LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] enquete

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
een trotse bcc-er

enquete

Ongelezen bericht door een trotse bcc-er »

Ik ben benieuwd onder hoeveel verschillende verkopers van verschillende winkels deze enquete is gehouden.

Radar kennende zullen dit er nooit meer als tien verschillende verkopers van een winkel zijn geweest. Om even een klein voorbeeld te geven. Bij de bcc werken meer als 600 verkopers. part-timers en full-timers. Als er net bijvoorbeeld een aantal part-timers zijn ondervraagd die er mischien minder verstand van hebben geeft dit een heel verkeerd beeld. Dit geld overigens niet alleen voor bcc maar voor alle winkels.

Als er maar een ondervraagde per winkel zou zijn, en ik zou de ondervraagde zijn. Dan had bcc bovenaan gestaan omdat ik privaat recht studeer en dus een hele goede basis zou hebben voor al het recht. Maargoed dat die verkopers het niet weten is inderdaad een slechte zaak en ik hoop dat er door iedere winkel en ook van uit de fabrikanten acties worden ondernomen. want in de uitzending werd wel gezegt dat
de klant niets met de fabrikant te maken heeft. Maar als de fabrikant niet extra garantie geeft dan worden de kostenpost op de eventuele schade verschikkelijk hoog. Waardoor alle prijzen zullen stijgen. Ik denk dus dat de fabrikant wel degelijk iets te maken heeft. namelijk met het winkel beleid. Als de fabrikant makkelijker zal worden in de garanties dan kunnen winkels daarop inspelen.

Winkels moeten meer informatie geven over de garantie wetgeving en eventuele andere zaken.

Ik denk dat het dus van beide kanten speelt.

Al met al ben ik het dus nog steeds niet eens met dergelijke enquetes. Ze geven een vertekend beeld.

Met vriendelijke groet

een trotse bcc-er

Berend

Re: enquete

Ongelezen bericht door Berend »

Ik denk dat als je als part-timer met zulke vragen geconfronteerd wordt dat je dan niet die vragen zelf moet oplossen maar er gewoon mee naar een ervaren medewerker of er mee naar je chef stappen. Als dat altijd zou gebeuren dan zouden de scores misschien veranderen. Maar dit gebeurt niet omdat er tegenwoordig bijna geen klantgerichte training meer is voor verkopers!

Martin

Re: enquete

Ongelezen bericht door Martin »

Ik ben het eens met Berend. Met grote regelmaat worden mensen geconfronteerd met onwetendheid en ondeskundigheid van verkopers, full-time danwel partime. Met name bij elektro ketens (Dixons, Megapool, etc.). Een aankoop bij deze winkels betreft vaak een kostbaar product waarbij de verkoper alleen de bekende verkooppraat heeft, maar niet de werkelijke kennis: garantiebepalingen, kwaliteitverschil en mogelijkheden. Uiteraard heeft elke winkel wel een gedreven 'specialist' in dienst en ik vind dat een minder gekwalificeerde verkoper zich bij zo iemand moet beraden als hij bepaalde vragen niet kan beantwoorden.

Tonge jonge

Re: enquete

Ongelezen bericht door Tonge jonge »

Zelf heb ik ook slechte ervarigen, met een niet werkende tv, die ook na reparatie niet werkte. Nou je wilt niet weten wat we er voor hebben moeten doen om uiteindelijk ons geld terug te krijgen.Zelfs de filiaalchef! kwam met eigen voorwaarden en over "zelf maar regelen met producent". Hij was absoluut niet op de hoogte van het consumentenrecht. En ook bij het ALWETENDE callcenter van BCC is men daar niet van op de hoogte. Dus ga na asjeblieft niet doen alsof Radar heel toevallig een paar net begonnen partimers heeft getroffen. Wat een slechter verliezers zeg!!!

Nog een BCC-er

Re: enquete

Ongelezen bericht door Nog een BCC-er »

Ok, als radar op deze manier BCC een slechte naam wil bezorgen moet er ook eens een enquete gehouden worden over de kennis van de producten. Kijken wat er dan uit komt.

Met vriendelijke groet,

een BCC-er

tjonge jonge

Re: enquete

Ongelezen bericht door tjonge jonge »

Mag ik je veel sterke wensen, bcc'er.
Probeer het zelf eens uit bij een ander bcc filiaal (zonder je bekend te maken als collega natuurlijk). Succes verzekerd.

michael

Re: enquete

Ongelezen bericht door michael »

Ik werk zelf bij zo'n elector keten als dixons. Mag ik jullie erop wijzen dat er regelmatig cursussen worden gegeven omtrent de garantiebepalingen!! het is echter zo dat heel veel klanten gewoon door je verhaal beginnen heen te praten als ze het woordje garantieverlenging horen. Dezelfde klant staat dan wel een jaar later in je winkel met een hele grote mond dat jij als verkoper pokkeservice biedt. Als verkoper ben je ook gebonden aan regels waaronder de regels van de fabrikant van het product.

Kortom: als de klanten eerst zelf eens goed naar de verkoper zouden luisteren en niet alleen horen wat ze willen horen, dan zouden er veel problemen opgelost worden

Wouter

Re: enquete

Ongelezen bericht door Wouter »

Ik ben het helemaal met Michael eens. Ik werk zelf bij Megapool en het is vaak zo als je over garantie begint dat de klant zegt:ö, als hij over vijf jaar stuk gaat heb ik nog garantie, daar kom je wel achter" Als verkoper kun je niet je verhal doen. Radar kijkt teveel naar de klant en heeft geen weet hoe het echt in de winkels eraan toe gaat.

mark

Re: enquete

Ongelezen bericht door mark »

tonje jonge mag ik dan als collega eens dit zeggen als jij denkt dat je als klant of als verkoper beter ben bij de ander,mag je wel verder kijken.zeg niet dat dit zo slecht is.ik heb bij meerdere winkels gewerkt.en nergens gaat het altijd perfect.fouten worden gemaakt en zullen moeten worden opgelost.ik neem aan dat jij niet ook 100% alles goed doet.de ene keer gebeurt er dit en is meteen het bedrijf de klos als het slecht is.zal altijd wel zo zijn.
nou mooi niet.zo te horen werk jij bij een concurrent en vind ik dat ook jij niet elke concurrent zo moet afzeiken.
laten we er samen een oplossing voor vinden als je klant was.

Callan

Re: enquete

Ongelezen bericht door Callan »

Sorry hoor, maar in beginsel is extra garantie aankopen pertinent onzin. Van een wasmachine mag je bijvoorbeeld verwachten dat deze 10 jaar meegaat. Een essentieel onderdeel, als de motor, moet het zo lang vol kunnen houden.

Wel is het zo, dat als het onderdeel wordt vervangen door een nieuwe, je er een voordeel aan hebt. Zo is het bijvoorbeeld redelijk om na 5 jaar de helft van de reparatiekosten/vervangingskosten te betalen.

Wil je dit soort problemen voorkomen, dan kun je inderdaad besluiten om toch voor extra garantie te kiezen. Soms is dat relatief goedkoop (aanbieding bij aankoop bijvoorbeeld) en het kan een hoop ellende besparen.

Wel is het zo dat verkopers wel erg makkelijk extra garantie 'aansmeren' zonder dat zij inhoudelijk goed op de hoogte zijn van de wetgeving op dit gebied. Daar klaagt de Consumentenbond ook steen en been over!

Verkopers: bedenk goed dat er steeds meer en steeds vaker klanten zijn die beter op de hoogte zijn dan verkopers zelf!

Gesloten