakkken.
Ik hoop dat u als nog deze kan neer zetten want ik dach t nu hebben we eindelijk waar het om gaat.
Kan het niet hoop ik dat u mij kan berichten hoe ik dat het beste dan kan handelen het gaat nu om een laptop van F 4000 gulden om en naar bij.
Vriendelijk dan dank .

jean

R. Bon

Re: garantie

Ongelezen bericht door R. Bon »

Ook ik ging vandaag dus op zoek naar die zogenoemde consumentenwetgeving / garantie.

Helaas kan ik daar niets van vinden.

Wel word ik naar deze site verwezen.

Marcel

Re: garantie

Ongelezen bericht door Marcel »

zogenoemde consumentenwetgeving / garantie.
waar kan ik die vinden groejes

Cees Boschman

Re: garantie

Ongelezen bericht door Cees Boschman »

De consumentenbond heeft een boek uitgegeven met de titel
Praktijkboek Consumentenrecht ISBN nr. 90-215-2906-8.
In dit boek staat vanaf pag. 71 omschreven de rechten en plichten van consument en verkoper betreffende garantie.

En in de Consumentengids van mei 1996 nr.5 staat het artikel
Garantie en uw rechten daarna. Dit is inderdaad een oud nummer maar misschien staat hij nog ingebundeld in de openbare bieb.

p.s. Pleeg een telefoontje naar de consumentenbond, die weten precies waar je de garantie wetgeving kan verkrijgen.

Tot ziens

ErikE

Re: garantie

Ongelezen bericht door ErikE »

Beste lezers,
Wetteksten zijn te vinden bij:
http://wetten.overheid.nl/
Kies zoeken en bijvoorbeeld garantie. Laat u niet afschrikken door de grote hoeveelheid. In het BW (Burgerlijk Wetboek Hoofdstuk 7) is het merendeel van consumentenrecht geregeld.
Succes.

devil

Re: garantie

Ongelezen bericht door devil »

www.staiksterk.nl

hier moet je zijn omtrent vragen over consumentenrecht.
staan ook wel een paar goede praktijkvoorbeelden bij waar veel mensen
wat aan kunnen hebben.

Gesloten