[quote="springer"]Ik ben meer dan 40 jaar intesivecare verpleegkundige geweest. Ben momenteel met 1 jaar met pensioen.
Heb de ontwikkeling van antibiotica en resistentie meegemaakt vanaf 1972 op intensive care gebied.
Met name de laatste jaren toename van resistente pseudomonas en klebsiella en van de mrsa.
Deze ontwikkeling was natuurlijk een goudmijn voor de geneesmiddelenindustrie.
Ik kan mij voorstellen dat zij niet gecharmeerd zijn van bacteriophagentherapie.
De Georgiers hebben geen geld gehad om antibiotica te kopen en hebben mede daarom een andere behandelmethode ontwikkeld die erg effectief lijkt te zijn.
Ik zou graag willen weten hoe vaak multiresistentie in Georgische ziekenhuizen voorkomt t.o.v. het westen.
Deze therapie zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor de multiresistentie.
Ik begrijp niet dat dit nu pas echt onder de aandacht komt.
Wat ik ook belangrijk vind is wat dit voor een invloed kan hebben op het preventief toedienen van antibiotica bv bij kippen en varkens in stallen.[/quote]
Iemand met ervaring en ook nog uit eigen ervaring en met dezelfde vragen die ik ook heb!!!
Wat mij betreft zou er een harde strijd gevoerd moeten worden en dat tot aan de het Europese hof aan toe. De farmaceuten hebben het te veel voor het zeggen en natuurlijk gaan die het allemaal vertragen en zeggen dat het niet werkt en persoonlijk vind ik dat natuurlijk niet goed en dat zou maar eens afgelopen moeten zijn. Het is een strijd die ik helaas niet in mijn eentje kan voeren, maar ik ben bereid heel erg ver te gaan, nu nog mensen vinden die dat ook willen en elke hulp is welkom.
Op Facebook ben ik een pagina gestart, maar dat zal van de grond moeten komen,
https://www.facebook.com/Bacteriofaag-B ... 761079800/