LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe vers is vers vlees?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Erik

Hoe vers is vers vlees?

Ongelezen bericht door Erik »

Vers Vlees kan tegenwoordig heel netjes gesneden worden dmv portioneermachines (bv van Marel). Dat heel netjes afgesneden vlees bevroren zou zijn geweest is dus ook niet per definitie waar. Vocht onderin eenbakje is vleesvocht dat vrijkomt nadat het vlees is aangesneden. Het is bekend dat bij het ontdooien van bevroren vlees vocht vrijkomt, o.a. door beschadiging van cellen door ijskristallen. Bij het aansnijden van vers vlees beschadigd men ook de cellen (goed voorbeeld: pouletvlees) waardoor ook vocht vrijkomt. In de verpakkingen van supermarkten zitten dan ook de "sapzuigers" die dit vocht zoveel mogelijk proberen op te vangen. Het is dus absoluut geen onderscheidend kenmerk voor vlees wat bevroren zou zijn geweest.
Tenslotte weet ik 100% zeker dat de gourmetlapjes die bij de AH verkrijgbaar zijn, van verse filets gemaakt worden.
Door een gehalveerde filet door een messenrol te laten lopen, worden er keurige lapjes gesneden.

Dat 1 kok oordeelt over industrieele producten is een erg eenzijdig oordeel. Vooral het feit dat hij beweert dat vers vlees niet zo netjes gesneden kan worden bewijst voor mij dat hij niet op de hoogte is van de productietechnologie van nu.

Donald

Re: Hoe vers is vers vlees?

Ongelezen bericht door Donald »

Heel vers dus.

Gast

Re: Hoe vers is vers vlees?

Ongelezen bericht door Gast »

als een kok van alle duizenden in nederland denkt dat vers vlees niet zo netjes gesneden kan worden , moet ie toch maar even bij ah in de snijruimtes gaan kijken .
Zelf ben ik slager, en heb jaren bij ah gewerkt, ik weet hoe het er op het distributiecentrum aan toegaat en het komt wel es voor dat er een aantal lappen tussenzitten die met de draad zijn meegesneden, ipv op de draad, maar dat komt enkel en alleen door diegene die het stuk vlees uitbeent en op de portioneer band gooit, als die niet goed kan richten , ja dan krijg je dat wel es.
Enne...................sapzuigers noemen wij in slagersvaktaal inlegkruisjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Hoe vers is vers vlees?

Ongelezen bericht door jadie »

:x gatverdamme!! Inlegkruusies...??Bwhaaaaaaaahh!!!... :cry:

momo

Re: Hoe vers is vers vlees?

Ongelezen bericht door momo »

ja jadie ,zo heb je in ieder van wel wat joh :lol:

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Hoe vers is vers vlees?

Ongelezen bericht door jadie »

:shock: Nou,voor mij geen sapzuiger /inlegkruusie hoor!! Je zou op slag vegetarier worden!!....maar ja,ik ben een atkinser,dus is vlees levensbelang!!!...groetjes...Jadie :wink:

momo

Re: Hoe vers is vers vlees?

Ongelezen bericht door momo »

jadie ik hoop echt dat je wat hebt aan dat dieet, ik kan helaas niet tegen zoveel vet, maar ja !daar kom ik wel weer overheen,toch?

jadie
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 okt 2003 14:57

Re: Hoe vers is vers vlees?

Ongelezen bericht door jadie »

:D Zoveel vlees eet ik ook niet meer hoor. Ja,s,avonds bij de warme hap!!..voor de rest eet ik bijna weer gewoon...maar die sapzuiginlegger zal ik nog wel een poosje voor ogen houden...en 20 x slikken :? Voor ik een bloederig bief(lappie)stukkie naar binnen werk!!!...groetjes...Jadie.. :shock:

Gesloten