LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PTT Postzegels

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Peter Valk

PTT Postzegels

Ongelezen bericht door Peter Valk »

Tot voor kort waren er postzegels verkrijgbaar van Fl 0,80 en Fl. 1,60. Met de komst van de Euro en verhoging van de tarieven kosten de postzegels nu Eur. 0,39 hetgeen afgerond neerkomt op Fl. 0,8594469. Afgerond kun je zeggen dat dit Fl. 0,86 is. (men beweert dat het hier gaat om fl. 0,85)

Nu hebben wij een bedrijf en versturen nogal veel post. Vaak moeten er dan 2 of 3 postzegels geplakt worden op de poststukken. Naar PTT gegaan om postzegels van Fl. 1,70 te kopen. Die hebben wij niet... U moet voor Fl. 1,70 2 stuks Eur. 0,39 plakken. Het komt er nu op neer dat ik geen Fl. 1,70 betaal maar Fl. 1,7188 (=afgerond Fl. 1,72)

Natuurlijk het lijkt allemaal weinig, maar PTT spint er goed garen van.

PTT lijkt te weigeren postzegels te drukken die wél de correcte waarde hebben nm. Eur. 0,77

Misschien kan in een volgend programma hier wat aandacht aan geschonken worden.

Peter Valk

Richard

Re: PTT Postzegels

Ongelezen bericht door Richard »

Een woord is hier op de juiste plaats: ZEUR!

Ptt heeft al jaren zijn prijzen niet verhoogd en dan ga jij over een paar cent klagen?

En over de psotzegels, koop gewoon een rol van X stuks. Plakken is echt seconden werk...

Caroline

Re: PTT Postzegels

Ongelezen bericht door Caroline »

De posttarieven waren verhoogd al voor de euro-conversie. Zal de nieuwe postzegel dus 1 cent duurder zijn, mijn levensverzekeringspremie is weer 1 cent goedkoper en nadat ik dat toevallig geconstateerd had besloot ik mijn tijd niet meer te verspillen met euro/gulden vergelijkingen. Het een heft het ander weer op, we hebben gewoon te maken met inflatie en dat is nou eenmaal niet anders. Met gewoon een keer goed nadenken voor je iets koopt kun je een hoop nutteloze uitgaven besparen.

Gesloten